Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] script tag kan niet aangesproken worden?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hey, ik zit met een grappig probleempje.

Ik probeer een <script> tag binnen een paar geneste div's aan te spreken op deze manier:
Cascading Stylesheet:
1
.trackers div script {background: lime;}

HTML:
1
2
3
<div class="trackers">
<div><script type="text/javascript" src="blabla"></script></div>
</div>

Kan iemand me vertellen waarom dit niet werkt?
Cascading Stylesheet:
1
script {background: lime;}

...werkt ook niet. Mag je de script tag wel aanspreken in je CSS?

Googlen met 'CSS en script' of 'script tag' levert meer onzin op van koekenbakkers die om CSS scripts vragen, dan dat het me tot de oplossing leidde. Weet iemand hier het?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat ik niet helemaal snap wat je bedoelt, maar een scripttag is toch een niet visueel element? Waarom zou je het dan willen stylen? Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeert, maar het zou me weinig verbazen als het niet zou kunnen.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, dat wordt mij net ook ingefluisterd... dat script úitgevoerd wordt en niet zichtbaar is. Grappig, want dat is eigenlijk wel de enige wrapper die om dat stukje content heen zit... dacht ik even mooi een handvat te hebben waaraan ik extra kenmerken toe kon voegen! :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er zijn toch wel wat andere oplossingen voor (al dan niet volledig via CSS). Een class of id toekennen aan die geneste divs is geen optie? Of genereer je die dingen op een of andere manier en is het dus vrij dynamisch?

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2008 23:29 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, ik heb inmiddels al een class toegekend aan die div, en ook aan een andere die ook extra styling nodig had dan de reguliere divs.

Ah... noem het perfectionisme. Soms moet je leren waar je grenzen liggen. Bij de niet-visuele tags dus. :')

offtopic:
Hoor jij trouwens niet Veronica te kijken op een Tombraider-avond als deze? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 17-05-2008 23:46 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dark Blue schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:44:
Ja, ik heb inmiddels al een class toegekend aan die div, en ook aan een andere die ook extra styling nodig had dan de reguliere divs.

Ah... noem het perfectionisme. Soms moet je leren waar je grenzen liggen. Bij de niet-visuele tags dus. :')
Ik denk inderdaad dat dat de enige manier is om het te doen, wil je niet gaan scripten en het binnen CSS houden. Al ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd of het nog anders zou kunnen.
offtopic:
Hoor jij trouwens niet Veronica te kijken op een Tombraider-avond als deze? ;)
offtopic:
nee, de films vind ik eerlijk gezegd vrij ruk en ik geloof dat ik al 2 jaar geen TV meer heb gekeken, met die belachelijke hoeveelheden reclame is het niet eens meer leuk om een film te kijken :P

Verwijderd

afgezien van de script-tag, zou de css-code volgens mij moeten zijn:
background-color: naam (of) #C0DE

Verwijderd

Dit werkt in zo'n beetje alle moderne browsers behalve IE:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.trackers div script {
    background: lime;
    display: block;
    height: 10px;
}

Dus: vergeet niet het element zichtbaar (display:block) te maken en het een grootte te geven (geen inhoud == geen grootte == onzichtbaar).

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben overigens wel benieuwd waarom je uberhaupt je script tags wil stylen... wil je t kwijt? :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dit werkt in zo'n beetje alle moderne browsers behalve IE
Dus in alle moderne browsers :P

sorry, ik kon het ff niet laten

日本!🎌

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:48:
Dit werkt in zo'n beetje alle moderne browsers behalve IE:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.trackers div script {
    background: lime;
    display: block;
    height: 10px;
}

Dus: vergeet niet het element zichtbaar (display:block) te maken en het een grootte te geven (geen inhoud == geen grootte == onzichtbaar).
Je zou misschien ook met generated content kunnen werken (CSS2). Dit werkt in alle moderne browsers.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

En anders een elementje om het script heen genereren met javascript. jQuery is o.a. daar erg sterk in.

日本!🎌

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 16:10

Zoefff

❤ 

Ja, laten we een library van 15kb gebruiken voor iets dat ook met 5 regels is op te lossen? Libraries als jquery, prototype, scriptaculous, etc. zijn uitstekend bruikbaar (maak er zelf ook dankbaar gebruik van), maar je moet ze niet onnodig inzetten...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het is ook niet onnodig ;)

Het gaat erom dat een dergelijke library je gewoon een hoop werk uit handen neemt, en als dat (eigenlijk 27KB) meer downloaden is, prima. Uiteindelijk loont het als 200 regels aan DOM-script gereduceerd zijn tot een stuk of 6 regels. Natuurlijk ga je jQuery niet gebruiken ALLEEN hiervoor, maar voor al je script.

Bovendien hoeft de bezoeker jQuery maar 1 keer te downloaden. Daarna staat het in de browsercache. Dus ach, zo boeiend is het ook niet. Je moet het jezelf wel een beetje makkelijk maken heh. Ikzelf ben het puberale ub3rh4xor gevoel al ontgroeid, en gebruik gewoon de best/snelst haalbare techniek voor de oplossing die ik in gedachten heb. Vandaar jQuery.

日本!🎌

Pagina: 1