[PC] Ervaringen met gamepad op PC in FPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik ben benieuwd of er ook ervaringen zijn met een (analoge) gamepad po de PC i.c.m. First/Third Person Shooters. (Nu hoop ik dat het niet op slot gaat omdat je altijd eerst je eigen ervaring moet posten dacht ik. Waarom doe je dat dan niet? Nou die ervaring heb ik nog niet. En aangezien alle verpakkingen van gamepads geseald zijn, wil ik niet 20-50 euro spenderen met het risico dat ik er niets mee kan).

Waarom niet muis en toetsenbord?
Nou, ten eerste vanwege RSI. Ten tweede vanwege het feit dat mijn game PC nu aan mijn TV hangt, en een gamepad is toch wat makkelijker weg te werken is.

Nu zie ik in recensies van gamepads vaak de mededeling dat het niet geschikt is voor online FPS, maar ik vraag me dan af of de schrijver ook al wel gewend was aan het spelen van deze games in combinatie met een gamepad.
Muis zou altijd sneller en nauwkeuriger zijn. Zijn er ook uitzonderingen die wel goed online shooters kunnen spelen?

Ik weet dat het wel geschikt zou moeten zijn voor sport- en racegames. Maar hoe zit het nu met First/Third Person Shooters?

En welke gamepad gebruiken jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:34
Nu zie ik in recensies van gamepads vaak de mededeling dat het niet geschikt is voor online FPS, maar ik vraag me dan af of de schrijver ook al wel gewend was aan het spelen van deze games in combinatie met een gamepad.
Dat staat er los van. Er zijn heus wel shooters die prima met een gamepad te besturen zijn, maar als je dergelijke shooters online wilt spelen, raad ik je aan een console te kopen. Muisgebruikers hebben namelijk een enorm voordeel ten opzichte van spelers die een gamepad hanteren, waardoor competitieve taferelen praktisch onspeelbaar worden, ook als je wél gewend bent om met een gamepad te werken.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ik speel recreatief online. Bedoel je dat ook met competief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

lasharor

7 december 2004

Je wint imo nooit van een muisspeler, zoals je ook ziet op bijv. de console's waarbij de mensen met zo'n adapter voor muis en tobo een enorm voordeel hebben (sneller richten, draaien)

Mijn super duper oude gamepad gebruik ik alleen voor racegames, fighters, en mmorpg's(een tijdje
"maplestory gespeeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Frank76NL schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:09:
Muis zou altijd sneller en nauwkeuriger zijn. Zijn er ook uitzonderingen die wel goed online shooters kunnen spelen?
Nee. Een muis en toetsenbord op de PC zijn altijd accurater. Met een gamepad wordt er op consoles vaak een vorm van autoaim gebruikt. Zelfs al implementeer je dit op de PC, dan win je het nog niet van iemand met toetsenbord en muis.

Voor offline spelen kan ik me wel voorstellen dat het fijn kan werken. Vooral voor spellen die hiervoor gemaakt zijn (Gears of War, Assassin's Creed...).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
zoals al is gezegd heb je in multi player zelfs als ervaren gamepad gebruiker niks te zoeken in een FPS op de PC tegen muis en tobo. echter wat nog niet is gezegd is dat je hier waarschijnlijk ook in single player tegenaan loopt, die SP is namelijk ook gebouwd voor de betere reflexen en besturing van de muis.

alleen shooters die geport worden naar de PC zijn soms nog wel redelijk te spelen met een joypad in SP, Timeshift bv speel wel redelijk met joypad. dat spel is dan ook te makkelijk en te langzaam voor muis en tobo.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:43
Ik denk dat er ook een super belangrijk iets vergeten word ..
Het is wel zo wat men zegt ... je blijft altijd trager , maar der is een maar .
En dat zit het met name in welke soort speler je bent ?
Sniper zal er minder last van hebben als een assault .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Bedankt voor de reacties. Nu ik eindelijk weer kan gamen na een onderbreking, heb ik nagenoeg geen last meer van RSI. Ik houd het dus op tobo en muis tot ik een keer een console koop.
Pagina: 1