[kvm / libvirt] unix socket beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik ben bezig met het inrichten van een virtuele windows XP om gebruik te kunnen maken van een software pakket. Het gebruik van dit pakket is beschermd dmv een Sentinel Superpro USB key, die dus ook onder windows beschikbaar moet worden gemaakt.
Gelukkig is er software voor dit ding voor linux: een daemon die luistert op een UNIX UDP socket. Hoe kan ik die beschikbaar maken in mijn virtuele omgeving? Ik denk dat dat als IP socket zal moeten omdat windows geen UNIX sockets ondersteunt. De documentatie van libvirt is niet helemaal duidelijk. Blijkbaar je je unix sockets wel virtualiseren, maar (hoe) kan WIndows ze gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Sir Isaac
Schopje..

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
VMWare doet toch gewoon USB...? Probeer eens alleen de Windows driver te installen en de daemon uit te zetten en dan in te pluggen. Het lijkt mij niet onlogisch dat het dan zou kunnen werken. Evt kan je ook die daemon nog aan en uit zetten en wat klooien met verschillende combinaties van aan/uit op linux/windows.

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

stefklep

((Stefklepje))

is Xen niet een betere optie ? Je kan toch met kvm een optie mee geven voor mounten van die usb stick.

• Sir Isaac
Ik gebruik geen VMWare of Xen maar KVM. Een usb-disk mounten kan inderdaad, dat is gewoon een block device, maar een usb poort beschikbaar stellen zodat je willekeurig welke hardware je er aan hangt kan niet, tenminste, ik zou niet weten hoe. Als iemand dat wel weet is dat ook een oplossing: dan heb ik die socket en de linux driver helemaal niet nodig.
Als het niet lukt kan ik altijd VMWare nog proberen. Ik heb geen zin om mijn gewone installatie te virtualiseren, dus Xen is geen optie.

edit:
Die opmerking over Xen klopt niet lees ik net

[ Voor 5% gewijzigd door Sir Isaac op 21-05-2008 12:56 ]