Toon posts:

Veel problemen met nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb sinds januari een nieuw systeem samengesteld en gebouwd. Ik heb voordat ik alles ging bestellen de samenstelling laten checken of het wel samen kon bij het computer bedrijf waar ik alles ging bestellen.

Maar sinds dat ik alles binnen he gekregen heb ik niks anders dan problemen gehad, ik heb hem door het bedrijf laten nakijken waar ik alles heb besteld en die hebben het volgende allemaal al vervangen.

Moederbord
Vid kaart
Ram geheugen
Nieuw besturingssysteem.

Het probleem was als volgt.

1. Als ik mijn computer start zie ik meteen dat mijn mobo niet de snelheid van mijn geheugen goed insteld, ik heb 1600 mhz geheugen en mijn mobo laat het maar op 1066 draaien. vervolgens als ik in mijn bios kwam liep mijn pc vrijwel altijd vast. Dan wou de computer opnieuw opstarten alleen bleef hij dan gewoon hangen en starte hij niet verder. (geen beeld, wel ventialtoren en hdd)

Ze hebben toen mijn videokaart vervangen en nu kom ik idd gewoon in mijn bios, alleen mijn geheugen draait nog steeds niet op de volle snelheid. en de computer loopt nog steeds vast als ik bestanden ga wisselen tussen verschillende schijven.

2. Ze hebben vervolgens mijn pc terug gegeven en ik getest op een 3d benchmark programmaatje en dat liep soepel. Toen ik hem echter thuis had en er mee wou gaan gamen en downloaden liep de pc weer vast en begon mijn hele toetsenbord (G15 gaming) op te lichten en te flikkeren. Als ik dan mijn pc resette bleef hij weer hangen in het begin

3. Ze hebben toen mijn mobo vervangen en gelijk ook nieuw geheugen besteld nu dit er in zit hebben ze windows vista ultimate geinstalleerd en nu ik er mee werk loopt hij nog steeds gewoon random vast als ik hem opstart of als ik net een spel aan het spelen ben. Soms gaat het een hele tijd goed en dan als ik mijn spel afsluit loopt hij in eens vast. Als ik hem dan wederom reset blijf ik de zelfde probelemen hebben dat hij niet door start. (geen beeld, wel ventialatorn en hdd)

Ook is het wel leuk dat als mijn pc aan staat en ik mijn deur dicht doe dat dan mijn pc ook wel eens uitvalt. Al bij al heb ik nu al 5 maanden mijn pc en heb ik er niks mee kunnen doen.

Ik hoop dat 1 van jullie een idee heeft wat ik misschien aan het bedrijf kan door geven want ik heb nog maar weinig vertrouwen dat ze het gaan vinden.

Ik zal nog even mijn complete systeem gegevens geven:

1 x Intel Core 2 Quad Q6700
1 x ASUS P5E3 DELUXE/WIFI-AP
2 x Samsung SH-S203N Retail Beige/Zwart 1x ide, 1x sata
2 x Antec Tricool 120mm Blue LED
1 x Antec TruePower Quattro 1000 EC
1 x Asus Silent Knight
1 x Antec PerformanceOne P182
3 x WD 500GB SATA II 16Mb WD5000AAKS
1 x XFX 768Mb 8800GTX XXX PCI-E
1 x Microsoft Windows vista ultimate oem 64bit
1 x WD raptor 150gb 10000rpm
1 x OCZ 2GB DDR3 1600 Platinum CL7.0 (7-7-7-20) Kit of 2
1 x Logitech G15 gaming keyboard
1 x Razor copperhead Blue edition

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, dan kom je waarschijnlijk het onderdeel dat het probleem veroorzaakt wel tegen.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik denk dat het probleem in je geheugen zit. Misschien even in de BIOS kijken hoeveel spanning er geleverd wordt aan het geheugen. Dit dan even kijken of dat ook de verplichte spanning is welke de OCZ vereist. Want heb zelf ook problemen gehad met de combinatie tussen OCZ en asus moederborden. Heb je al eens een ander type geheugen geprobeerd?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dergelijke probleemtopics horen thuis in PMG en niet in CSL (daar willen we geen probleemtopics hebben) Ik verplaats hem dus even naar naar PMG :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 19:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heb je wel de nieuwste bios?

En wat MasterMike zegt. Heb je wel de juiste spanning ingesteld? C.q. leest hij wel de SPD chip uit?

Wordt de boel niet te heet?

Bij instabiliteit als eerste alles standaard instellen. Dus niet overklokken!

Misschien kun je wat screenshots posten van je bios(instellingen). Zonder dit kunnen we nooit met zekerheid zeggen waar het zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-05-2008 09:10 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
voor zo ver ik kan zien staat alles op auto in mijn bios, dus ook het voltage van mijn geheugen.

Nu heb ik wel gelezen dat om de snelheid van mijn geheugen te halen ik mijn fsb snelheid moet aanpassen maar dat zou als ik die optie kies mijn mobo zelf moeten doen.

Ik heb hem dan ook nog niet verder ingesteld en de standaard bios instellingen laten staan.

De temp van mijn systeem hangt zo rond de 35 graden, idle iets minder en als ik aan het gamen ben iets warmer mara gemiddeld zo rond de 35. IK denk ook dat het niet aan mijn temp ligt want de pc loopt ook nog wel eens vast als ik hem net opstart :(

Maar ik zal wel eens wat printscreenies maken als ik weer thuis ben.

BTW hoe maak ik printscreenies van mijn bios :P

want dat weet ik dus niet

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 14:44 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:01:BTW hoe maak ik printscreenies van mijn bios :P
Met een digicam / cameraphone. :+

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
ah dat dacht ik dus al :)

komen ze er vanavond aan.

Verwijderd

Memtest gedraaid? Krijg je fouten meer voltage op je geheugen of lossere timings.
Nog steeds fouten geheugen kapot, kapotte memcontroller of mobo en geheugen werken niet samen.
Orthos al eens gedraaid?
AtiTool al eens gedraaid?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 16:47 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

quote ''Ook is het wel leuk dat als mijn pc aan staat en ik mijn deur dicht doe dat dan mijn pc ook wel eens uitvalt.''

Hoe zit het met je stopcontacten, geen losse contacten ofzo? breuken in kabels, of stekkers die geen goed contakt maken?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:01:
voor zo ver ik kan zien staat alles op auto in mijn bios, dus ook het voltage van mijn geheugen.

Nu heb ik wel gelezen dat om de snelheid van mijn geheugen te halen ik mijn fsb snelheid moet aanpassen maar dat zou als ik die optie kies mijn mobo zelf moeten doen.

Ik heb hem dan ook nog niet verder ingesteld en de standaard bios instellingen laten staan.

De temp van mijn systeem hangt zo rond de 35 graden, idle iets minder en als ik aan het gamen ben iets warmer mara gemiddeld zo rond de 35. IK denk ook dat het niet aan mijn temp ligt want de pc loopt ook nog wel eens vast als ik hem net opstart :(

Maar ik zal wel eens wat printscreenies maken als ik weer thuis ben.

BTW hoe maak ik printscreenies van mijn bios :P

want dat weet ik dus niet
Nofi hoor, maar uit de manier waarop je praat blijkt dat je kennis betreffende computers niet toereikend genoeg is zelf een systeem samen te stellen en in elkaar te zetten. Voor mensen als jij is een kant en klare dell/hp/packard bell pc echt veel handiger.

Alsnog succes gewenst. :)

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Verwijderd

Topicstarter
Flashwin schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:05:
[...]

Nofi hoor, maar uit de manier waarop je praat blijkt dat je kennis betreffende computers niet toereikend genoeg is zelf een systeem samen te stellen en in elkaar te zetten. Voor mensen als jij is een kant en klare dell/hp/packard bell pc echt veel handiger.

Alsnog succes gewenst. :)
Daarom heb ik het ook laten controleren door een bedrijf of de setup goed was en of het wel ging werken met elkaar. Ik mag er dan toch vanuit gaan dat hun dat wel weten.

EN die kant en klare zooi hoef ik niet, want als je daar mee weg moet ben je hem helemaal lang kwijt en moet je altijd bij hun als er iets is of wilt upgraden of wat dan ook
pcgek schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:51:
quote ''Ook is het wel leuk dat als mijn pc aan staat en ik mijn deur dicht doe dat dan mijn pc ook wel eens uitvalt.''

Hoe zit het met je stopcontacten, geen losse contacten ofzo? breuken in kabels, of stekkers die geen goed contakt maken?
Al gedaan, daar heb ik dan wel weer veel verstand van en dan zou ook mijn backup server en laptop moeten reageren als ik die in hetzelfde contact doen, maar die blijven gewoon aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 21:53 ]

Verwijderd

Hebben ze ook geheugen van een ander merk geprobeerd? Op de site van asus kon ik namelijk geen memory support list vinden :?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 19:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:01:
en gaat dat wel goed bij OCZ?

Bij Corsair iig niet. Die moet ik handmatig op 2,1V instellen (=DDR2!!).

Check de specs eens. En vergelijk dat eens met de Hardware Monitor, wat die zegt watvoor spanning hij geeft.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Ik heb zelf ook veel problemen gehad met een bordje van asus en OCZ geheugen. Het probleem is dat geheugen van merken als OCZ GEIL Corsair etc meer spanning nodig heeft om soepel te draaien.
Volgens deze site is het voltage dat jouw geheugen modules nodig hebben 1.9V Check eens in je Bios of ze dit ook krijgen.

Edit.
Ik heb maar snel even gekeken op de site van asus. Het lijkt erop dat je moederbord dat neit kan leveren, "Furthermore, the supply voltage for the memory is reduced from 1.8 V for DDR2 to just 1.5 V for DDR3"
Zoals ik zei ik maar snel gekeken en niet uitvoerig gelezen omdat ik op het werk ben maar het is wel iets om even na te gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 10:27 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04
Die voltages gaan over de standaard voltages voor DDR2 en DDR3. Volgens mij kan het namelijk wel. Mijn Asus bord (P5WD2) kan zo ie zo tot 2.5V voor DDR2 bankjes leveren (staat nu op 2.1), met GEIL geheugen.

Heb gisteren een P5E64 WS Evolution binnen gekregen. Die ga ik volgende week testen, met hetzelfde geheugen, dus ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Edit: overgens heet de memory support list bij Asus QVL: Qualified Vendor List

Edit2: Om het DRAM voltage aan te passen, moet je in hoofstuk 4.4.12 van je handleiding kijken: IN het AI Tweaker menu in de BIOS de AI tuner op manual, en dan het DRAM voltage aanpassen.min 1.5V tot 2.78V met stappen van 0.02V. De frequentie kun je aanpassen met de opties daarboven. Zie H4.4.4 van je handleiding.

[ Voor 36% gewijzigd door R.E. op 20-05-2008 14:54 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen idd mijn voltage aangepast naar 1.9 zoals ocz opgeeft. Ook heb ik zelf de snelheid van het geheugen ingesteld en deze start nu wel netjes op.

Ik heb vervolgens ortho laten draaien voor een minuut of 10 en toen gaf hij geen problemen aan, nadat ik dat heb gedaan ben ik gewoon een beetje gaan internetten en ja hoor daar ging ik weer. Liep ie gewoon weer zo vast als een huis.

De timing van mijn ram staan ook gewoon zoals de specs opgeven, dus ik denk dat er toch niks mis is met mijn geheugen. Hooguit dat er toch problemen zijn met de compatibiliteit maar ook op de site van asus zag ik dat mijn mobo het geheugen aan zou moeten kunnen.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04
In je topic start staat dat je latency 7-7-7-20 is. Volgens mij is het voor die reepjes 7-7-7-24. Misschien kun je dat proberen.

Edit: Bron

[ Voor 29% gewijzigd door R.E. op 22-05-2008 10:28 ]

Vette shit!

Pagina: 1