Toon posts:

[XP SP3] 2 administrators en inlogproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds SP3 heb ik een probleempje met mijn laptop. Ik heb maar een gebruiker en dat is de administrator (laptop) en ik wil geen inlogscherm gebruiken.

Dit ging tot SP3 prima. Ik moest ineens inloggen als Administrator. Dus ik dacht nou dan zet ik dat inlogscherm uit en klaar. Helaas, ik kan enkel nog in de veilige modus inloggen. Tijdens het opstarten heb ik een paar keer een foutmelding dat er iets met de account (Administrator) is de laptop start niet door. Via veilige modus heb ik het inlogscherm aangezet. Nu krijg ik dus een inlogscherm, maar daar staan geen accounts in om te kiezen. Kan ik nog in de laptop komen. Vreemde is wel dat als ik via "control userpasswords2" kijk zie ik dat ik twee administrators het. "Mijn eigen" administrator Laptop en een die door Windows? zelf gegeneerd is n.l. Administrator. Met die laatste account is dus iets mis en hoe ik het ook probeer, ik krijg een van deze accounts niet verwijderd. Via gebruikers in het configuratiescherm zie ik dus maar een adminstrator (Adminstrator). Krijg een foutmelding dat er geen wijzigingen in het netwerk gemaakt kunnen worden. Dacht dat dit misschien met Net Framework heeft te maken heeft en heb getracht deze eraf te gooien. Maar die geeft ook een foutmelding met de installer als ik hem probeer te verwijderen. Oja, het is Windows XP Home Edition.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je gaat kijken bij Computermanagement, en dan bij Users and Groups? Daar kun je vaak veel meer mee dan in het conf. scherm zelf.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Indien je service pack 3 niet per se nodig hebt (wat waarschijnlijk zo is, ik zie zelf niet in waarom een stabiele computer mer sp2 direct sp3 nodig heeft), kan je de installatie van het servicepack terugdraaien met behulp van systeemherstel. In het verleden heb ik ook al ooit eens problemen gehad met gebruikersaccounts, en het terugdraaien van de installatie van office (dat was het laaste herstelpunt) was voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken. Het is nu opgelost door SP3 te verwijderen nogmaals te installeren. Echt Mickeysoft Microsoft........

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2008 16:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk ik niet, maar ok :)
Je hebt jouw probleem al verholpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device