Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
GOT-ers

Even een korte vraag/mening van jullie. Normaal als ik van pc upgrade installeer ik xp vanzelfsprekend opnieuw, Echter upgrade ik nu mijn lanbox pc van een ASRock 1333-1394, Core 2 E4500 en 2 GB Corsair XMS2 TwinX cl4 geheugen naar: Core 2 E8400, Gigabyte G33-DS2R en OCZ 6400CL4 SLI-Ready geheugen.

Nu de vraag aan jullie of ik hiervoor (in principe alleen nieuwe drivers voor de chipset) XP opnieuw zal instaleren. Op de lanbox staan al heel wat spellen en software geinstalleerd, en daarom wil ik het mezelf besparen om XP opnieuw te instaleren.

Graag jullie Tips en meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sqorpius schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:55:
GOT-ers

Even een korte vraag/mening van jullie. Normaal als ik van pc upgrade installeer ik xp vanzelfsprekend opnieuw, Echter upgrade ik nu mijn lanbox pc van een ASRock 1333-1394, Core 2 E4500 en 2 GB Corsair XMS2 TwinX cl4 geheugen naar: Core 2 E8400, Gigabyte G33-DS2R en OCZ 6400CL4 SLI-Ready geheugen.

Nu de vraag aan jullie of ik hiervoor (in principe alleen nieuwe drivers voor de chipset) XP opnieuw zal instaleren. Op de lanbox staan al heel wat spellen en software geinstalleerd, en daarom wil ik het mezelf besparen om XP opnieuw te instaleren.

Graag jullie Tips en meningen!
Soms hoeft het niet soms moet het wel.
Je kan een BSOD krijgen tijdens het opstarten, maar als je geluk hebt dan start die gewoon op en vind die nieuwe hardware. Moet je alleen XP opnieuw activeren. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Moet gewoon kunnen zonder problemen. Je blijft op het intel platform, je blijft een ICH southbridge houden, dus als je de SATA controler op je nieuwe bord in dezelfde modus zet als de SATA controler op het oude bord zou windows gewoon moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:42

Pinjataaa

Hit me!

Installeer eerst de drivers van het nieuwe bord voordat je deze plaatst :) En als je een BSOD krijgt kan je altijd nog MergeIDE proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
Het zou inderdaad moeten kunnen, alleen zegt mijn ervaring dat het meestal fout gaat. Niet zozeer dat windows XP niet meer werkt, maar wel dat het langzamer gaat en dat je nog al is foutmeldingen krijgt.
Je kan het proberen, inderdaad eerst je drivers verwijderen(desnoods even registry cleanen), dan de nieuwe installeren en dan je nieuwe mobo erin proppen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Alvast bedankt voor de hulp, ik deinstalleer de I945G Chipsetdrivers en installeer alvast nu de nieuwe. Iemand verder nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Je hoeft ze niet te deinstalleren, je kunt gewoon de nieuwste versie voor de G33 downloaden. Intel heeft nml voor alle nieuwe chipsets dezelfde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Backup je bestanden en probeer het gewoon :) Pak inderdaad de nieuwste Intel drivers, deinstalleer je VGA drivers indien je onboard VGA gebruikt (ga je terug naar 800x600 en kun je in de nieuwe situatie gewoon de drivers installeren) en hoop dat het lukt ;)

Hier stond een dode link.

Pagina: 1