Misleidende Ads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Dagelijks kom ik onderstaande advertenties op de frontpage tegen. Als je het leest dan lees je een informatief stukje wat heel erg lijkt op een onderdeel van de Tweakers.net website, het woord advertentie is wel aanwezig maar is zeer slecht leesbaar. Vooral als er dan ook nog "Lees er over in de Server & Storage special hier op de site" bij staat, wat in feite de suggestie wekt dat het daadwerkelijk van Tweakers.net is, is het zeer misleidend.

Ik vindt deze manier van ads plaatsen dan ook niet kunnen door het misleidende karakter van de tekst.

Snelheid van het licht beperkt disaster recoveryJe zou niet denken dat de snelheid van het licht een beperking zou kunnen zijn ten opzichte van een mechanisch medium als de harde schijf. Toch vormt de vertraging waarmee storage-transacties over glasvezel gerepliceerd kunnen worden een harde limiet voor de onderlinge afstand tussen datacenters. Lees er over in de Server & Storage special hier op de site.

Aanschaf replicatie is een investeringsbeslissing
De beslissing om wel of niet een tweede locatie in te richten voor replicatie , is een investeringsbeslissing. De extra kosten voor disaster recovery moeten worden afgewogen tegen de risico's en bijbehorende schades. Lees er over in de Server & Storage special hier op de site.

Bring your ideas to life!
Op 22 en 23 mei staat Amsterdam RAI helemaal in het teken van DevDays. Twee dagen vol technologie en inspiratie om ideeën op te doen én om ideeën te realiseren. Er zijn interessante showcases en sessies en er is ook weer van alles te doen. Zorg dat u erbij bent en schrijf u nu hier in in! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn gewoon advertorials die op de FP staan. Je kunt ze uitzetten als je dat wilt (waarschijnlijk full t.net abo only).

Wat is er zo misleidend aan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
De hele advertorial staat toch ook in italics met een lijntje eromheen en heeft in het grijs "advertorial" erboven staan. Dat geeft toch vrij duidelijk aan dat het geen content van de FP is mijns inziens, als je ze niet wilt zien neem je een Full Abo en ben je van het gezeur af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
offtopic:
Beetje offtopic, maar wilde toch wel even melden dat je ook een goedkopere "Clear abonnement" ook zonder banners zijn: Tweakers.net FAQ
Darkprince1234 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:27:
Dagelijks kom ik onderstaande advertenties op de frontpage tegen. Als je het leest dan lees je een informatief stukje wat heel erg lijkt op een onderdeel van de Tweakers.net website, het wordt advertentie is wel aanwezig maar is zeer slecht leesbaar. Vooral als er dan ook nog "Lees er over in de Server & Storage special hier op de site" bij staat, wat in feite de suggestie wekt dat het daadwerkelijk van Tweakers.net is, is het zeer misleidend.

Ik vindt deze manier van ads plaatsen dan ook niet kunnen door het misleidende karakter van de tekst.
Tja, T.net moet ook geld binnen krijgen om in leven te blijven. Verder vind ik de ads best wel duidelijk gescheiden van de rest. Dat de ads betrekking hebben op wat op Tweakers wordt besproken lijkt me eerder logisch. Degene die adverteren willen namelijk ook iets bereiken en dat kan je toch wel het beste doen door de doelgroep aan te spreken.

[ Voor 68% gewijzigd door Regeneration op 17-05-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ik moet zeggen dat ik zowel in het niet consistente gebruik van special en het maar erg klein vermelden (rechtsonder, in het grijs) van dat dit niet van de redactie afkomstig is wel enige ruimte is om het verkeerd te interpreteren :) . Niet dat ik het misleidend vind, maar imo zou het wel ietsje duidelijker kunnen. Het lijkt me - correct me if I'm wrong - dat de adverteerder ook niet echt iets tegen het 'Server & Storage advertorial' noemen kan hebben.

^ persoonlijke note.

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 17-05-2008 21:44 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

SambalBij

We're all MAD here

Eens... het is behoorlijk misleidend.
De 'artikelen' worden bovendien in de titel aangegeven als zijnde een 'Achtergrondartikel', wat het imho niet is. Dat suggereert dat het een (objectief) artikel is van de t.net redactie.
Misschien het idee om in die titel het 'Achtergrondartikel' te vervangen voor 'Advertentie'?

(Ik snap uiteraard dat dit geld in het laatje brengt, is ook helemaal niets op tegen, maar het is wel netjes om het duidelijk aan te geven en dan niet in hele kleine grijze lettertjes)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb momenteel dit als ads:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ql2ZN7MYiP6IiKg9xTCNutTh/thumb.jpg
klik op thumb voor een vergroting

Maar dit is niet wat jullie bedoelen, toch? Kunnen jullie anders even ook een screenshot maken? Volgens mij weet ik namelijk wel wat jullie bedoelen, maar met een screenshot maakt het wat duidelijker en dan weten we in ieder geval zeker dat we het over hetzelfde hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:00:
Ik heb momenteel dit als ads:

[afbeelding]
klik op thumb voor een vergroting

Maar dit is niet wat jullie bedoelen, toch? Kunnen jullie anders even ook een screenshot maken? Volgens mij weet ik namelijk wel wat jullie bedoelen, maar met een screenshot maakt het wat duidelijker en dan weten we in ieder geval zeker dat we het over hetzelfde hebben. :)
Wat de TS bedoelt staat net aan op je screenshot, namelijk links onder. Het kopje Server & Storage by HP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is die "by HP" dan niet een dead giveaway dat dit geen T.net eigen content is?

Ik bedoel: je kan ook op een laagje water van 3 centimeter spijkers gaan zoeken natuurlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik op "snelheid van het licht beperkt disaster recovery" druk, dan krijg ik een artikel binnen tweakers.net te zien.. dus het is niet echt direct reclame toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Die advertorial in het linkermenu kan je gewoon uitzetten zonder abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Satch schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:10:
[...]

Wat de TS bedoelt staat net aan op je screenshot, namelijk links onder. Het kopje Server & Storage by HP :)
Ah, ok. Heb even voor de duidelijkheid een screenshot gemaakt en heb het met rood aangegeven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f96bN90QDujSiiPqUF7y4hat/thumb.jpg

Heb er zelf geen last van, want ik gebruik haast niet die linkerbalk, maar kan me wel wat bij voorstellen. Misschien is het een oplossing zoals Muthas hierboven mij zei om het gewoon uit te schakelen?

[ Voor 50% gewijzigd door Regeneration op 18-05-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Het punt is volgens mij helemaal niet die tracker, maar de onduidelijkheid op de (landings)pagina zelf :) . En dan preciezer het gebruik van het woord special, en de kleine melding van dat het niet-redactioneel is.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Regeneration schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:44:
[...]
Heb er zelf geen last van, want ik gebruik haast niet die linkerbalk, maar kan me wel wat bij voorstellen. Misschien is het een oplossing zoals Muthas hierboven mij zei om het gewoon uit te schakelen?
Waar pas je dat aan als je een abo hebt? (en waar zet ik de tweakblogs aan die wel standaard aan staan als je geen abo hebt)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 17:18

TheBorg

Resistance is futile.

Het mag van mij inderdaad wel iets duidelijker bij het artikel staan. Er staat wel "advertorial" in de navigatie maar daar kijk je zo overheen. Overigens doet de schrijfstijl je al wel vermoeden dat het "reclame" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Rob: Driehoekje aan de rechterkant van een tracker, aantal aanpassen naar 0, opslaan. Of onderaan trackers op icoontje klikken en dan de advertorial uitklikken :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

JHS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:56:
Rob: Driehoekje aan de rechterkant van een tracker, aantal aanpassen naar 0, opslaan. Of onderaan trackers op icoontje klikken en dan de advertorial uitklikken :) .
Dank, ik zat de hele tijd te zoeken in de layout instellingen :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1