traag knipperende netwerk lampjes

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc die niet op het netwerk komt.

de pc heeft 2 gigabit netwerkaansluitingen op het moederbord (GA-EX38-DS5)
en deze moet aan de andere kant van de kabel op een E-Tech router (100 mbit)komen

Als ik de pc gewoon aansluit gaan de bijbehorende lampjes op de router continu langzaam knipperen (dus niet zoals bij data transmissies)
nu heeft de PC in de bios een optie om de kabel/aansluiting te testen en geeft hierbij aan dat 2 aderparen een kortsluiting hebben op een bepaalde afstand, nu gebruik ik echter op op mijn oude pc dezelfde kabel die wel goed werkt.
Vanwege de testmelding heb ik dus een andere kabel gepakt, deze gaf echter hetzelfde resultaat (op een andere afstand).
om eventuele problemen met de router uit te sluiten heb ik een switch gepakt en de pc hier op aangesloten, deze gaf de zelfde melding als de router :o
als laatste heb ik nog met een eerder "kortsluitende" kabel de 2 netwerkingangen van de pc met elkaar verbonden, hierbij kwam er bij de biostest de melding dat er een 1gbit verbinding van minder dan 10 meter was, dus geen probleem.

nu weet ik niet meer hoe ik verder moet, het knipperen op de router en switch lijkt haast een foutmelding code, maar die heb ik zo niet terug kunnen vinden.
de handleiding van het moederbord geeft aan dat er gewoon gedetecteerd word welke snelheid het netwerk heeft, dus 100 mbit moet gewoon werken (dit zou die dus ook tijdens de test in de bios moeten aangeven, met een geschatte kabellengte erbij)

heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing voor dit probleem?

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-03 08:21

iambig

* z.o.z *

Heb je al geprobeerd om je netwerkkaart vast te zetten op 100mbit full duplex bij apparaat beheer?

NEE: dit is geen signature...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt inderdaad op een auto-negotiation probleem.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
hmm ja dit werkt, echter maar tot 10 mbit (ful en half duplex) als ik hem op 100 mbit zet is er weer dat langzaam knipperen :(

warom kan ik hem dan niet op 100mbit full duplex zetten zoals het bij alle andere systemen wel werkt?
nu heb ik dus alleen het link lampje continu branden op een switch (en een knipper bij activiteit) en het 100mbit lampje is natuurlijk uit. Als ik de boel weer instel op 100 mbit knipperen het link lampje en het 100mbit lampje tegelijk (om de seconde aan/uit)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Poort nooit op 100 mb full duplex zetten als je dat ook niet hebt geconfigureerd op de andere kant (switch). Als autosensing niet werkt zet hem dan op 100/half.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou effe een multimeter erbij nemen en die kabel uitmeten ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
ik heb 100mbit half en full duplex geprobeert, bij de router kan ik niets instellen.
momenteel is het systeem op 10mbit full duplex op een switch aangesloten die ook gewoon 100mbit full duplex moet kunnen, maar dat lukt dus ook niet!

de kabel is ook goed, heb nu zelfs een stp kabel geprobeerd :P

100mbit full duplex werkt wel gewoon met mijn andere systemen, alleen met dit systeem is er een probleem

het gekste is dat het in eerste instantie wel werkte, maar omdat er een hd RMA ging heb ik het systeem aan de kant gezet, na het weer aansluiten werkt het opeens niet meer.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
> de kabel is ook goed, heb nu zelfs een stp kabel geprobeerd.
Dat zegt niets, is ie wel goed geknepen ? Dus aderparen 1-2, 3-6, 4-5, 7-8.
Voor gbit is het ook niet goed een crosscable te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2008 17:56 ]

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:55:
ik heb 4 verschillende kabels gebruikt, waarvan ik er 1 zelf in elkaar gezet heb, de andere zijn kant en klaar, alle kabels werken well 100mbit ful duplex met een andere pc en een laptop.
de shielded heb ik gewoon gepakt als 4e test kabel, 4 kabels kapot die op een ander pc wel werken lijkt me een heel vreemde situatie

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
neem aan dat ze wel volledig geaderd zijn ? Dus niet 4 aders o.i.d. (dat werkt namelijk wel voor 100mbit, maar niet voor gbit).

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:03:
neem aan dat ze wel volledig geaderd zijn ? Dus niet 4 aders o.i.d. (dat werkt namelijk wel voor 100mbit, maar niet voor gbit).
alle aders zijn doorverbonden en ik haal alleen 10 mbit full duplex, 100mbit half duplex lukt al niet :(

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

dodo79

witte dikke tonnie

DukeBox schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:55:
waarom is een crosscable niet goed dan????
gigabit heeft standaard mdi/mdix dus dat maakt niets meer uit.

omdat het kan!

Pagina: 1