Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Webshop mail problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik maak gebruik van "FreeWebshop" software om mijn webshop te maken. Een erg fijn pakket wat precies bij mijn wensen past. Alleen "timed ie out" als ik een bestelling plaats. Mijn PHP kennis is miniem maar ik weet zeker dat ik alles goed heb ingesteld.

Als ik dan in de errorlog kijk dan zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
512   Invalid parameter type on class XPertMailer->headers()   XPertMailer.php   154   May 16, 2008, 11:42 pm
512   Invalid port number value on class XPertMailer->port()   XPertMailer.php   1024   May 16, 2008, 11:42 pm
512   Invalid parameter(s) on class XPertMailer->auth()   XPertMailer.php   140   May 16, 2008, 11:42 pm
512   Invalid parameter type on class XPertMailer->headers()   XPertMailer.php   154   May 16, 2008, 11:42 pm
512   Invalid port number value on class XPertMailer->port()   XPertMailer.php   1024   May 16, 2008, 11:42 pm
512   Invalid parameter(s) on class XPertMailer->auth()   XPertMailer.php   140   May 16, 2008, 11:42 pm

Ik maak gebruik van Tweakdsl en ik heb hem ingesteld op smtp.tweakdsl.nl op poort 25 in php.ini als zowel de config van de webshopsoftware.
Als ik in xpertmailer.php kijk bij een van die regels kan ik er vrij weinig uithalen wat nou de fout zou kunnen zijn.

Als iemand hier een oplossing voor weer zou ik het graag horen.
Je kunt eventueel de webshop vinden door mijn nickname in je browser te typen. :+

edit: Het is een thuisserver gehost met Xampp. Dus hij staat niet extern gehost! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-05-2008 15:57 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Klopt die config wel? Moet ge niet pointen naar de mail host van u web host?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• FiXeR.nl
  • Niet online
Snake schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:45:
Klopt die config wel? Moet ge niet pointen naar de mail host van u web host?
Ik heb een thuisserver en als internet provider TweakDSL. Dus ik neem dat dat klopt?

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:43:
IIk maak gebruik van Tweakdsl en ik heb hem ingesteld op smtp.tweakdsl.nl op poort 25 in php.ini als zowel de config van de webshopsoftware.
Als ik in xpertmailer.php kijk bij een van die regels kan ik er vrij weinig uithalen wat nou de fout zou kunnen zijn.

Als iemand hier een oplossing voor weer zou ik het graag horen.
Je kunt eventueel de webshop vinden door mijn nickname in je browser te typen. :+
Je moet je niet de in- of uitgaande server van jou eigen e-mail adres invullen. Maar het moet gemailed worden via de mailserver van de server waarop jij host. Waarschijnlijk staan deze instellingen standaard.

edit:ik wist niet dat het een thuis server was, ik heb daar geen ervaring mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 15:54 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

De smtp-server moet van de provider zijn waar je je website host.

Als je de foutcode in Google zoekt krijg je heel wat resultaten.
Probeer eens een oudere versie van FreeWebshop.

Edit: Thuiscomputer dus. Heb je de firewall (virusscanners ook tegenwoordig) ook even uitgeschakelt toen je ging testen? Soms houd dat ook wat tegen.

[ Voor 29% gewijzigd door Onbekend op 17-05-2008 15:58 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Je moet je niet de in- of uitgaande server van jou eigen e-mail adres invullen. Maar het moet gemailed worden via de mailserver van de server waarop jij host. Waarschijnlijk staan deze instellingen standaard.

edit:ik wist niet dat het een thuis server was, ik heb daar geen ervaring mee.
Ik draai gewoon Xampp met PHP 5 + MySQL met daarop de webshop software. Geen gekkigheden volgens mij.
Onbekend schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:56:
De smtp-server moet van de provider zijn waar je je website host.

Als je de foutcode in Google zoekt krijg je heel wat resultaten.
Probeer eens een oudere versie van FreeWebshop.
Ik ga nu even backuppen en een oudere versie zoeken. :)

Alle vorige versies hebben een exploit waarmee ze een cookie kunnen by-passen. Ik denk niet dat ik dat wel :P

[ Voor 31% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-05-2008 16:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar we geven hier geen support op software van derden. Neem contact op met de makers van de software of gebruik een ander pakket dat wel werkt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.