Toon posts:

Verkeerde geheugenbankjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd het intern geheugen van mijn medion laptop MD95400 van 512 MB uit te breiden naar 2GB. Achteraf is gebleken dat het niet de juiste geheugenbankje waren die ik moest gebruiken en bij het aanzetten van de laptop deed het apparaat helemaal niets meer. Ook na het terugzetten van de oude bankjes reageert het apparaat niet meer. Volgens Medion is het moederbord nu stuk en is het vervangen bijna net zo duur als het aanschaffen van een nieuwe laptop. Mijn vraag is of de conclusie van Medion juist is en ik de laptop bij het grofvuil kan zetten?

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reacties.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
Welk soort geheugen kwam eruit en welk soort geheugen heb je erin gezet? Met een beetje forceren lukt het bij SODIMMs over het algemeen wel om DDR geheugen in DDR2 slots te krijgen, als dat het geval is, heb je idd je moederbord gefrituurd en kan je de laptop wel weggooien als je niet 2dehands ergens een ander moederbord kunt scoren.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:11

alm

Op basis van wat je schrijft is nog niet direct te zeggen of je moederboard kapot is of niet. Wat voor geheugen heb je precies gebruikt en heb je het bestaande geheugen verwijderd bij het plaatsen van het nieuwe? Of had je beiden tegelijk in je laptop zitten? Was het geheugen op de juiste manier geplaatst (dus niet scheef of niet goed vastgezet met de klemmetjes)? Was je wellicht statisch geladen waardoor er daardoor een defect aan geheugen of moederboard heeft plaatsgevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft 2 GB SODDRII PC2 5300 667 MHz geheugen die overigens zonder forceren geplaatst konden worden. Het bestaande geheugen heb ik eerst verwijderd.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Als het moederbord de oude bankjes ook niet meer pakt dan zou de conclusie die Medion trekt wel eens goed kunnen kloppen. Maar het lijkt me sterk dat alle bankjes kapot zijn gegaan door statische electrischiteit. Dus ben er bang voor dat je geheugenbanken toch echt defect zijn. Dan is het inderdaad goedkoper op een nieuwe laptop te kopen want de kosten die je krijgt voor het vervangen van het moederbord plus vervangingskosten zullen enkele honderden euro's zijn.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Goed aandrukken wil wel eens helpen, na vervangen RAM van laptop kreeg ik geen POST meer.
Beide modules even aangedrukt, daarna werkte ie weer :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:02

buggienuk

lekker buggie

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:41:
Het betreft 2 GB SODDRII PC2 5300 667 MHz geheugen die overigens zonder forceren geplaatst konden worden. Het bestaande geheugen heb ik eerst verwijderd.
Ik ben bang dat je toch iets kapot hebt gemaakt. Als ik de specificaties van je laptop er zo bij pak (correct me if I'm wrong)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Specificaties
• Intel® Pentium® M 735 (Centrino) Processor. 2MB Cache, 1.7 Ghz en 400 MB FSB.
[...]
• 15.4\" TFT XGA-scherm (breedbeeld met maximale resolutie van 1280 bij 800 pixels)
[...]
• ATI Mobility Radeon 9700 (128MB DDR RAM AGP 8x met TV OUT, DirectX 9 hardwareondersteuning) 
• 100 GB Seagate harde schijf (5400 rpm)
• 512 MB DDR RAM (2 x 256, max. 1024 MB (beide geheugensloten zijn reeds ingenomen))

Er moet dus DDR geheugen in je laptop, er past maximaal 1GB in. Jij hebt er 2GB in gestopt, dit op zich is niet zo'n probleem, er zou dan niks kapot moeten gaan. Je hebt er echter DDRII in gestopt, dit is wel een probleem. Moederborden vinden het niet echt leuk als je er verkeerd geheugen in stopt. Ik ben bang dat je moederbord echt dood is.

Het is nu zeg maar aan jou de keuze of je het wilt laten repareren (= prijzig, duurt lang) of een nieuwe halen (ook prijzig maar met nieuwe garantie).

Ook bekend op XBL als buggienuk

Pagina: 1