Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Voorspelling voortgang downloads*

Pagina: 1
Acties:

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb hier Vista Home Premium 32 bit + SP1 geïnstalleerd staan en een Casema internet (2 Mbit) verbinding via Linksys WRT54G. Verder geen p2p of andere programma´s aan die de internet verbinding gebruiken.

Sinds enkele weken klopt de voorspelling van de resterende downloadtijd en de downloadsnelheid niet meer (was al verkeerd voordat ik SP1 installeerde). Veelal verloopt de download tot ca. 40% met de ongeveer halve snelheid (100 KB/sec). Tussen 40 en 50% schiet de voortgang in ca. 1 seconde door naar 100%.

Reeds op Microsoft site gezocht, Google en Tweakers.net geraadpleegd. Geen succes. :(

Graag wil ik dit kloppend krijgen in Vista. Hebben jullie suggesties wat de oorzaak is en hoe ik dit repareer?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Kets_One
  • Niet online
schopje

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 22:45
En als je direct aan de casema pijp hangt wat geeft het ding dan aan?
Kets_One schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:53:
Heb hier Vista Home Premium 32 bit + SP1 geïnstalleerd staan en een Casema internet (2 Mbit) verbinding via Linksys WRT54G. Verder geen p2p of andere programma´s aan die de internet verbinding gebruiken.

Sinds enkele weken klopt de voorspelling van de resterende downloadtijd en de downloadsnelheid niet meer (was al verkeerd voordat ik SP1 installeerde). Veelal verloopt de download tot ca. 40% met de ongeveer halve snelheid (100 KB/sec). Tussen 40 en 50% schiet de voortgang in ca. 1 seconde door naar 100%.

Reeds op Microsoft site gezocht, Google en Tweakers.net geraadpleegd. Geen succes. :(

Graag wil ik dit kloppend krijgen in Vista. Hebben jullie suggesties wat de oorzaak is en hoe ik dit repareer?

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58
Dat is met IE denk ik? Ik weet dat er in het registry een setting verandert kan worden waarmee je inplaats van 2 openstaande verbindingen tijdens het downloaden de volledige 10 kan gebruiken. Misschien helpt dit. Het is natuurlijk niet de oplossing voor je probleem maar misschien wel een workaround.
Check het ff via google.
Verder heb ik thuis de 15mbit verbinding van Casema, met een linksys wrt150n eraan hangen, geen enkel probleem.
Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Thysiej op 19-05-2008 19:45 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Winsock fix ?
Ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee...

En welke browser gebruik je ?

Ik heb al vaak gehad dat Internet Explorer begon te flippen op vlak van resterende tijd...
Vooral bij grote bestanden, bv.

Ik was eens Fedora Core 6 aan het downloaden, en IE zei tegen mij da het nog -600 jaar en 9 dagen ging duren 8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Petervanakelyen
Thysiej schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:45:
Dat is met IE denk ik? Ik weet dat er in het registry een setting verandert kan worden waarmee je inplaats van 2 openstaande verbindingen tijdens het downloaden de volledige 10 kan gebruiken. Misschien helpt dit. Het is natuurlijk niet de oplossing voor je probleem maar misschien wel een workaround.
Check het ff via google.
Verder heb ik thuis de 15mbit verbinding van Casema, met een linksys wrt150n eraan hangen, geen enkel probleem.
Succes
Dat is een TCP/IP patch...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat is een configuratie-optie voor HTTP 1.1 downloads.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
alt-92 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:29:
[...]

Nee, dat is een configuratie-optie voor HTTP 1.1 downloads.
OK, snap het, de TCP/IP patch dient om meer dan 10 verbindingen maximum te gebruiken, bv. 50.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:45:
OK, snap het, de TCP/IP patch dient om meer dan 10 verbindingen maximum te gebruiken, bv. 50.
Nee, ook niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kets_One
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:46:
Winsock fix ?
Ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee...

En welke browser gebruik je ?

Ik heb al vaak gehad dat Internet Explorer begon te flippen op vlak van resterende tijd...
Vooral bij grote bestanden, bv.

Ik was eens Fedora Core 6 aan het downloaden, en IE zei tegen mij da het nog -600 jaar en 9 dagen ging duren 8)7
Het omschreven probleem doet zich voor bij downloads via IE als Firefox 2.x / 3.x.
Ik heb trouwens die tcp patch die meer dan 10 verbindingen tegelijk toelaat onder IE gedeinstalleerd. Dit bracht geen verbetering. Ook TCPWindowSize setting in registry gecheckt. Omdat deze setting niet meer werk onder Vista heb ik ook deze verwijderd.

Hebben jullie een idee waar Vista de voorspelling van tijd en resterende bytes vandaan haalt? Zit er ergens een instelling?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Kets_One
  • Niet online
Ben er maar weer eens ingedoken en wat aanvullende gegevens opgezocht:

De snelheid die in de Taskmanager wordt weergegeven tijdens een download is OK (ong. 3,5 MBit/s). Ook de tools in het systeembeheer (Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole) geeft de goede snelheid weer. Hoe kan het dan dat zowel IE als FF totaal op het verkeerde been worden gezet als het om de downloadsnelheid gaat (deze is max. 200 KByte/s), de verwachte resterende tijd (2x zo lang als werkelijk), het voortgangspercentage (factor 2 te laag, bedraagt zoals eerder beschreven max. 50% en schiet dan door naar 100%) en het totaal aantal gedownloade bytes (ook een factor 2 te laag)...

Iemand een idee waar dit door veroorzaakt wordt?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Pagina: 1