Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Audio playback probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met een P5K Premium moederbord. Hierop zit onboard audio en nu heb ik (met meerdere players, waaronder Windows media player en Media player classic) tijdens het afspelen van ALLEEN HD films problemen met het geluid. Ik hoor wel wat, maar het lijkt alsof ik alleen maar 1 bepaald kanaal hoor, ik hoor geen stemmen, maar wel heel dof omgevingsgeluid. Tijdens het afspelen van muziek (mp3, etc) heb ik geen problemen. Ik heb de de geluidskaart overigens aangesloten op een "oude" versterker met 2 boxen. Ik heb "K Light Codec pack" geinstalleerd, in de hoop dat ik iets kon wijzigen waardoor het wel zou gaan werken, maar tot op heden geen succes. Heeft iemand hier voor mij een tip zodat ik ook het geluid van de films goed krijg? De films waar ik problemen mee heb, daar heeft een ander (van wie ik ze heb gekopieerd) overigens geen problemen mee. Voorbeeld van een film waarvan het geluid niet goed is: Band Of Brothers - 01 - Currahee.nl-subs.wmv, The.Matrix.Revolutions.1080p.NLsubs.mp4 en Terminator.1.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv.

Alvast bedankt voor je hulp!

Wilco

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
Probeer VideoLan eens, das een speler die zn codecs ingebakken heeft. Verder vind ik het wel apart dat zowel wmv als mp4 geen geluid geeft, want dat zijn twee heel verschillende containers met verschillende audiocodecs.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Bedankt voor je reactie. Ja, het vreemde is inderdaad dat het geluid op zich goed werkt (bij o.a. mp3's), maar dat het bij films niet goed werkt. Overigens probeerde ik zojuist de volgende file af te spelen: Survivorman 101 Canadian Boreal Forest(Dvd).avi (is lage kwaliteit) en dat werkt weer wel goed... Heeft het wellicht iets te maken met het feit dat films (hoge kwaliteit films) een meer-kanalig audio signaal uitzenden en "gewone gedownloade filmpjes" normaal stereo signaal hebben?

Wilco

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
Dat zou goed kunnen. Heb je VideoLan al geprobeerd?

Verder; gezien je alleen wat "achtergrondgeluid" te horen krijgt, zou het goed kunnen zijn dat je dus het geluid van de rear-speakers doorgestuurd krijgt. Probeer eens wat in te stellen bij je mediasplitter (verschijnt al het goed is naast de klok bij het afspelen van een film, anders moet 'ie ook onder de K-Lite Codec Pack-map onder start te vinden zijn); daar zou iets in te stellen moeten zijn over 5.1/7.1-geluid dat gedownscaled moet worden naar 2.0 (want je hebt een stereo-opstelling, toch?).

Je hoeft hier trouwens niet te groeten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Ik heb zojuist VideoLan geinstalleerd en tijdens het afspelen van de eerder genoemde films heb ik bij deze video player helemaal geen geluid, terwijl ik tijdens het afspelen van de films bij o.a. Windows Media Player in ieder geval nog iets van geluid doorkrijg (volgens mij een deel van de het omgevingsgeluid, er zit in ieder geval een brom in). Weet je waar dit aan kan liggen? Ik heb geprobeerd een ander audio spoor te selecteren, maar dat lost niets op...

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Allereerst, K-Lite is een willekeurig samenraapsel van codecs die net zo goed je hele systeem in de war kunnen brengen. Je kan beter beginnen met zoiets als de CCCP pack en dan de andere codecs installeren als dit nodig blijkt te zijn.

Het lijkt erop dat het decoden van het audiosignaal bij deze HD videos iets niet goed gaat. Kan aan de (software) decoder liggen die geinstalleerd is, wat ook zou verklaren waarom VLC geen geluid geeft. Kan je de specifieke audio codecs voor deze videos misschien opnieuw installeren? Eerst even kijken of inderdaad er geen 5/7.1 signal word gegeneerd in plaats van stereo :)

www.mayaposch.com

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de K-Light pack heb gedeinstalleerd en de CCCP pak heb geinstalleerd, krijg ik tijdens het afspelen van de films in Media Player Classic wel geluid, erg zacht (iemand een idee hoe dat kan??), maar ik heb geluid. Als ik dezelfde films echter afspeel in Windows Media player, heb ik echter nog steeds hetzelfde euvel. Iemand nog een idee? Ik zou dit probleem namelijk erg graag opgelost zien en ik zou de films ook graag met Windows Media player af willen spelen omdat ik een Xbox 360 wil kopen, welke ik als media center wil gaan gebruiken. Maar als het geluid op mijn pc al niet goed is, dan heb ik er helemaal weinig vertrouwen in dat het geluid via een extender wel goed werken namelijk.
Pagina: 1