De server blijft altijd functioneren, echter is het niet mogelijk om een reeds opgestartte Windows 2003 machine via PS/2 een toetsenbord/muis aan te sluiten en die laten werken zonder te rebooten. Dus als we in het datacenter zijn en we sluiten het toetsenbord en de muis aan op een Windows 2003 server via PS/2 (geen USB dus) moeten we eerst de server rebooten voordat we die toetsenbord en muis kunnen gebruiken.
Je kunt natuurlijk altijd de laptop meenemen en via RDP werken, echter wanneer de server niet via RDP bereikt kan worden zul je altijd USB-toetsenbord en USB-muis moeten gebruiken, anders is een reboot vereist.
Dit is toch geen werkbare oplossing? Als ik bij het datacentrum ben, wil ik niet verplicht een 2003-server moeten rebooten.
Ik heb voornamelijk Linux-ervaring, echter schrok ik nogal van het feit dat een 2003-server een reboot nodig heeft, voordat hij een PS/2 keyboard en muis herkent.
Kan iemand dit bevestigen en/of ontkrachten?
Je kunt natuurlijk altijd de laptop meenemen en via RDP werken, echter wanneer de server niet via RDP bereikt kan worden zul je altijd USB-toetsenbord en USB-muis moeten gebruiken, anders is een reboot vereist.
Dit is toch geen werkbare oplossing? Als ik bij het datacentrum ben, wil ik niet verplicht een 2003-server moeten rebooten.
Ik heb voornamelijk Linux-ervaring, echter schrok ik nogal van het feit dat een 2003-server een reboot nodig heeft, voordat hij een PS/2 keyboard en muis herkent.
Kan iemand dit bevestigen en/of ontkrachten?