Soort Versterker

Pagina: 1
Acties:

• .DevastatioN
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 12:16
Hallo Tweakers,

Een kameraad van mij heeft 2 disco boxjes en een 15" Infinity Kappa 12 subwoofer. Nu zijn wij hier nog op zoek naar een versterker om ze aan te sluiten. De subwoofer is volgens internet 400W RMS, 1600W Max en 4ohm. Op de boxjes staan 250W, dit is denk ik max vermogen.

We hebben zelf niet veel verstand qua het hele audio gebeuren. Volgens mij moet ik zoeken naar een PA Versterker maar ik heb geen idee waar deze aan moet voldoen en hoeveel zo iets moet kosten om toch redelijk hard te kunnen gaan (en dat natuurlijk niet voor 2 seconden)? Moet ik 2 versterkers hebben? Een voor de boxen en een voor de subwoofer? Hoeveel kanaals met de versterker hebben en hoeveel watts? Het liefst koop ik iets op marktplaats omdat dit beter is voor onze portomonnee.

Ik heb natuurlijk al wel wat rondgezocht hier, maar nog niks wat concreets gevonden, dit zal natuurlijk aan mij liggen, mijn excuses.

Foto van het spultje:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/3717/dsc00151sj5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door .DevastatioN op 17-05-2008 20:34 ]

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Wil je nou een subwoofer voor in de auto gaan gebruiken op feestjes?

Veel succes ermee, Normaal gesproken zou ik een 2 kanaals PA versterker gebruiken met een actieve subwoofer.

Dingen!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar is dit voor feestjes bedoeld, of voor thuis? Als het voor thuis is kan je er gewoon een versterker aanhangen - alhoewel je dan nog een aparte subversterker nodig hebt.

Is het voor feestjes? Dan zou ik dit spul juist op marktplaats verkopen. Die sub is idd voor in de auto, en die speakers zien er nogal ehh.. budget uit. Hier heb je niet heel lang plezier van denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door teacher op 18-05-2008 09:15 ]

Wise enough to play the fool

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:40
Voor de huiskamer moet je niet naar de Watt's kijken. Meer naar het merk. Als je goede kwaliteit wilt kan je beter voor echt merken gaan kijken zoals NAD & Denon & marantz & enz. Alleen voor PA heb je herrie nodig. Als je je volume hard zet word muziek gewoon niet meer mooi. Alleen voor feestjes moet je veel watt hebben. Omdat al je gaste Decibels produceren waar je met je muziek overheen moet komen.

Voor PA spul is 200W weer weinig.. Het spul is trouwens heel goedkoop. Voor 70euro heb je een 450W PA luidspreker (peak) : http://www.radiocentrum.c...D_PA_box_12inch_450w.html

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik zou er een actief filter op zetten. En dan 2 versterkers zoeken. Eént voor de luidsprekers en één die je kunt bruggen voor de subwoofer.

Portfolio

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Als je meer dan 50 watt in die 2 luidsprekertjes pompt voor langere tijd begeven ze al na een tijdje. Die 250watt is marketing praat.

Die sub zal wel wat meer kunnen hebben maar ik denk dat die met 50-100 watt versterker op z'n best klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door KneppaH op 18-05-2008 15:05 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1