[XP] "Microsoft HTML Help"

Pagina: 1
Acties:

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Hallo allemaal,

Voor twee programma's heb ik de Microsoft HTML Help nodig; iets wat normaal standaard is geïnstalleerd maar schijnbaar op mijn XP versie niet. (Als ik op F1 druk of CHM bestanden probeert te openen gebeurd er dus niets). De programma's die ik probeer te starten geven de volgende foutmelding: "Deze toepassing kan niet worden gestart omdat HHCTRL.OCX niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen."
Ik heb helaas geen originele XP CD dus ik kan niet vanaf de CD installeren.

HHCTRL.OCX is onderdeel van de Microsoft HTML Help dus het leek mij verstandig deze dan vanaf de Microsoft site te installeren. Echter is de SDK niet te downloaden en er is ook geen standalone versie te vinden. Wel is de HTML Workshop te vinden die ook HTML Help 1.3 installeerd. Als ik deze installeer dan vraagt het ook "HTML Help 1.3 is nog niet geinstalleerd, nu doen?" Als ik dan bevestigend antwoord dan installeert die iets en daarna is de installatie afgelopen.

Helaas lijkt het er dan op dat Microsoft HTML Help nog steeds niet geinstalleerd is, het geeft nog steeds de foutmelding dat HHCTRL.OCX niet is gevonden, F1 doet het niet en ik kan nog steeds geen CHM bestanden openen.

Ik heb deze installatie een paar keer opnieuw gedaan, opnieuw opgestart en nog een paar andere bestanden gedownload en geinstalleerd echter snap ik nog steeds niet waarom Microsoft HTML Help nog niet geinstalleerd is.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? En waar het mis gaat? Ik zoek geen alternatieven voor de programma's alleen een manier hoe ik de Help functie kan installeren zonder de XP CD en zonder een compleet nieuwe installatie. Er is toch ook iets als Microsoft Help 2.0? Werkt dat ook voor CHM bestanden? En MOET daar Visual Studio (Dus ook Visual Basic) voor gedownload worden?

Sowieso sneu

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ik zou gewoon een XP CD lenen van iemand en daar de benodigde bestanden van kopieren.

www.mayaposch.com

Verwijderd

Heb je dat bestand wel op je harde schijf staan? Je zou eens kunnen proberen om een fix als Certain programs may not start, and you receive an error message on a computer that is running Windows XP Service Pack 2: "Illegal System DLL Relocation" te installeren waar dat bestand in zit.

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Probleem opgelost!

Rob.. heeft me de ocx zelf gestuurd en nadat ik hem had geresvrd was het probleem opgelost. Nogmaals bedankt Rob.. _/-\o_

Sowieso sneu