Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XPMCE]Decoder in use melding na installatie sp3*

Pagina: 1
Acties:

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
Beste medetweakers,

ik heb zojuist een verse installatie van Windows Media Center incl. SP3 gedaan. Het werd tijd dat alles wat schooner werd. Zo gezegt zo gedaan. Alles ging goed. Alles werkte prima totdat ik de Live-TV wilden gaan kijken.

Toen kreeg ik de melding "Decoder in Use" WMC geeft dan dat een andere applicatie de decoder gebruikt. Ik was niet nou niet zo kapot van. De PC is heeft een verse installatie. (nog een keer gedaan ivm. zekerheid van wegfilteren van Windows bugs.

Wat heb ik geprobeerd:
- TV Kaart drivers geupdate - Geen effect
- Diverse codec's geprobeerd. - Geen effect
- Nvidia Codec's geinstalleerd. - Geen effect

Wat heb ik gevonden
- Een update voor framework 1.0 installeren.
- Diverse codec packs
- Hier gezocht maar ook geen antwoord gevonden.

Alle windows updates zijn geinstalleerd. Alle framwork dingen Alles. Ik wordt een beetje moedeloos hiervan. Suggesties zijn welkom

Specs:
AMD Athlon 3200+
Gigabyte K8NF-9
1024MB DRR
Hauppauge WinTV-PVR-150

Dit zijn volgens mij de specs die nodig zijn.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bedoel je MCE200x (de XP versie)?

Krijg je ook een system error 3 melding als je naar Live TV gaat?
Je kan eens kijken of je met het opnieuw registreren van de MCE componenten succes hebt.

http://blogs.msdn.com/ast...ve/2005/10/18/482472.aspx

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2008 00:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Ik heb exact hetzelfde probleem (net een verse install gedaan met sp3 ect.) alleen de mce drivers geinstalld voor mijn PVR150 en krijg idd ook de volgende melding "decoder in use". Ik kan me vaag herinneren dat daarover wat gezien had op het hauppauge forum... maar die bestaat niet meer :?
Als ik iets vind zal ik het meteen melden, ik vind het alleen erg raar dat zo'n druk bezocht forum ineens weg is ....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Goldman
Beste medetweakers,

dit heb ik zover gevonden.
- Als je framework 1.0 / 1.1 heb, updaten naar Framework 2.0 dit heeft veel mensen geholpen. Mij niet, maar voor toekomstige bezoekers misschien een tip.
- Ik heb ook een een installatie opnieuw gedaan met SP2. Maar weer het zelfde probleem. Ik begin bijna te twijfelen aan mijn eigen kunsten.
- Op een of ander achteraf forum vond ik ook iemand die zij dat het aan de grafische drivers lag. Ik heb geen oudere drivers meer van Nvidia. Maar dit leek mij zeer onwaarschijnlijk.
- Ander TV kijk programma gedownload en dit werkte prima. Alles onder Windows Media Player werkt ook prima.
- DVD kijken onder de Media Center. ging trouwens ook niet.

Wat ga ik proberen / doen vanavond;

- Windows Media Center 2005 volledig updaten. Alles
SP3 / Drivers / Nvidia Codec
- Windows Vista Ultimate installeren en kijken of ik het hieronder wel aan de praat kan krijgen.
- Wat mijn vermoedens zijn is eigenlijk dat Windows Media Player 11 de veroorzaker is. Ik lees namelijk wel heel veel dat mensen dit probleem ook kregen van upgrade van 9 naar 10.

Als iemand anders nog suggesties heeft hoor ik het graag.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hamersma schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:09:
Ik kwam op het forum "the green button" tegen dat iemand rollup 2 van MCE weer verwijderd had en dat het daarna weer werkte.

Ik heb al jouw tips geprobeert (was er al een aantal tegen gekomen op diverse fora) maar ik blijf met dezelfde melding komen... ik heb een geslipstreamde versie van winxpsp3 met mce en alle rollups geinstalld dus er zal bij mij weinig te deinstallen zijn.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hamersma schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:09:
Beste medetweakers,

dit heb ik zover gevonden.
- Als je framework 1.0 / 1.1 heb, updaten naar Framework 2.0 dit heeft veel mensen geholpen. Mij niet, maar voor toekomstige bezoekers misschien een tip.
De MCE interface draait volledig op 1.1 dus dat is het niet.
- Wat mijn vermoedens zijn is eigenlijk dat Windows Media Player 11 de veroorzaker is. Ik lees namelijk wel heel veel dat mensen dit probleem ook kregen van upgrade van 9 naar 10.
MCE draait prima als je WMP 11 ook geinstalleerd hebt.
Dus ook dat is het niet.
Het heractiveren van de componenten van MCE zoals in de eerder gegeven link al geprobeerd?
Caveman schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:15:
[...]
Ik kwam op het forum "the green button" tegen dat iemand rollup 2 van MCE weer verwijderd had en dat het daarna weer werkte.
Ook daarvoor geldt hetzelfde, die niet werkende LiveTV was een vaker voorkomend probleem met de Rollup 2 voor MCE2005.

Probeer dit eens nadat je de zaken in http://blogs.msdn.com/ast...ve/2005/10/18/482472.aspx genoemd gecontroleerd hebt (met name de hotfixes voor .NET 1.1)?
%windir%\ehome\medctrro.exe /o /p RunOnce

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Goldman
@ Alt 92

Ik heb geprobeerd wat je gepost heb en gedaan. Dit had voor mij geen effect voor mij. Ik heb nu Windows Vista Ultimate geinstalleerd en werkte prima. Geen gezeur en onmiddelijk werken. Dus het probleem ligt toch in de Software / drivers.

Ik ben ook mensen tegen gekomen op het internet die veel problemen hadden en gaven aan dat het de grafische kaart was. Ik had zelf ook een Nvidia kaartje erin zitten.

@Caveman

Wat voor kaart heb jij erin zitten? Als het Nvidia is dan zal het misschien (toch?) Aan de grafische kaart liggen. Echt logisch zou ik het niet vinden.

Ik ben nog wel steeds op zoek naar een oplossing. Ik kan er niet tegen dat Windows mij gaat verslaan :P

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hamersma schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:43:
@Caveman

Wat voor kaart heb jij erin zitten? Als het Nvidia is dan zal het misschien (toch?) Aan de grafische kaart liggen. Echt logisch zou ik het niet vinden.
Ik heb er een ATI HD2600 inztten, en alleen de basic drivers geinstalleerd. Dus aan je logica ligt het niet. :) Ik moet nog uitproberen wat alt 92 gepost heeft, dat ga ik zometeen doen, uitslag volgt..

Verwijderd

Ik zit hier precies met hetzelfde probleem na een installatie met SP3 icm een Hauppage HVR-2200, als iemand nog bevindingen heeft gevonden die mogen werken hoor ik dat graag. De opgesomde oplossingen hierboven hebben niet geholpen voor mij.

-----Edit---------------

Heb de decoder aan de praat gekregen, heb XP met service pack 2 erop gezet, de driver van de videokaart, daarna NVIDIA decoder, en zowaar deed Live Tv het. Misschien heb je er wat aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 19:28 ]

• Goldman
Beste medetweakers,

ik heb de afgelopen week nog wat afgezocht maar niet echt een oplossing gevonden. Het is zit dus blijkbaar toch in SP3. Ik denk dat Bill mailen de enige oplossing gaat bieden?

Ik had ook een mailtje naar Nvidia gestuurd want tja de decoder is betaald en moet dan natuurlijk wel werken, maar nog geen antwoord gekregen. (gister verstuurd)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, ik heb alles geprobeert wat hier is aangegeven, niets lijkt te werken. Persoonlijk heb ik het idee dat het aan "rollup 2" oid van MCE ligt en niet aan SP3. Heb nl. een downgrade gedaan van SP3 naar SP2...kan natuurlijk niet zeggen of dat hetzelfde is als XP kaal en daarna SP2, maar iig werkte liveTV nog steeds niet....

Ik ga maar weer mijn kale MCE tevoorschijn halen (of misschien toch maar eens het vista avontuur aan)

• Goldman
Ik vind het een zeer debiel / irritant probleem. Microsoft zojuist gemaild. Hou jullie op de hoogte. Ik zal en moet de oplossing weten :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even voor de duidelijkheid:
Een MCE 2005 installatie = XP MCE met SP2.
Daarna Rollup2 voor MCE geinstalleerd, en daarna SP3?

Of hebben jullie iets anders gedaan?

• Goldman
Ik heb een geslipstreamde variant met SP3 gelijk erbij. Dus die 'rollup' was al geinstalleerd op mijn Windows. Ik weet niet hoe de andere 2 het hebben gedaan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hamersma schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:08:
Ik heb een geslipstreamde variant met SP3 gelijk erbij.
Unsupported, en zoals je merkt ook niet aan te raden.

Deze wordt ook niet als zodanig door Microsoft geleverd, dus begin maar overnieuw met een niet-geslipstreamde MCE2005 2cd set :)

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:50:
Even voor de duidelijkheid:
Een MCE 2005 installatie = XP MCE met SP2.
Daarna Rollup2 voor MCE geinstalleerd, en daarna SP3?

Of hebben jullie iets anders gedaan?
Eerst XP MCE met sp2, daarna automatische updates, SP3 nog niet erop, zo heb ik het gedaan.
Pagina: 1