heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2008 23:29 ]
Ah... noem het perfectionisme. Soms moet je leren waar je grenzen liggen. Bij de niet-visuele tags dus.
Hoor jij trouwens niet Veronica te kijken op een Tombraider-avond als deze?
[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 17-05-2008 23:46 ]
Ik denk inderdaad dat dat de enige manier is om het te doen, wil je niet gaan scripten en het binnen CSS houden. Al ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd of het nog anders zou kunnen.Dark Blue schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:44:
Ja, ik heb inmiddels al een class toegekend aan die div, en ook aan een andere die ook extra styling nodig had dan de reguliere divs.
Ah... noem het perfectionisme. Soms moet je leren waar je grenzen liggen. Bij de niet-visuele tags dus.
offtopic:
Hoor jij trouwens niet Veronica te kijken op een Tombraider-avond als deze?
nee, de films vind ik eerlijk gezegd vrij ruk en ik geloof dat ik al 2 jaar geen TV meer heb gekeken, met die belachelijke hoeveelheden reclame is het niet eens meer leuk om een film te kijken
Verwijderd
background-color: naam (of) #C0DE
Verwijderd
1
2
3
4
5
| .trackers div script { background: lime; display: block; height: 10px; } |
Dus: vergeet niet het element zichtbaar (display:block) te maken en het een grootte te geven (geen inhoud == geen grootte == onzichtbaar).
Dus in alle moderne browsersDit werkt in zo'n beetje alle moderne browsers behalve IE
sorry, ik kon het ff niet laten
日本!🎌
Je zou misschien ook met generated content kunnen werken (CSS2). Dit werkt in alle moderne browsers.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:48:
Dit werkt in zo'n beetje alle moderne browsers behalve IE:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 .trackers div script { background: lime; display: block; height: 10px; }
Dus: vergeet niet het element zichtbaar (display:block) te maken en het een grootte te geven (geen inhoud == geen grootte == onzichtbaar).
日本!🎌
Het gaat erom dat een dergelijke library je gewoon een hoop werk uit handen neemt, en als dat (eigenlijk 27KB) meer downloaden is, prima. Uiteindelijk loont het als 200 regels aan DOM-script gereduceerd zijn tot een stuk of 6 regels. Natuurlijk ga je jQuery niet gebruiken ALLEEN hiervoor, maar voor al je script.
Bovendien hoeft de bezoeker jQuery maar 1 keer te downloaden. Daarna staat het in de browsercache. Dus ach, zo boeiend is het ook niet. Je moet het jezelf wel een beetje makkelijk maken heh. Ikzelf ben het puberale ub3rh4xor gevoel al ontgroeid, en gebruik gewoon de best/snelst haalbare techniek voor de oplossing die ik in gedachten heb. Vandaar jQuery.
日本!🎌