[XP] HP media center computer herinstal??

Pagina: 1
Acties:

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 16:43
Ik zou dus graag een hp pavilon 7660 opnieuw willen installeren. Ik heb gewoon systeemherstel dvds aangemaakt, dus geen probleem zou je zeggen. Maar ik heb gelijk in het begin de harde schijf opgedeeld in partities met partition magic. deel 1 voor windows, deel 2 voor bestanden, zoals ik al sinds jaar en dag doe met pc's. Maar nu begreep ik dat als je het systeem herstel uit laat voeren je al je gegevens kwijt bent, ook op de partitie waar windows niet op staat... dus zit ik nu met een probleem. Ik heb geen ruimte om die hoeveelheid data te kunnen backuppen.

Wat kan ik doen? Je kan windows niet op een normale manier installeren met die systeem herstel dvds? Werkt de code die windows xp mce nu gebruikt gewoon weer als ik xp installeer met een andere windows dvd, en maakt het dan uit welke versie ik gebruik, Pro of MCE?

Verwijderd

Je kan gewoon opnieuw installen met een windows mce installatie cd.
Alleen de drivers en specifieke hp programma's moet je dan even opnieuw installen vanaf de hp support site:D

• iivvvii
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:55:
Je kan gewoon opnieuw installen met een windows mce installatie cd.
Alleen de drivers en specifieke hp programma's moet je dan even opnieuw installen vanaf de hp support site:D
k, dat klinkt logisch, nu nog een manier om aan die installatie cd te komen :( wat een gedoe.... Als ze gewoon die partitie met rust zouden laten was er totaal geen probleem.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of nog beter, je koopt een externe harde schijf en maakt gelijk een goede backup. Want als je harde schijf nu kapot zou gaan ben je ook alles kwijt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• iivvvii
gambieter schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:07:
Of nog beter, je koopt een externe harde schijf en maakt gelijk een goede backup. Want als je harde schijf nu kapot zou gaan ben je ook alles kwijt.
is een goede backup gewoon een kwestie van de bestanden kopieren in de verkenner? of moet je daar dan weer speciale (freeware) software voor gebruiken?

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik zou eens kijken naar Robocopy, dat is gratis maar voor een beginnende gebruiker misschien wat lastig. Maar het is wel DE tool die het meeste voorkomt bij windows sysadmins :)

Die tool doet namelijk meer als alleen copieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Hennie-M op 18-05-2008 15:14 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

iivvvii schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:09:
is een goede backup gewoon een kwestie van de bestanden kopieren in de verkenner? of moet je daar dan weer speciale (freeware) software voor gebruiken?
Een backup van je data is inderdaad gewoon kopieren, maar er zijn ook programma's voor die "incremental" backups maken. Ik synchroniseer elke dag met mijn externe harde schijf.

Verder is een imageprogramma als Norton Ghost of Acronis TrueImage een betere oplossing dan die HP-CD's. Maar daar is zat over te vinden op het forum :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1