Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Touchpad werking

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige topic werd gewoon zonder echt veel te vragen dicht gegooit dus ik ga het nogmaals proberen.

Gister had ik les in hardware. We waren bezig met invoerapparaten.
We kwamen toen aan bij het touchpad.
De leraar gaf hier aan dat er verschillende soorten technieken waren over de werking van een touchpad.
Als we hier meer over wilden moesten we maar op google gaan kijken.

Na veel gezoek kom ik er niet echt uit.
Ik vind maar 1 techniek en dat is dat 2 elektrische geleiders elkaar dan aanraken als je het touchpad aanraakt en hierdoor de muis beweegt.

Heeft iemand meer informatie voor mij over de verschillende technieken voor de werking van het touchpad.

Om verdere informatie te geven.
Ik heb me echt rot gezocht op google met onderandere de woorden (woordencombinaties)
touchpad
touchpad werking
touchpad techniek
touchpad opbouw
hoe werkt een touchpad
werking touchpad
techniek achter touchpad
bouw touchpad
how does a touchpad works
working of touchpad
technic touchpad
en nog een hoop verder.

De link over de ipod heb ik niet veel aan want dat werkt volgens die site toch iets anders.
Leuk filmpje wel over de bouw van je eigen touchpad maar niet echt iets over verschillende werkingen.

Waar ik nog steeds op uit kom met vele links bijvoorbeeld deze was wel goed: http://commodore-gg.hobby.nl/CIP/Pagina/INFO-Input-NL.htm

Ook wikipedia heb ik helemaal afgezocht maar daar heb ik op de engels en nederlandse maar 1 pagina gevonden.

Maar dat is gewoon hetzelfde zoals ik al aangaf met drukgevoeligheid via elektrische stroompjes.

En het is niet echt een opdracht maar als je er informatie over wilde dan kon je zoeken aangezien we heel weinig tijd hebben voor de toetsweek om hier uitgebreid over te hebben. En ik als ICTer vind dit toch wel intressant.

Ik hoop dat niet gelijk weer mijn topic word dichtgegooit want dat vind ik belachelijk je kunt ook gewoon eerst normaal ff vragen waar ik allemaal op heb gezocht en waar ik ben uitgekomen.

EDIT: Nu nog een handige link gevonden http://www.answerbag.com/q_view/36881
Maar misschien dat iemand nog meer handige links of info heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 14:09 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk dat >95% van alle touchpads gewoon werken met 2 lagen geleidend materiaal. (Je standaard drukgevoelige meuk, meeste touchscreens werken hetzelfde)

Dit is niet alleen erg goedkoop, maar ook best betrouwbaar en erg simpel te maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn vorige topic werd gewoon zonder echt veel te vragen dicht gegooit dus ik ga het nogmaals proberen.
Pardon :?

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Je vorige topic was een inzetloze huiswerkvraag. Nu doe je wat meer inzet, maar verpest het voor jezelf met een foute attitude (en sowieso het feit dat je zonder overleg een gesloten topic "heropent")

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.