Toon posts:

Welke sound set

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik wil graag wat beter geluid aansluiten op mijn nieuwe TV, maar ik wil wel eens weten wat de
mogelijkheden zijn voor 2 of 3 boxen + subwoof. Ik hoef geen 5.1 of 7.1 of 85.1. Dat zijn veel te
veel boxen voor mij.
Ik wil dus gewoon een linker, rechter, eventueel centale en Sub.

Nu weet ik dat Bose zo'n 321 set heeft, alleen ik heb nogal eens gelezen dat de prijs kwaliteit
verhouding van Bose niet erg goed is. Beetje teveel geld voor redelijk geluid. En het ligt
al ver boven mijn buget die 1000,-.

Nu wil ik weten of iemand mij een aantal andere merken of bepaalde type kunnen geven
die wat redelijker zijn in de prijs kwaliteit verhouding.

Mijn Budget? Het liefst zo min mogelijk geld en een zo'n goed mogelijk resultaat.
Ik weet niet goed wat er allemaal mogelijk is, maar ik zou liever niet meer dan 300,- hooguit
400,- willen spenderen.
Het gaat mij erom dat ik gewoon een leuker geluid heb, dan mijn standaard TV geluid voor als
ik een filmpje wil kijken of zit te xboxen.

Ik hoop dat iemand met kan helpen en denk er aan, ik ben absoluut geen techneut op dit
gebied. Dus niet al te moeilijke taal gebruiken ;)

Mvg

Tom Bezemer

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Koop een leuke versterker met daarbij 2 boekenplank speakers. Dit kun je later altijd nog uitbreiden met meer speakers en een sub (mocht je dat willen).

• wvrooy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-02 13:29
Ik heb het zo opgelost: Twee studio monitors uit het goedkope segment (+/- 200-300 euro per set). Meer dan prima geluid en in mijn ogen zeker niet te duur. Er zijn heel veel webshops die dit soort dingen verkopen. Ook kun je bij de plaatselijke muziekhandel terecht.

Merken waar je op kunt zoeken zijn o.a:
- Fostex (de PM serie)
- Seiwin

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde ook nog van iemand dat Harmann Kardon ook wel leuke spullen had
voor een redelijke prijs, maar waar het mij meer om ga, in wat voor winkels is
hier een uitgebreide keuze voor?

Harmann Kardon
Fostex
Seiwin

Moet ik dan naar een audio speciaal zaak?

Ik woon in de buurt van rotterdam, misschien kan iemand van jullie een aantal
winkels noemen waar ik eens kan kijken.

Mvg

Tom Bezemer

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
In de prijsklasse die je zoekt heeft MediaMarkt wel wat dingen liggen, daar zou je eens kunnen kijken. Of anders even naar Correct, aangezien je toch in R'dam woont. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 25-05-2008 15:34 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

panasonic SC-PTX5 is een prima 2.1 set voor 350 euries :) Heb hem mogen horen bij een collega thuis en was verrast door de geluidskwaliteit van het speeltje.

2de optie is een leuke stereo versterker van 100 euro kopen en een setje speakers. Beetje marktplaatsen zou je een heel leuke combi kunnen geven.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:42:
Moet ik dan naar een audio speciaal zaak?
Binnen je budget lijkt me dat niet dat je naar een speciaal zaak moet gaan. Loop gewoon eens een normale electronica winkel of MediaMarkt binnen en ga eens lekker luisteren. Zie ook: http://tweakimg.net/forum/list_messages/509031#kopen

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.