Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash AS2] Bug in flash of fout met loadmovie?

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ben nu bezig met een website en ik loop echt tegen de meest vage dingen aan in Flash, dat ik het idee krijg dat er gewoon major bugs in Flash zitten (of dat ik gewoon nog niet klaar ben voor actionscript).

Dingen waar ik niet uit kom:
1. Ik heb een functie geschreven, die de container van onderaan de stage naar boven moet laten komen. Werkt allemaal prima, maar als ik dan containerstate = 'up' weghaal werkt het niet meer. Het vage hieraan is dat ik heel containerstate nog helemaal niet gebruikt heb verder en dus eigenlijk helemaal niet van belang is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function containerUp(){
        container.slideTo(xZero,(sHeight - 275),2);
        containerstate = 'up';
        mc_bg.blurTo(10, 2, 1);
}
function containerDown(){
        container.slideTo(xZero,(sHeight - 30),2);
        containerstate = 'down';
        mc_bg.blurTo(0, 2, 1);
}

2. Onderstaande code werkt opzich prima, hij laad netjes de juiste movie in de container.contentholder. Maar als ik nu de containerUp functie erbij aanroep (zodat de container omhoog komt) dan wil die alleen maar eenmalig een loadmovie doen en vervolgens als ik op een andere button klik (om een andere movie in te laden) dan laad die geen volgende meer in.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
huidige_mc = "home_mc";

function loadmovie(mc_name){

// acties voor vorige/huidige mc_name:
    if (huidige_mc != "") {
    //maken van de nodige vars:
    vorige_mc = huidige_mc;

vorige_mc.visible = false;
    _root.container.contentholder.unloadMovie(vorige_mc+".swf");
    }

//acties voor de nieuwe mc_name
//maken van de nodige vars:
nieuw_mc = mc_name
//maak actionscript duidelijk dat er een nieuwe huidige is, wanneer er een nieuwe switchTo plaatsvind wordt deze huidige 'vorige' 
huidige_mc = mc_name;

_root.container.contentholder.loadMovie(nieuw_mc+".swf");
// if (container != 'up') {
// _root.containerUp();
// }
}

Voor deze site maak ik gebruik van een package genaamd "mc tween", maar ik heb het idee dat daar het probleem niet in ligt. Iemand een idee? Is dit een flashbug of is bovenstaande code gewoon rampzalig? Ik heb namelijk ook af en toe in Flash dat als je een script knipt en plakt dat het ineens wel werkt (terwijl de code ongewijzigt blijft). En wat te doen als dit een bug is?

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)