Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe herken ik een goede SCART kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag even wat hulp bij het aanschaf van een SCART kabel :)
Nu heb ik een 40" FULL HD LCD televisie aangeschaft. Helaas heb ik een digitale decoder van Samsung met een SCART aansluiting. Ik heb mijn tv door middel van een 5euro scart kabel (el cheapo model) aangesloten op mijn decoder. Hetzelfde heb ik ook gedaan bij mijn JVC dvd speler (ook helaas met SCART aansluiting). Nu weet ik dat er SCART kabels te vinden zijn voor 100 euro. Voor mij is dit helaas too much maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening: IS EEN SCART KABEL VAN 100 EURO VELE MALEN BETER DAN EEN VAN 20 EURO? :D

edit:

En moet ik mijn SCART kabel van 5 euro vervangen voor beter beeld & geluid? Zo ja, welk merk zou je voor mij adviseren of waar moet ik op letten bij aanschaf?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoek ff op GoT, is al meerdere keren gevraagd Er is zelfs een heel groot langlopend topic over.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke klachten ondervindt je met de huidige kabel?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:05

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:06:
Voor mij is dit helaas too much maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening: IS EEN SCART KABEL VAN 100 EURO VELE MALEN BETER DAN EEN VAN 20 EURO? :D
Graag verwijs ik je door naar het zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht-topic. Hier kan je discussiëren over de waarheden/placebo-effecten van dure kabels in verhouding met goedkope kabels.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heb je uberhaupt klachten? Weet je welke aansluitingen er op die SCART-kabel gebruikt worden?
SCART is enkel een manier van aansluiten he; er kunnen verschillende signalen overheen, afhankelijk van de configuratie en de output van de verschillende apparaten.
Ik weet niet welke decoder van Samsung je hebt, maar de kans is groot dat je enkel een composietsignaal krijgt. En slechter dan dat kan niet als je kijkt naar de kwaliteit van het signaal zelf.
Digitale televisie betekent niet automatisch dat het in HD doorgegeven wordt naar de TV, en helaas is het composietsignaal nog steeds erg populair als output.

Voor de rest verwijs ik je door naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 en deel 2, aangezien het daar al uitgebreid besproken is.

Heb je echter geen klachten over het beeld, houd dan lekker die 100 euro in je zak of doe er wat leuks mee.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Bij kabels gaat het algemeen om signaalverlies. Hoe langer de kabel hoe meer signaal verlies. Hoe beter de kwaliteit hoe minder signaalverlies.

Kortom bij een afstand van 1 meter maakt het niks meer uit. Maar zelfs bij digitaal signaal met een afstand van meer dan 10 meter maakt een goede kabel WEL verschil.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm doet ook verwijzen naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 doen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.