[XP HOME] Installatie met serial dell pc

Pagina: 1
Acties:

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Gisteren was ik bij iemand die een dell pc heeft, type weet ik niet precies, met op de zijkant van de kast een sticker met een serial van windows xp home edition. Nu wilde ik een schone installatie, maar de installatie cd van dell met windows erop lijkt niet aanwezig te zijn. Wel cd's met allerlei applicaties en diagnostische programma's.

Wat ik dus heb gedaan is een cd downloaden van windows xp home. Die heb ik gebruikt voor de installatie. Maar bij het invoeren van de code op de zijkant van de kast (originele sticker overigens) gaf hij aan dat de serial onjuist was. De code op de sticker staat aangegeven met product key.

Ik heb verder niet veel ervaring met het opnieuw installeren van dell pc's, dus ik weet niet precies hoe dit allemaal geregeld is hierbij. Nu dacht ik dat het misschien lag aan het feit dat ik windows xp home edition met service pack 2 heb gedownload en dat de serial hiervoor niet geschikt is of iets dergelijks.

Natuurlijk kan ik ook via minder legale wegen windows installeren, maar aangezien de sticker gewoon op de zijkant zit, vind ik dit behoorlijk zonde.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Ik zat met trouwens ook af te vragen of er geen mogelijkheid is om de serial van de huidige installatie op te zoeken ergens in windows, zodat ik kan kijken of deze overeenkomt met die op de kast. Is dit mogelijk? Ik kon er namelijk niks over vinden.
Iedere tip is welkom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

long schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:11:
Bedankt voor je reactie.
Maar wat is de garantie dat wanneer ik de keyupdatetool van microsoft gebruik hij de key op de zijkant pakt? Als hij dit bij de installatie ook niet doet is het risico toch groot dat dat andere ook niet werkt?
De key op de zijkant is of een OEM licentie of een ander type, het is geen Retail licentie.

Microsoft heeft verschillende typen licenties en de installatie cd is maar compatible met 1 type licentie.
Die op de zijkant van je kast is dus een ander type dan waarvan je de CD hebt.

Ik heb een retail versie, maar ik kon de CD niet vinden, dus heb ik met een OEM cd van m´n moeders computer even haar key ´geleend´ en meteen na de installatie hem veranderd naar de mijne met de keyupdatetool.

linkje naar de tool: klik

[ Voor 82% gewijzigd door Wiethoofd op 17-05-2008 13:19 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• long
Bedankt voor je reactie.
Maar wat is de garantie dat wanneer ik de keyupdatetool van microsoft gebruik hij de key op de zijkant pakt? Als hij dit bij de installatie ook niet doet is het risico toch groot dat dat andere ook niet werkt?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Van nature lui!

long schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:11:
Bedankt voor je reactie.
Volgens mij werkt die tool wel, heb ik ook wel eens gehad met een Dell Laptop en geen probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

met die keyupdatetool kan ik zelfs mijn corporate XP CD met een OEM licentie laten activeren.

ik denk dat de kans dat het gaat lukken erg groot is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• long
Hartelijk bedankt allemaal. Ik ga het zeker proberen! Jullie horen nog of het gelukt is.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
long schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:05:
Ik zat met trouwens ook af te vragen of er geen mogelijkheid is om de serial van de huidige installatie op te zoeken ergens in windows, zodat ik kan kijken of deze overeenkomt met die op de kast. Is dit mogelijk? Ik kon er namelijk niks over vinden.
Iedere tip is welkom!
Dat kan ;) : http://magicaljellybean.com/keyfinder/

Maar ookal komt die code overeen met de sticker op de kast gaat het nog niet werken met die CD die je hebt.
Hierboven is al uitgelegd waarom, Dell heeft dus appart getweakte XP CD's en die hele serie keys werken dus alleen op Dell XP CD's.

Maar met die Microsoft tool kan je gewoon een andere "minder legale maar wel werkende" key pakken en dan installeren, Maar dan wel voor het activeren van je XP die "tijdelijke "key even veranderen voor de key van de sticker met die tool.

Suc6 8)

[ Voor 36% gewijzigd door crack_en_hack op 17-05-2008 15:22 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
long schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:10:
Hartelijk bedankt allemaal. Ik ga het zeker proberen! Jullie horen nog of het gelukt is.
Gelukt...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1