E6850 op 2333,5 MHz???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.007 views

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik wilde mijn processor gaan overclocken dus ik had CPU Z gedownload maar toen zag ik dat de Core Speed op 2333.5 MHz loopt en niet op 3000 MHz! :'(
Ik dacht dat het misschien aan het programma lag maar toen ik op Core Temp keek stond er ook 2333,5 MHz...
Het raare is ook dat als de CPU stressed is de temperatuur oploopt tot boven de 80 graden, dat zag ik met Orthos toen ik stress test deed.
Ik heb een Asus P5N32-E SLI en 2x1 gb OCZ Reaper geheugen.
Alvast bedankt!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:19

mace

Sapere Aude

Speedstep aanstaan?

• FlorianF
Wat is Speedstep?

• mace

mace

Sapere Aude

Iets wat je op moet zoeken op google. :>

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:27

• FlorianF
En hoe zet je dit uit?

• Barbapapa852
Lees het eens door

is een optie in de BIOS

• mace

mace

Sapere Aude

Gast, zoek dat zelf uit man, eigen inzet is vereist. :(

• FlorianF
Stil maar even Mace, ok ik zal even zoeken, maar weet ook iemand hoe dat kan met die temperatuur?

• Barbapapa852
verkeerde koeler
geen airflow
koeler verkeerd gemonteerd

1001 mogelijke oorzaken

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:11
Je koeling maakt geen goed contakt met je processor?

Computers are useless. They can only give you answers.

• FlorianF
Raar ik heb een hele goede airflow (thermaltake Armor kast) en gewoon boxed cooler...
Ik zal kijken of hij goed erop zit.

[ Voor 17% gewijzigd door FlorianF op 18-05-2008 00:55 ]

• Brainsz
tjah je zegt het al boxed cooler...en als je wilt overclocken is dat helemaal niet goed.

Verwijderd

Heb ook een intel core 2 duo e6850 die wel degelijk op 3000mhz loopt zonder overclocken.(Conroe)Moederbord is asus p5k3 deluxe,met ddr3 geheugen OCZ Gold DDR3 1333MHz

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 01:01 ]

• FlorianF
Ik kan in de bios niet vinden waar dat speedstep staat :S
Weet iemand misschien waar ik het kan vinden?

• Brainsz
hmm, zoek eens op EIST, enhanced intel speedstep, dat moet erin staan bij jou mobo.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Brainsz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:55:
tjah je zegt het al boxed cooler...en als je wilt overclocken is dat helemaal niet goed.
Die standaard boxed koelers van Intel zijn aardig goed hoor. Mijn E6750 loopt zonder problemen op 3,2 ipv 2666, en wordt alsnog maar een graad of 38/40.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Als je niet weet wat EIST is, en waar je dat kan vinden in de bios. Is overclocken dan wel verstandig? Tevens is een ander koeler wenselijk.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
FlorianF schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:51:
Stil maar even Mace, ok ik zal even zoeken, maar weet ook iemand hoe dat kan met die temperatuur?
:X Doe jij maar eens even je mondje houden. Naar mijn idee heb je 0.0 ervaring met overclocken en heb je geen idee wat je allemaal moet weten voordat je gaat overclocken. Ten eerste is overclocken met een standaard koeler niet echt één van de beste manieren. Ga dus eerst op zoek naar een goeie alternatieve koeling. ( ja, je kan ook met de standaard koeler overclocken, maar dan moet je airflow wel tip top in orde zijn ). Overigens als je speedstep niet eens kan vinden ( of EIST ), wil ik niet weten hoe je je timings van je geheugen losser wilt gaat zetten. Zoek dus eerst het één en ander op over overclocken voordat je er ook daadwerkelijk mee gaat beginnen!
En toon in hemelsnaam ook zelf eens wat inzet, over lui gesproken..

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Daarnaast áls het speedstep is wat de lage snelheid veroorzaakt, dan hoort de snelheid wel te kloppen als er tegelijk een stresstest draait. Is dat het geval?

• Wackoz
  • Laatst online: 22:04
Zou best kunnen dat de cpu zichzelf terug klokt door die hoge temps die hij aangeeft. Lijkt mij het meest logische. Koop iig goede koelpasta en probeer je stock koeler er eens opnieuw op te zetten, miss zitten er 1 of 2 pushpins niet goed in. Ik raad je sowieso aan een andere cpu koeler te kopen als je gaat oc'en.

één is geen, twee is één

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Florian, je bent er vaker door de moderatoren van dit forum op gewezen dat we redelijke eigen zinzet van je verwachten voordat je een topic opent. In dit geval laat je dat weer na. Anderen proberen je de juiste kant op te wijzen zonder het antwoord met de paplepel in te gieten (misschien leer je er zo wat van), maar je doet echt geen enkele moeite en geeft ook nog eens een grote bek als iemand zich daar (terecht) over verzucht.

Dit soort luiheid hoort niet op GoT. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.