Toon posts:

webpagina's worden zeer slecht geladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige dagen wordt elke webpagina die ik vanaf mijn laptop (draadloos) probeer te bekijken zeer slecht geladen, zowel met Firefox als Internet Explorer. In het gunstigste geval ontbreken alleen de afbeeldingen, in het slechtste geval wordt de pagina helemaal niet geladen. Ik internet met InternetPlusBellen en werk dus met een Experia Box.

Wat ik zoal al geprobeerd heb is het volgende:
- CCleaner, register opgeschoond
- AdAware, niets bijzonders
- NOD32, niets bijzonders

Ik heb al gezocht hier op Tweakers, ook zeer slecht geladen trouwens. Ik heb naar aanleiding daarvan het volgende nog gedaan:

run: regsvr32.exe urlmon.dll

Ook dit had geen resultaat. Ik heb nog even op de laptop van mijn zus gezeten. Daar worden alle webpagina's wel prima geladen. Het lijkt dus iets op mijn laptop te zijn. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Toch iets van rotzooi vermoed ik...

Ik zou eens aan de gang gaan met HijackThis.

Daarmee kun je een log maken, als je dat log vervolgens automatisch laat analyseren op http://www.hijackthis.de/ dan weet je welke dingen je weg mag en moet laten gooien door het programma.

LET OP! JE MOET DUS NIET ALLES WAT DIT PROGRAMMA VINDT ZOMAAR WEGGOOIEN, DE MEESTE DINGEN ZIJN NODIG VOOR DE WERKING VAN JE LAPTOP! ALLEEN DIE DINGEN WEGGOOIEN DIE AANGESTIPT WORDEN IN DE LOGANALYSER!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:32

Onbekend

...

Heb je het probleem ook als je een vaste verbinding naar je laptop hebt?
Zo ja, heeft een andere computer ook dit probleem bij jou thuis?
Zo nee, hoe sterk is je draadloze signaal en hoever zit je van de zender af?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit duid vaak op packetloss; of dit het geval is kan je testen door een willekeurige website een tiental seconden te pingen en te kijken naar het aantal verloren pakketjes ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ik222: HijackThis en de analyse van het logje levert weinig verdachts. Vrijwel alle entries krijgen een groen vinkje. De enige entry die als "nasty" wordt aangegeven is de volgende:.

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [ShowDeskFix] regsvr32 /s /n /i:u shell32 (User 'Default user')

Als ik dan kijk naar de visitor's assessment, dan bestempelen zij deze weer als "safe".

onbekend: Heb je het probleem ook als je een vaste verbinding naar je laptop hebt? Ja
Zo ja, heeft een andere computer ook dit probleem bij jou thuis? Nee
Zo nee, hoe sterk is je draadloze signaal en hoever zit je van de zender af? Het lijkt constant te wisselen tussen "good" en "low" als ik op de beneden verdieping zit.Op de boven verdieping (10 meter afstand) is het signaal "very good". Maar ook daar worden pagina's slecht tot niet geladen.

djexplo: Ik heb een aantal keer xboxonly.nl gepingd, een website waar ik in het bijzonder veel last mee heb (veel plaatjes namelijk). Bij alle pogingen hetzelfde resultaat: time: 19-20 ms, 0% packet loss.

Ik heb nu ook moeite deze reactie te posten. Telkens krijg ik het bericht: The connection was reset while the page was loading (Firefox). Heel vervelend.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke duidelijk is dus dat het echt op je lokale pc zit en niet in de netwerkverbinding o.i.d. omdat je zowel draadloos als bedraad exact hetzelfde probleem hebt en andere pc's bij je thuis het probleem niet hebben.

Ook is duidelijk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er rotzooi op je pc zit.

Het zou kunnen dat je een proxy hebt ingesteld die niet goed meer werkt maar in dat geval zou je die dan wel zowel in firefox als in IE ingestelt moeten hebben omdat beide browsers problemen geven.

Verder zou ik even niets meer kunnen bedenken, is een verse windows installatie een optie?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:32

Onbekend

...

Welke windowsversie heb je er op staan? Welke updates heb je geïnstalleerd?
Welke IE versie heb je?
Is IE of FF zelf wel snel, of merk je daarmee ook vertragingen? (Menu items of venster wisselen.)
Welke programma's heb je draaien op de computer? (Misschien even een screenshot plaatsen van TaskManager.)

Heb je al geprobeert om je firewall en antivirus uit te schakelen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-03 23:15
Ik heb dit probleem ook sinds enkele maanden. Zowel Firefox als IE geven problemen met inladen van afbeeldingen: IE loopt geheel vast op bijv. maps.google.com ("programma reageert niet") of apple.com en firefox blijft zeggen "bezig met laden van images.apple.com".

Ik heb dit op 2 individuele laptops die elk onafhankelijk prima sites inladen vanaf een ander internet access point.

Het lijkt erop dat problemen ontstaan zodra de images van een ander (sub) domein komen, zoals bij maps.google.com en apple.com het geval is.

Soms als ik 10x refresh doe wil de site nog wel voor een groot deel inladen, maar het is erg irritant. Heb alle firewalls op pc uitgezet. Heb het vermoeden dat het in de Experia box zit maar weet niet waar ik moet zoeken.
Pagina: 1