Toon posts:

Monitor voor Playstation 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er op het moment aan op een playstation 3 te kopen. Aangezien ik op mijn PC op het moment al een goede TV kaart heb, en zelf geen HDTV heb wil ik voor de console dan een PC monitor hebben.

Ik zoek dus een goede monitor die in elk geval 720p kan weergeven, en 1:1 pixelmapping heeft om uitrekking van het beeld te voorkomen. Het liefste buiten een DVI-D of HDMI verbinding ook een D-sub verbinding voor mijn laptop.

Ik heb tot nu toe alleen de BenQ G2400W gevonden. Heeft iemand anders nog aanraders (liever niet boven de 350 euri ivm. klein budget)

Ik heb op het moment overigens een SyncMaster940BF waar ik zeer tevreden over ben, maar aangezien dit een 4:3 monitor is van toch al weer een aantal jaar oud, neem ik aan dat deze geen HDCP of Pixelmapping ondersteuning heeft (niet kunnen vinden via google)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voor 350 Euro zou ik op zoek gaan naar een 26" HDTV.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Heb ook nog geen HDTV voor min PS3

Onze TV is geen HDCP DVI compatible dus zwart beeld met de PS3. Via AV scart op 576i werkt het wel.
Terwijl de LCDTV wel ruim 'n 720i reso heeft. 1366x768

HDCP is dus belangrijk

Nu heeft mijn broer ook 'n 22" samsung gehaald die heeft HDCP en 'n reso tussen 1080 en 720 in.
Mooi beeld met de PS3.

Maar wat veel belangrijker gemis is had maar één DV I(==HDMI) aansluiting.

Waar ik op zou letten is
1 ) PC via de DVI en de PS3 via HDMI aansluiting op monitor. Dus de Monitor waar ik op uit zou kijken heeft iig DVI én HDMI. D-sub is leuk voor 'n DVI/HDMI/displayport loos laptopje met alleen Dsub er even aan te hangen. En waarme je dus met 'n knopje makkelijk kan switchen tussen PC en PS3 beeld.
2 ) Daarnaast lijkt mij FullHD reso voor PC gebruik juist idealer dan 720i gelimiteerde. .
Maar bij PC is dat ietsje meer Verticaal 1920x1080 wordt dan 1920x1200 en dat zijn 24" /26"/27" shermen. Beter voor het scrollen wat te reduceren
3 ) 'n Monitor is één van de componenten die een langdurige investering kan zijn. Voor ook nog gebruik als TV ook mogelijk 'n langdurige investering. Zou ik mij niet zo strak laten beperken aan een te beperkte budged.

Voor TV kijken is size ook belangrijk ik zou 27" prefereren.
En minstens 24"

Zelf ga ik mogelijk voor 'n HDTV Panasonic 27"/ 42" FULLHD die ook 100hz/24P aankan.
PS3 zie ik namelijk ook als BR speler.

Met 350 limiet zit er 22" á 24" wel in maar vaker wel de mindere TN panels.
De prijzen verloop is nogal extreem in de 24" klasse.

Voor HDTV kom ik uit op Euro of 1K5 FHD 24P/100HZ
Voor de betere monitoren 24" tot 27" die ik kwa spect zou willen hebben voor zo'n toepassing
Euro 750 tot 1100,- Met ook de betere Panel techniek.
Ben trouwes op zoek naar 'n HDTV voor de slaapkamer en 'n
PC monitor voor main PC in de woonkamer. En die moet beide ook HDCP F-HD kunnen weergeven.

Hardware info heeft een nieuwe monitoren test volgens 'n nieuwe test procedure.
Van 20" tot 27" in hun magazine.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Het is een maximum - overigens heb ik twijfels of je voor dat bedrag een HDTV kan krijgen die net zo goed is als een monitor rond hetzelfde bedrag.

Maar als iemand een goede monitor weet die goedkoper is of een HDTV voor dat bedrag is dat natuurlijk super :)

Edit: Overigens heb ik een kleine kamer, zit niet erg ver van mijn scherm. Dus het hoeft niet erg groot, tussen de 19" en 24" is prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 12:18 ]