[Vista] Muis cursor blijft knipperen in idle

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Hoi,

ik weet niet zeker of het met de installatie van SP1 te maken heeft, maar sinds kort heb ik na opstarten van m'n Compaq 6215s last van een continue knipperende "busy" muis cursor, ook al is het system idle.

Ik heb virusscanners gedraaid, op spyware gecontroleerd en enkele background applicaties afgezet, maar de cursor blijft knipperen.

Gekke is dat na een full antivirus system scan, de muis cursor ineens weer goed werkte. Na een reboot was het probleem weer terug.

Ik heb div. fora bezocht maar kan geen oplossing vinden. Iemand al met dit bijltje moeten hakken?

PS: Kan dit iets te maken hebben met de VSync update van Vista tbv stroombesparing? Kan ergens niet vinden hoe ik dit deel van powersaving features af zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Een knipperende muis cursor? Bedoel je niet zo'n knipperend streepje wat je ook in dos hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Neenee, geen streepje. Vista is gewoon gestart en de muis cursor (pointer als je wil) is zichtbaar.

Normaal is dit gewoon een pijltje. Laten we dit 'idle' state noemen. Als je een actie onderneemt die even duurt, verandert deze in XP in een zandloper ('busy'). In Vista komt er een draaiend rondje naast de cursor.

Zelfs al doet m'n systeem niets, dan nog springt m'n mouse pointer continue tussen de 'idle' en 'busy' weergave. Omdat dat redelijk vaak per seconde gebeurt, geeft dit de indruk dat de cursor 'knippert'. Hoop dat ik het zo wat beter heb kunnen uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262251

ik heb dus net hetzelfde probleem, ook na het installeren van vista's SP1. na een aantal keer heropstarten is dit wel verholpen (voor 1 keer) en als je dan telkens de pc in slaapstand of sluimerstand zet, blijft dit ok, maar als je hem dan weer normaal afsluiten en opstart is dit terug het geval. ook durft het geluid al eens schokkerig overkomen, vooral bij het opstarten.

ik gebruik een asus laptop. voor SP1 geen enkel problemen mee gehad.

weet er iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262717

Hoi,

ik had hetzelfde probleem. Continu het vernieuwde zandlopertje rond mijn muis en mijn processor belasting was minimaal 60%, ook in idle.

Ik heb een Asus laptop, X50VL serie, met een Intel Core 2 Duo, een Ati Radeon X2300 grafische kaart en 3 Gig RAM.

Ik heb alles nagelopen volgens de procedure op hijackthis.nl om te kijken of er eventueel een virus, trojan of adware op mijn pc stond. Wat bijna onmogelijk is want ik draai hier Panda Internet Security 2008. Ook het uitschakelen van processen zoals beschreven in o.m. deze post.

Niets hielp.

Van ellende heb ik sp1 maar weer gedeinstalleerd.

Als ik nu de processen monitor met Process Explorer valt op dat Atievxx.exe met SP1 20-30% van de processor capaciteit opeiste, ook in idle. Nu verbruikt Atiexx.exe helemaal geen resources. Er was ook iets van Panda dat onder SP1 zo'n 10% van mijn processor capacitiet snoepte. In idle is mijn processorbelasting nu onder de 10%.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Kijk eens onder cinfig en bij processen. Je ziet daar een update van de ATI Radeon lopen. Schakel deze uit en je probleem is zonder verdere consequenties verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Ik heb precies hetzelfde op mijn Asus X50V, het ligt aan Service pack 1 van Vista. Het zorgt ervoor dat de videokaart driver niet goed werkt en altijd je processor heet laat lopen voor niks, je kunt dit proces sluiten, maar dat moet je eerst bij dat atixx (zo iets heet het) rechtermuisknop --> beheerder hmmhmm uitvoeren --> dan zie je er 1 staan die 20-30% van je CPU eet die kun je uitschakelen dan werkt je muis weer goed. Maar om dit elke keer te doen bij het opstarten is heel vervelend.

Weet iemand een permanente oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264558

Mede Tweakers,

Ik heb dit probleem zelf ook met mijn Asus x50VL waarop Windows Vista Home Premium draait.
Me CPU wordt gloeiend heet en ik word helemaal gek van mijn muis die op idle blijft staan.

Ik heb contact opgenomen met Asus en ze lieten mij het volgende weten:

Geachte meneer,mevrouw

Dat na het installeren van SP1 de muis gaat trillen is bekend dat van die cpu nog
niet. We hebben daar alleeen geen oplossing voor. Wel wordt door Microsoft aangeraden om het niet in een keer te installeren. Gewoon langzaam binnen laten komen doormiddel van windows update. Kunnen namelijk nog fouten in zitten.

Met vriendelijke groet,

Asus Holland

Ik ben geen n00b maar wat bedoelen ze het in hemelsnaam met : Wel wordt door Microsoft aangeraden om het niet in een keer te laten installeren????

Ik begrijp van het emailtje ook heel erg weinig.
Het is ook niet een erg professioneel e-mailtje

Heeft er iemand al een oplossing?

[Offtopic: Ik ben hier net nieuw dus gegroet iedereen:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
tja ik denk via automatische updates binnenhalen ipv zelf zoeken. Maar zoals hierboven je kunt het uitzetten, maar dan moet je elke keer als de computer is opgestart naar Taakbeheer gaan en dan Zoeken naar atixxx of iets dergelijks die 20-30% van de cpu gebruikt, die afsluiten, dan werkt je laptop goed. Het ligt dus aan de GPU driver en die zorgt dat de cpu continu belast word met niks eigelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste BCS88,

Oke!
Maar echt netjes is het niet he BCS88, dat je elke keer nadat je bent ingelogd dat proces(sen) moet afsluiten?!?!?
Maar net wat je zei, ik merk gewoon dat me CPU sterk wordt belast en dat mijn laptop zeker 10 graden warmer wordt. ( Windows geeft aan dat mijn processor 65 a 70 graden is nadat ik SP1 heb geinstalleerd en dat is natuurlijk veelste warm)

Maar ik zal nog eens opnieuw contact opnemen met Asus en het jullie laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264891

Mensen,

Mijn Dell heeft hetzelfde probleem. Word er gek van, na updates van gister is de CPU wel sneller geworden, want hij heeft sinds sp1 nog maar 30% van zijn snelheid, maar nog steeds niet beter. Nu heeft ie nog iets nieuws geleerd: hij loopt na 30 min vast....
Ben echt heel blij met Sp1.....NOT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52
Het probleem met knipperende cursor zit in de driver van ati ! Wij hebben hier in het bedrijf dit probleem al vaker gehad. Je moet eerst ouder drivers + het ATI CCC verwijderen dan opnieuw opstarten dan laat je windows als eerst de beste drivers zoeken en daarna download je de nieuwste van ATI website. Dan moet het over zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door AcidBanger op 13-06-2008 13:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Acidbanger,

Dus het probleem zit in de driver van de ATI Radeon 2300??

Das goed dat ik het weet.
Weet iemand of je die driver gemakkelijk kunt downloaden want op ATI kan ik hem nergens vinden???

Zou dan misschien het probleem van me CPU ook opgelost zijn??

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 264558 op 13-06-2008 13:56 . Reden: Iets vergeten toe te voegen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 13:54
Anoniem: 264558 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:54:

Das goed dat ik het weet.
Weet iemand of je die driver gemakkelijk kunt downloaden want op ATI kan ik hem nergens vinden???
http://www.amd.com

dan ga je naar de ati website en neem je de drivers ;)...kinderspel :)

[ Voor 56% gewijzigd door Death1ord op 13-06-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
nou de x2300 drivers moet je dus via je laptop-manufactor verkrijgen want ze staan niet bij ati/amd (bijv. bij asus/dell/hp)

Maar laat Windows het eerst zelf maar uitzoeken als je die oude drivers eraf hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met m'n Dell Latitude D531. Als videokaart bevat deze laptop een ATI Radeon X1270. Een nieuwe driver is via Dell niet beschikbaar (de driver is van 22 juli 2007; 8.342.3.1100). Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb voor de installatie van SP1 de driver verwijderd (via Configuratiescherm > Software). Na de installatie van SP1 ontstond bovengenoemd probleem en na het installeren van de 'laatste' driver (8.342.3.1100) blijft het probleem bestaan.

Update:
Een quickfix is de service "Ati External Event Utility" uit te schakelen (via services.msc). Niet helemaal een 'oplossing', maar verhelpt wel het probleem :).

[ Voor 15% gewijzigd door b19a op 17-06-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269615

Hoi,

Ik heb ook dit probleem. Dus ik heb deze instructies opgevolgd en nog steeds knippert mijn cursor.

Ik heb eerst ATI eraf gegooid. Toen de drivers van mijn muis. En ondertussen een paar keer opnieuw opstarten omdat dat moest. Daarna installeerden mijn drivers zich weer en heb ik zelf ATI weer geinstalleerd. Ik kwam ook het probleem tegen dat mijn soort er niet bijstond: ATI Radion X2300. Maar heb maar een ander type gekozen. Kan het hieraan liggen? En waaraan kan het wel liggen?

Ik heb trouwens ook een Asus X50VLseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Hetzelfde probleem met een Dell inspiron 1721. Ik heb het op weten te lossen door:
- opstarten in veilige modus
- deinstalleren drivers van ATI
- opnieuw opstarten computer in normale modus (vga drivers worden geinstalleerd)
- downloaden op dell.nl van de nieuwste ATI Radeon x1250 (compatible met X1270), versie 8.423.0.0. Drivers zijn moderner dan hierboven beschreven, van een paar maanden geleden.
- Installeren en opnieuw opstarten. Hinderlijke vertraging en geknipper muis zijn nu over.

Wat ook een boel scheelt is om alle grafische poespas van Vista uit te zetten: stuk sneller en minder vermoeiend aan de ogen, less is more!!!
- configuratiescherm, klassieke weergave
- systeem
- geavanceerde systeeminstellingen
- instellingen onder prestaties op tab geavanceerd
- beste prestaties aanvinken.

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Volgt deze tip es:
http://clickxmagazine.zdnet.be/brieven.cfm?id=86315

Heb dit probleem ook gehad met een pc van een familielid en bovenstaande link loste het probleem op.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• mark.waarden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 22:40
============================================
Na de installatie van Service Pack 1 voor Vista (Home Premium) flikkert mijn muisaanwijzer en verschijnt het draaiende ‘laad’-cirkeltje continu, ook als de computer niets uitvoert. Dat werkt behoorlijk op mijn zenuwen. Hoe kan ik dit oplossen?

Frans Verest

Dat is een probleempje dat waarschijnlijk met je grafische kaart te maken heeft. Veel kans dat er een welbepaalde service niet goed samenwerkt met Vista SP1 en daardoor erg veel kracht van je processor opslorpt.

Roep het Windows Taakbeheer op door Ctrl+Alt+Delete in te drukken en Taakbeheer starten te kiezen (of met de toetsenbordcombinatie Ctrl+Shift+Esc). Op het tabblad Prestaties zal je dan zien dat het CPU-gebruik erg hoog is, ook als je geen zware bewerkingen aan het doen bent.

Dat is nog maar de bevestiging van het probleem – sluit het Windows Taakbeheer opnieuw. De oplossing vind je door in het Services-menu te duiken. Klik op het Vista-logo, tik services.msc in en druk op Enter. Ga in de lange lijst die verschijnt op zoek naar Ati External Event Utility, klik erop met de rechtermuisknop en selecteer Eigenschappen.

In het uitklapmenu bij Opstarttype kies je vervolgens Uitgeschakeld. Even op Toepassen en OK klikken, het venster Services sluiten en opnieuw opstarten, en je probleem is vermoedelijk van de baan.
=================================================

Dit is inderdaad een goede oplossing, ik heb op deze manieren al heel wat laptops van het zenuwachtige geknipper af geholpen

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276733

Hoi ik heb het zelfde probleem, maar na dit berichtje is het verdwenen.Maar wat heb ik eigenlijk gedaan.En heeft dit uitschakelen nog verdere consequenties?Ik merk er eigenlijk niks van behalve dat ie niet meer knippert... iig bedankt
mark.waarden schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:54:
============================================
Na de installatie van Service Pack 1 voor Vista (Home Premium) flikkert mijn muisaanwijzer en verschijnt het draaiende ‘laad’-cirkeltje continu, ook als de computer niets uitvoert. Dat werkt behoorlijk op mijn zenuwen. Hoe kan ik dit oplossen?

Frans Verest

Dat is een probleempje dat waarschijnlijk met je grafische kaart te maken heeft. Veel kans dat er een welbepaalde service niet goed samenwerkt met Vista SP1 en daardoor erg veel kracht van je processor opslorpt.

Roep het Windows Taakbeheer op door Ctrl+Alt+Delete in te drukken en Taakbeheer starten te kiezen (of met de toetsenbordcombinatie Ctrl+Shift+Esc). Op het tabblad Prestaties zal je dan zien dat het CPU-gebruik erg hoog is, ook als je geen zware bewerkingen aan het doen bent.

Dat is nog maar de bevestiging van het probleem – sluit het Windows Taakbeheer opnieuw. De oplossing vind je door in het Services-menu te duiken. Klik op het Vista-logo, tik services.msc in en druk op Enter. Ga in de lange lijst die verschijnt op zoek naar Ati External Event Utility, klik erop met de rechtermuisknop en selecteer Eigenschappen.

In het uitklapmenu bij Opstarttype kies je vervolgens Uitgeschakeld. Even op Toepassen en OK klikken, het venster Services sluiten en opnieuw opstarten, en je probleem is vermoedelijk van de baan.
=================================================

Dit is inderdaad een goede oplossing, ik heb op deze manieren al heel wat laptops van het zenuwachtige geknipper af geholpen
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik had dit probleem ook, en kwam er inderdaad achter dat het met de ATI-kaart te maken heeft.

Wat je moet doen is dit:
- Schakel in CCC "Enable hotkeys" uit
- Stop het proces "Ati2evxx.exe" in je Task Manager

Klaar! Hopelijk heeft iemand er nog iets aan.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdekruijf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 12:18
Blijft actueel.

Ook anno 2010 heb ik hier last van gehad. Oplossing werkt ook nog steeds.
Pagina: 1