Niet zeker of het hier thuishoort.. Maar SP3 gerelateerd, denk ik.
MB: Asus P5K-E/Wifi-AP
CPU: Intel Q6600 (overgeclocked naar 3,2GHz, MP=8 , FSB=400MHz)
Temps hiervan zijn stressed tot 72°C voor de warmste core, 68°C voor de anderen
GFX: (ATi) Sapphire X800XL, loopt aan stock snelheden
HDD: 2x Maxtor (160GB & 300GB) en 1x WD 250GB. Elk 7200rpm en 8 of 16MB cache.
Voeding: Zalman 400Watter, voldoet (max afgenomen wattage door de PC is ~250W)
Chipsetdrivers/sounddrivers/BIOS zijn allemaal de nieuwste, net nog nagekeken.
Sinds kort merk ik dat audio/video niet vloeiend afspeelt als m'n CPU 100% belast is. Speler maakt niet uit: WMP, media player classic, winamp.. Allemaal hebben ze het. MP3, Ogg, divx, DVD (MPG2 dus)..
Met 2VM's (debian64 folding@home
) die elk 2 cores belasten gaat het nog goed. Belasting schommelt dan ook rond de 95% . Zo snel ik wat met lightroom of een ander programma ga doen, zodat de belasting naar 100% gaat, gaat het niet meer vloeiend.
Prioriteit van de VMware processen staat op "lager dan normaal", zo gedaan zodat Lightroom de benodigde CPU-tijd krijgt als het die nodig heeft.
Zover ik weet is dit opgetreden met het installeren van SP3. Ik heb geen zin om dit weer te verwijderen.. Ik hou m'n windows liever up-to-date
Sja.. Drivers zijn de nieuwste versie, voor SP3 had ik er nog nooit iets van gemerkt, en 't systeem draaide gewoon stabiel op deze snelheid. Terugclocken heb ik nog niet geprobeerd, aangezien ik niet geloof dat dit de oorzaak is. Ik heb al gegoogled met termen als "asus P5K choppy playback" of hetzelfde met SP3, maar niets relevant gevonden..
MB: Asus P5K-E/Wifi-AP
CPU: Intel Q6600 (overgeclocked naar 3,2GHz, MP=8 , FSB=400MHz)
Temps hiervan zijn stressed tot 72°C voor de warmste core, 68°C voor de anderen
GFX: (ATi) Sapphire X800XL, loopt aan stock snelheden
HDD: 2x Maxtor (160GB & 300GB) en 1x WD 250GB. Elk 7200rpm en 8 of 16MB cache.
Voeding: Zalman 400Watter, voldoet (max afgenomen wattage door de PC is ~250W)
Chipsetdrivers/sounddrivers/BIOS zijn allemaal de nieuwste, net nog nagekeken.
Sinds kort merk ik dat audio/video niet vloeiend afspeelt als m'n CPU 100% belast is. Speler maakt niet uit: WMP, media player classic, winamp.. Allemaal hebben ze het. MP3, Ogg, divx, DVD (MPG2 dus)..
Met 2VM's (debian64 folding@home
Prioriteit van de VMware processen staat op "lager dan normaal", zo gedaan zodat Lightroom de benodigde CPU-tijd krijgt als het die nodig heeft.
Zover ik weet is dit opgetreden met het installeren van SP3. Ik heb geen zin om dit weer te verwijderen.. Ik hou m'n windows liever up-to-date
Sja.. Drivers zijn de nieuwste versie, voor SP3 had ik er nog nooit iets van gemerkt, en 't systeem draaide gewoon stabiel op deze snelheid. Terugclocken heb ik nog niet geprobeerd, aangezien ik niet geloof dat dit de oorzaak is. Ik heb al gegoogled met termen als "asus P5K choppy playback" of hetzelfde met SP3, maar niets relevant gevonden..