Helaas heeft mijn Beemer het niet overleefd en heb ik een email gehad van een autobedrijf wat auto's met schade/reparaties/hoge km-stand opkoopt.
Hoe zit het nou met het vrijwaringsbewijs? Want hun zeggen dat ik direct geld krijg en een vrijwaringsbewijs. Nu kon ik op het RDW niet zo snel wat vinden hierover.
Wel een digitaal vrijwaringsbewijs waar een nogal rare zin op staat:
De geregistreerde eigenaar is aansprakelijk en verantwoordelijk voor de verzekeringsplicht (lijkt mij dat het hier over mij gaat aangezien ik geregistreerd sta, alleen staat er achter:) De voormalige eigenaar draagt deze plichten niet meer.
Het lijkt mij dat op het moment dat hij die auto op komt halen en ik mijn papieren afgeef, ik nog steeds als eigenaar geregistreerd sta.
Dit is trouwens het betreffende papiertje van de RDW site:
http://www.rdw.nl/NR/rdon.../3E0316a22052007metoi.pdf
Verder staat er nog:
Dit geprinte vrijwaringsbewijs is alleen geldig als het door een vertegenwoordiger van
het afgiftepunt is ondertekend en/of gewaarmerkt.
Hoe kan ik controleren of dit autobedrijf wel vertegenwoordigd afgiftepunt is?
De rede dat ik dit vraag is omdat ik me nog een topic kan herinneren die gezeik heeft gehad omtrent het vrijwaringsbewijs. En ik zit daar uiteraard niet op te wachten.
Hoe zit het nou met het vrijwaringsbewijs? Want hun zeggen dat ik direct geld krijg en een vrijwaringsbewijs. Nu kon ik op het RDW niet zo snel wat vinden hierover.
Wel een digitaal vrijwaringsbewijs waar een nogal rare zin op staat:
De geregistreerde eigenaar is aansprakelijk en verantwoordelijk voor de verzekeringsplicht (lijkt mij dat het hier over mij gaat aangezien ik geregistreerd sta, alleen staat er achter:) De voormalige eigenaar draagt deze plichten niet meer.
Het lijkt mij dat op het moment dat hij die auto op komt halen en ik mijn papieren afgeef, ik nog steeds als eigenaar geregistreerd sta.
Dit is trouwens het betreffende papiertje van de RDW site:
http://www.rdw.nl/NR/rdon.../3E0316a22052007metoi.pdf
Verder staat er nog:
Dit geprinte vrijwaringsbewijs is alleen geldig als het door een vertegenwoordiger van
het afgiftepunt is ondertekend en/of gewaarmerkt.
Hoe kan ik controleren of dit autobedrijf wel vertegenwoordigd afgiftepunt is?
De rede dat ik dit vraag is omdat ik me nog een topic kan herinneren die gezeik heeft gehad omtrent het vrijwaringsbewijs. En ik zit daar uiteraard niet op te wachten.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find