Toon posts:

[OC]Gigabyte G33M-DS2R FSB wil niet omhoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de fsb niet anders ingesteld dan op 266, zowel hoger als lager! Ik heb ook diverse voltages geprobeerd van 1,18 tot 1,35, maar dat gaf ook geen resultaat.
Voor ik een poging heb gedaan om de FSB wat hoger te krijgen, heb ik eerst de de nieuwste bios geflasht F8e (met @bios). Nu ben ik weer terug bij de F7 versie.

Met google vindt ik dit
maar daar komen ze er schijbaar niet uit...

Specs van het systeem in kwestie:

Tagan 380 Watt voeding
Gigabyte G33M-DS2R met op het moment de F7 versie BIOS
Q6600 2,4 Ghz G0
ECS 8800GTS 320MB
2* 1 GB Kingston PC6400
1* 250GB HD
1* 500GB HD
DVD Brander
DVD Speler

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Zie je in de bios dat de FSB gelocked is zodat je er niets aan kan veranderen of boot hij niet wanneer je hem veranderd?

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem wel instellen in het bios, dat is geen enkel probleem. Dan lijkt ie goed op te starten maar dan aan het begin van de post (net voordat je beeld krijgt) herstart ie dan en staat de boel weer op 266FSB. Ik heb nutuurlijk ook EIST al eens uitgezet...

*update:

Nu heb ik de F2 versie van het bios er weer inzitten en datwerkt ook niet...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:02:
Ik kan hem wel instellen in het bios, dat is geen enkel probleem. Dan lijkt ie goed op te starten maar dan aan het begin van de post (net voordat je beeld krijgt) herstart ie dan en staat de boel weer op 266FSB. Ik heb nutuurlijk ook EIST al eens uitgezet...

*update:

Nu heb ik de F2 versie van het bios er weer inzitten en datwerkt ook niet...
En als je maar 1 instelling veranderd, bijvoorbeeld de FSB op 267 of 265 MHz lukt dit ook niet?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het zou natuurlijk een combinatie van je mobo en CPU kunnen zijn. Ik heb sinds een week hetzelfde mobo met een E8400 CPU en deze kan ik wel op elke snelheid instellen (loopt nu op 9x400) met bios F8E.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mijn E6600 werkt ook op 9x333 (3,0Ghz) op dit mobo (icm simpel ValueRam 667) zonder problemen. Dus zoals Microkid al zei, het kan een combinatie zijn van mobo/geheugen/cpu.

Heb je wel de PCIe gelockt? En staat het geheugen wel goed (dus op divider 2.0, zodat ie in sync loopt met cpu).

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24

Zenix

BOE!

Als die restart dan heb je toch iets fout gedaan is namelijk feature van gigabyte borden als de overclock niet werkt reset ie zichzelf weer.

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil hij opeens wel, wat ik heb gedaan is het volgende:

FSB naar 200 gezet, opnieuw opgestart bleef op 266x 9 dus nogmaals bios in veranderd naar 270, restart, ik denk: even laten doorstarten tot de dmi pool message. Ik druk op reset begint het systeem vaag te doen (cd rom lampje knippert, fans draaien), toen was ik het een beetje zat, power eraf, en wonder boven wonder heb ik nu de FSB op 300...

Ik vermoedt dus dat de power araf halen geholpen heeft 8)7
Zenix schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:25:
Als die restart dan heb je toch iets fout gedaan is namelijk feature van gigabyte borden als de overclock niet werkt reset ie zichzelf weer.
Op zich natuurlijk een super handige feature, behalve als ie onterecht ingrijpt, namelijk ook bij een FSB van 200...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 13:31 ]

Pagina: 1