Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] php script aanroepen na een aantal minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 08:46
Ik heb een youtube upload scriptje gemaakt waarmee gebruikers iets kunnen uploaden naar youtube. Omdat het aantal minuten duurt voor youtube om de video te checken en beschikbaar te maken, moet ik dus eerst wachten op youtube voor dat ik een mail kan sturen met daarin de youtube link.

Hoe kan ik dit php scriptje op een later tijdstip aanroepen? de gebruiker heeft de pagina dan ook al verlaten. Ik heb geen mogelijkheid om een OS proces aan te roepen in de achtergrond met popen geloof ik.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 13:42
Een php scrip een paar minuten vertraagd opstarten kan afaik niet.

Als je van cron jobs gebruik mag maken van je host kun je het script bijv elke paar minuten een keer starten via een cron job. dan kun je in de database lezen welke uploads er op dat moment gecontroleerd moetten worden.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• PhoneTech
martijnve schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:52:
Een php scrip een paar minuten vertraagd opstarten kan afaik niet.

Als je van cron jobs gebruik mag maken van je host kun je het script bijv elke paar minuten een keer starten via een cron job. dan kun je in de database lezen welke uploads er op dat moment gecontroleerd moetten worden.
Dat is misschien wel een mogelijkheid. Alleen ontwikkel ik op een windows bak, en weet nog niet waar ze de boel gaan hosten.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan lijkt me stap 1 om uit te zoeken waar het gehost gaat worden en wat de specs zijn. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat een site af is en dat blijkt dat de klant ASP hosting heeft terwijl de site in PHP gebouwd is (echt waar...).

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Het is misschien niet een oplossing voor je vraag alhier. Maar youtube heeft sinds binnenkort een eigen API gereleasd: http://code.google.com/ap...developers_guide_php.html

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ook op windows kan je via de taakplanner wel een PHP script om de zoveel tijd laten draaien hoor, daar heb je echt geen cron jobs voor nodig.

If I can't fix it, it ain't broken.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 13:42
Borizz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:51:
Ook op windows kan je via de taakplanner wel een PHP script om de zoveel tijd laten draaien hoor, daar heb je echt geen cron jobs voor nodig.
Alleen ondersteunt die taakplanner geen intervallen van minder dan 1 dag.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
martijnve schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:18:
[...]

Kan wel via een "vuile" manier. Zelfde opdracht er 12 keer in zetten, en vervolgens de starttijd laten verspringen op de dag, Dus eerste om 1:00, dan 3:00, 5:00 7:00 enz.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
martijnve schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:18:
[...]

In windows xp in ieder geval wel.. Kijk maareens onder het tabblad 'Shedule' en dan de knop 'Advanced' bij de eigenschappen van een taak.

If I can't fix it, it ain't broken.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nog twee opties:
- taak pas starten wanneer een volgende bezoeker komt
- gebruik maken van een remote cron job (google op 'remote cron' of 'hosted cron'). Dit is een service die om de zoveel tijd een PHP script van jou aanroept.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een redelijk aantal bezoekers hebt kan je ook van een veelbezochte pagina een cron-runner maken. Dat heeft wel als nadeel dat de pagina trager geladen wordt door de bezoeker, maar daar zijn ook wel oplossingen voor.

Toch zou ik eerst eens goed kijken naar fleppuhstein in "[PHP] php script aanroepen na een aantal..."

[ Voor 1% gewijzigd door Blaise op 18-05-2008 20:42 . Reden: Glowmouse is me voor ]

• PhoneTech
fleppuhstein schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:52:
Het is misschien niet een oplossing voor je vraag alhier. Maar youtube heeft sinds binnenkort een eigen API gereleasd: http://code.google.com/ap...developers_guide_php.html
En ik maak hier ook gretig gebruik van :)

Alleen als ik net een video entry heb gemaakt, dan staat ie nog niet meteen online. Na een aantal minuten kan je weer een query doen aan de yuotube api om te vragen wat de status is. En aan de hand van die status, wil ik dan een mailtje sturen.

• PhoneTech
Weten jullie goede hosters (domein naam hoeft niet, vast ip is genoeg) die php / mysql + cron jobs php laten draaien?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik wel, maar dan maak ik reclame :+ en dan zit er zomaar een OW aan m'n broek...
Check webhosters.nl eens oid. Desnoods schrijf je een hoster aan met de vraag of wat je wilt mogelijk is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PhoneTech
McKaamos schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:11:
Ik wel, maar dan maak ik reclame :+ en dan zit er zomaar een OW aan m'n broek...
Check webhosters.nl eens oid. Desnoods schrijf je een hoster aan met de vraag of wat je wilt mogelijk is.
Stuur maar een PM :)

• Voutloos
  • Niet online
Leuk om lekker lui de hosting vraag via PM te regelen, maar je kan uberhaupt niet serieus gezocht hebben naar hosters. Het is moeilijker om een hoster te vinden welke niet aan deze minimale eisen voldoet. 8)7

{signature}

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat Voutloos zegt. Overigens heeft zoeken naar hosters echt niks te maken met PRG en in het verleden zijn er echt topic genoeg voorbij gekomen over het inplannen van scripts zowel in Windows als Linux. Ik kan me dus niet voorstellen dat je uberhaupt hebt gezocht voor je probleem.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.