Toon posts:

Computers starten niet op met nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister voor het bedrijf waar ik werk het volgende gekocht:

1 Acer TFT Monitor P241WD 24", DVI (zwart-zilver) € 331.00
2 Asus DVD-/+/RAM 2014S1 20x/20x/14x Bulk (zwart) € 44.00
1 Asus Striker Extreme nForce 680i SLI, SATA2 € 169.50
1 Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box € 174.00
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 € 71.00
1 Logitech Desktopset Cordless MX5500 Laser € 127.00
1 Western Digital 150GB SATA150 16MB Raptor, WD1500ADFD € 158.50

en deze:

2 Acer TFT Monitor P193W 19" (zwart) € 323.00
1 AOpen Midi Tower ES45F ATX 350W (zwart) € 41.00
1 Asus DVD-/+/RAM 2014S1 20x/20x/14x Bulk (zwart) € 25.00
1 Asus P5B-V iG965, SATA2 RAID, VGA, GLAN € 64.50
1 Corsair Powersupply CMPSU-650TXEU 650W € 69.00
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL6.0 € 69.00
1 Logitech Desktopset Cordless MX3200 Laser € 64.00
1 Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500AAKS € 47.00
1 XFX Videokaart PCI-e GeForce 8600GT 1GB DDR2 1xDVI/HDTV € 83.00

Beide systemen heb ik in elkaar gezet, en beide systemen booten de eerste keer wel maar vervolgens gaven ze beiden geen beeld meer. Na veel gepruts met het in en uithalen van de cmos batterij deden ze het af en toe weer en gaf de striker een fout aan op het moederbord display: cmos error en cpu init daarbij bleef hij vaak hangen. Nu lijkt het alsof beide moederborden de processor niet ondersteunen wat mij zeer vaag lijkt. De p5b-v heb ik geupdate (de bios) en daarna starte hij wel telkens om maar gaf een error op "processor ingesteld op 333mhz" . Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, heeft iemand een tip?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:49
Probeer eens beide systeem op te starten met 1 geheugen bankje. En weet je zeker dat een E8400 werkt op een Asus Striker extreme? Aangezien dit een oudere mobo is ondersteunt het officieel zoiezo geen yorkfield, het zou ook kunnen dat de E8400 er niet goed erop werkt. Heb je ook de laatste bios erop staan die het mogelijk maakt om ook wolfdales te gebruiken?
Weet niet of dat bios toch ooit uitgekomen is dat voor wolfdale onsteuning.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 17-05-2008 23:48 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
De Striker Extreme ondersteund de E8400 pas vanaf BIOS 1502, wellicht moet je hier dus nog een update voor uitvoeren.

En welke CPU gebruik je in het 2e systeem? Als het een E8400 is, is deze melding logisch:
De p5b-v heb ik geupdate (de bios) en daarna starte hij wel telkens om maar gaf een error op "processor ingesteld op 333mhz" .
De E8400 heeft namelijk een FSB van 333MHz (QDR 1333).

Als je straks bij beide in het BIOS kan komen, is het handig als je ook even de timing en voltage van het geheugen naloopt. Soms heeft dit wat aanpassingen nodig omdat ze van de fabriek uit gespecificeerd zijn op bijvoorbeeld 2.1v met strakke timings. Deze willen niet zo graag op 1.8v en zullen anders instabiliteit veroorzaken.

Kijk verder ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is offtopic, maar moet een bedrijfspc met een asus striker extreme van 170 euro?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Afstandsbusjes?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:02

Yor

Yor1313#2571

Hann1BaL schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:02:
Het is offtopic, maar moet een bedrijfspc met een asus striker extreme van 170 euro?
^^ with him..

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt, dus het probleem licht hem wel aan de updates van de bios begrijp ik. Ik heb in mijn eigen computer een pentium d processor die is al een jaar oud die kan ik er wel in doen om de bios te updaten. Maar even voor de duidelijkheid moet ik gewoon de laatste updates hebben of de updates waar bijstaat : ondersteuning toegevoegd voor nieuwe processoren.? Heeft iemand misschien een link?

Ohw en die bedrijfspc mocht ik zelf uitzoeken vandaar ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:56:
De Striker Extreme ondersteund de E8400 pas vanaf BIOS 1502, wellicht moet je hier dus nog een update voor uitvoeren.

En welke CPU gebruik je in het 2e systeem? Als het een E8400 is, is deze melding logisch:

[...]

Als je straks bij beide in het BIOS kan komen, is het handig als je ook even de timing en voltage van het geheugen naloopt. Soms heeft dit wat aanpassingen nodig omdat ze van de fabriek uit gespecificeerd zijn op bijvoorbeeld 2.1v met strakke timings. Deze willen niet zo graag op 1.8v en zullen anders instabiliteit veroorzaken.

Ik heb flink zitten zoeken om zoiets te proberen, maar ik heb het geheugen toen op 1,85 volt gezet op het doosje staat 1,8 maar die staat niet in het lijstje. Dit maakte overigens niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigen vervoer

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:38

SpamLame

niks

LOL *offtopic

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:34:
Hey bedankt, dus het probleem licht hem wel aan de updates van de bios begrijp ik. Ik heb in mijn eigen computer een pentium d processor die is al een jaar oud die kan ik er wel in doen om de bios te updaten. Maar even voor de duidelijkheid moet ik gewoon de laatste updates hebben of de updates waar bijstaat : ondersteuning toegevoegd voor nieuwe processoren.? Heeft iemand misschien een link?

Ohw en die bedrijfspc mocht ik zelf uitzoeken vandaar ;-)
Ah, dus pak je meteen maar een "ferrari" onder de moederborden.
Zo van: Is duur, dus zal wel goed zijn?!?
Er zijn voor datzelfde geld veel interessantere bordjes te krijgen inmiddels.

Het voelt een beetje alsof je gewoon wat spul bij elkaar hebt geplakt, en teveel af bent gegaan op merk/bekendheid, dus dan zal het wel goed zijn, zonder research te doen of componenten wel lekker met elkaar samen willen werken.

Edit:
Afstandsbusjes? Nee, ik heb eigen vervoer?!?!

Inderdaad LOL.
Met die afstandsbusjes worden de vaak koperen/koperkleurige busjes tussen het moederbord en de plaat waarop het moederbord wordt geschroefd, bedoeld...

[ Voor 10% gewijzigd door Brede P op 18-05-2008 10:43 ]

Verwijderd

Volgensmij heb jij er niet echt verstand van:) een afstandsbusje is geen vervoersmiddel maar montage hulpmiddelen.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.jukebox-revival.nl/catalog/images/afstbus.jpg

^^ Da's een afstandsbusje. :)

En niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoveldhuis.com/images/fiesta90rdlv.JPG

:)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.rackmount.com/pcwsupport/ChasisInstall/RM0211/image010.gif

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Ook mijn gedachte. Ik mis ook een videokaart in het eerste systeem. Zoals eerder aangegeven lijkt het een beetje een samenraapseltje.

[ Voor 27% gewijzigd door Lumics op 18-05-2008 10:55 ]

• S_Chief
  • Niet online
@ Thinkpad: Ook. :P

Bij de eerste mis ik een videokaart, en bij de 2e een processor.

Verwijderd

Topicstarter
41132 BFG GeForce 8800GT OC 512 MB, PCI-e 16x
7811 Cooler Master Stacker Zwart, Geen Voeding

Dit is de grote kast, die afstandsbusjes zaten bij de kast maar zijn niet koperkleurig. Nu ik die cpu in mijn eigen computer heb gedaan moederbord: P5N32SLI en die geeft ook aan cpu niet herkend installeer update. Is die processor zo nieuw of is de rest zo oud? Hij ziet alleen geen usb bij het opstarten dus ik heb even een diskettestation van zolder gehaald om de update te installeren, hoop dat ik er zo wat leven in krijg. Ik heb ik de kast met het strikermoederbord mijn pentium D processor gestopt in de hoop dat hij weer gewoon beeld zou willen geven dit is niet het geval. Het batterijtje heb ik er net uitgehaald zal zo nog eens proberen als de bios weer op default staat....
Heeft iemand een suggestie welke updates ik zou moeten hebben?

Verwijderd

Topicstarter
als er tips zijn van: rommel terugbrengen en ruilen voor dat, dan werkt het zeker, hoor ik het graag.
Ik weet alleen niet of je geopend spul terug kunt sturen naar 4 launch

• MuisM4t
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:13:
als er tips zijn van: rommel terugbrengen en ruilen voor dat, dan werkt het zeker, hoor ik het graag.
Ik weet alleen niet of je geopend spul terug kunt sturen naar 4 launch
Tip:zoek eens op "wet kopen op afstand" oid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het afgehaald :-)

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:56:

[...]

Kijk, zo'n iemand zocht ik nou. Dit zijn antwoorden waar je wat aan hebt van iemand die weet waar ie over praat. Ik ben bezig met je oplossing, zodra ik een diskette gevonden heb zal ik de update doen. Bios 1502 kan ik alleen nergens vinden, het lijkt mij dat 1504 ook goed moet wezen.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:49
Ja gewoon de nieuwste bios nemen. Zit ook die update in van bios 1502.
Als je het goed hebt gedaan zou de pc normaal moeten opstarten.

[ Voor 31% gewijzigd door Robin4 op 18-05-2008 15:59 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
na de update blijft de poster van de striker hangen op "cpu init" en krijg ik geen beeld meer

Verwijderd

Topicstarter
de ene computer is nu goed, na een update op de striker met dezelfde processor krijg ik geen beeld meer en heb geeft de poster aan "cpu init" altijd

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Ik snap er geen zak meer van. Je post twee halve hardware lijstjes en je schrijft een onsamenhangend verhaal. Vertel eens welke processor "dezelfde" is. Dan hoef ik niet 36 keer op en neer in het topic. En wat een nForce chipset in een bedrijfs PC doet snap ik al helemaal niet.

Wat ik ervan heb kunnen maken is dat de E8400 CPU op de Striker Extreme plank zit met de 1504 BIOS en je krijgt nu de melding "pcu init"?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

keizerd85 welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

dit is niet de manier om een topic te openen in PMG, zie ook PMG Beleid en daarom gaat je topic dicht.

Je manier van posten en het ontbreken van constructief meewerken aan een goede oplossing (zoals het veelvuldig verkeerd interpreteren van post van medetweakers) zorgen hiervoor.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.