Vrijwaringsbewijs vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Helaas heeft mijn Beemer het niet overleefd en heb ik een email gehad van een autobedrijf wat auto's met schade/reparaties/hoge km-stand opkoopt.

Hoe zit het nou met het vrijwaringsbewijs? Want hun zeggen dat ik direct geld krijg en een vrijwaringsbewijs. Nu kon ik op het RDW niet zo snel wat vinden hierover.
Wel een digitaal vrijwaringsbewijs waar een nogal rare zin op staat:

De geregistreerde eigenaar is aansprakelijk en verantwoordelijk voor de verzekeringsplicht (lijkt mij dat het hier over mij gaat aangezien ik geregistreerd sta, alleen staat er achter:) De voormalige eigenaar draagt deze plichten niet meer.

Het lijkt mij dat op het moment dat hij die auto op komt halen en ik mijn papieren afgeef, ik nog steeds als eigenaar geregistreerd sta.

Dit is trouwens het betreffende papiertje van de RDW site:

http://www.rdw.nl/NR/rdon.../3E0316a22052007metoi.pdf

Verder staat er nog:
Dit geprinte vrijwaringsbewijs is alleen geldig als het door een vertegenwoordiger van
het afgiftepunt is ondertekend en/of gewaarmerkt.

Hoe kan ik controleren of dit autobedrijf wel vertegenwoordigd afgiftepunt is?

De rede dat ik dit vraag is omdat ik me nog een topic kan herinneren die gezeik heeft gehad omtrent het vrijwaringsbewijs. En ik zit daar uiteraard niet op te wachten.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Heb (helaas) meerdere malen auto's door een sloopbedrijf op laten halen, zij printten met een mobiel apparaat zo een vrijwaringsbewijs uit, nooit geen problemen mee gehad.

Kan me inderdaad wel voorstellen dat er ook bedrijven zijn die het minder goed aanpakken, maar heb zelf dus alleen maar goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ah ok. Begreep al niet hoe ze dat zo a la minute konden doen zeg maar bij afhaal.
Gewoon even goed opletten dus bij het afhandelen van zaken. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Het is gewoon een rdw papiertje die je krijgt. Met een grote stempel er op demontage ofzo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

Klippy

Still Game

Het afgiftepunt kan ook een autobedrijf of sloopbedrijf zijn inderdaad.
Elke RDW erkende garage kan je auto overschrijven. Ik weet niet of er speciale mobiele apparaten zijn waarbij je dus eerst mag vrijwaren en het later kan registreren, maar als ze een laptop met een mobiele internetverbinding hebben en een printertje kan het ook op de normale manier, gaat gewoon via de site van de RDW :)

Kreeg ook een paar van die mails overigens nu m'n auto te koop staat dus wordt meer gedaan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO