Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mailserver] hulp over het verzenden met de Kerio mailserver

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Hallo,

Ik ben sinds vandaag bezig met Kerio mailserver en dit gaat gelukkig aardig. De mailbox die ik heb aangemaakt kan ik vanaf meerdere pc's met Outlook benaderen. Hiervoor gebruik ik Kerio Outlook Connector. Als ik echter een reply geef op de binnen gekomen mail dan gebruikt hij als account mijn standaard (pop) account. Wat ik natuurlijk wil is dat hij het verstuurd vanuit zijn eigen box en daarmee de juiste naam meegeeft. Dat doet hij met een reply voor mijn andere (pop) mailboxen ook.

Iemand een idee waarom dit niet goed gaat? Zijn hier instellingen voor?

Ik kan wel weer kiezen voor het account waar ik mee wil verzenden, maar dan staat er Kerio Mailserver tussen, terwijl ik zou verwachten dat daar de naam van de mailbox staat.

Daarbij gaat het verzenden wel goed, maar vind ik de verzonden mail niet terug in de sent items van de mailbox, maar in de sent items van mijn standaard account. Zelfs als ik Kerio mailserver als standaard zet komt hij terug in de sent items van mijn pop mailbox.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kun je specifieker zijn en precies aangeven wat je instellingen zijn, hoe je dingen opgezet hebt, welke provider, etc? Dit is te vaag om echt iets te kunnen zeggen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
gambieter schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:31:
Misschien kun je specifieker zijn en precies aangeven wat je instellingen zijn, hoe je dingen opgezet hebt, welke provider, etc? Dit is te vaag om echt iets te kunnen zeggen :)
Sorry, natuurlijk kan dat. Ik heb een domeinnaam en daar ben ik mee aan het testen. Via de MX records heb ik die domeinnaam doorgezet naar een domeinnaam die ik bij Dyndns heb aangevraagd. Dit blijkt dus goed te gaan, aangezien de mail voor het domein gewoon netjes binnen komt.

Voor dit domein heb ik de user postmaster aangemaakt en in Outlook kan ik die mailbox openen via Kerio Outlook Connector. (de mailserver is een aparte server op mijn netwerk) Dit gaat dus allemaal goed. Alleen gaat het niet goed als ik mail wil versturen vanuit die box. Ik kan wel versturen, maar de verstuurde mail verschijnt niet in de map verzonden items van die mailbox. De verzonden mail verschijnt in mijn eigen mailbox (pop3 account). Nou is dit natuurlijk normaal als je meerdere pop mailboxen hebt, die verschijnen allemaal in één 'verzonden items' map, maar dat wil ik dus voorkomen voor de mailboxen van het domein.

Ik heb dit opgezet om we een webwinkel hebben draaien en we nu vaak niet weten wie nou welke e-mail heeft beantwoord. Op deze manier kunnen we in dezelfde mailbox vanaf meerder locaties. En als de mail in de map 'verzonden items' zou komen, dan kun je ook zien of er een reactie is geweest.

Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Voor zover ik weet is dat gewoon een instelling in je outlook. Dat heeft verder niks met je mail server te maken.

Pop accounts kun je laten leegtrekken bij je provider door de kerio mail server en laten verdelen naar mail accounts op de server.

Verwijderd

siemed schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:29:
[...]

Voor dit domein heb ik de user postmaster aangemaakt en in Outlook kan ik die mailbox openen via Kerio Outlook Connector. (de mailserver is een aparte server op mijn netwerk) Dit gaat dus allemaal goed. Alleen gaat het niet goed als ik mail wil versturen vanuit die box. Ik kan wel versturen, maar de verstuurde mail verschijnt niet in de map verzonden items van die mailbox. De verzonden mail verschijnt in mijn eigen mailbox (pop3 account). Nou is dit natuurlijk normaal als je meerdere pop mailboxen hebt, die verschijnen allemaal in één 'verzonden items' map, maar dat wil ik dus voorkomen voor de mailboxen van het domein.

Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb je dit ondertussen opgelost?
Wil dan graag weten hoe jij dit gedaan hebt.