Toon posts:

Moederbord nodig voor Intel Core 2 Quad Q6600

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi guys! Ik ben nu al 3 weken een PC aan het samenstellen en ben uitgekomen op het onderste. Alleen heeft niemand in mijn buurt echt verstand van moederborden, vandaar dat ik het jullie even vraag. Ik heb geen idee hoe "goed" het moederbord hieronder is, maar wat ik wel weet is dat ik geen wifi nodig heb. En dat ik 4gb aan geheugen nodig heb.

Welk moederbord zouden jullie me aanraden, want na 3 weken wil ik dat ding nu weleens bestellen :D

* Intel® Core™ 2 Quad Q6600,
* Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit,
* Asus P5K-E WiFi-AP,
* Asus EN8500GT SILENT/HTP/256M,
* Nero AG Nero 7.x Essentials Suite 1,
* Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit,
* Antec Sonata III,
* Alternate 1 jaar on-site garantie,
* Sony NEC Optiarc AD-7203S,
* Tacens Aura,
* Samsung SpinPoint F1, 750gb

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 20:16
Waar ga je de pc voor gebruiken? Wil je overclocken of niet? Wat is je budget?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan in de pricewatch keurig je wensen invullen aan de rechter kant en dan komt er een mooi lijstje uitrollen met mogelijke moederborden.

Socket 775 moederborden

We weten niet al je wensen, behalve dat je geen wifi nodig hebt en 4GB geheugen gaat gebruiken.
Heb je een budget, een kast waar hij in moet passen (zo te zien kan het gewoon ATX).
Wil je SLI gaan draaien? Crossfire? Of geen setup met meer dan 1 grafische kaart.
Ben je van plan later te gaan upgraden zodat je genoeg satapoorten nodig hebt.
Heb je nog meer wensen wat betreft Raid-configs?

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 17-05-2008 11:54 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06-2025
De ASUS P5K-E is een prima moederbord hoor! Heb hem hier ook, met een Q9450 processor!

Maar ik zou dan wel een ATI videokaart nemen, aangezien de P5K-E geen SLI, maar wel Crossfire ondersteund...

[ Voor 39% gewijzigd door EvEs0r op 17-05-2008 11:55 ]

Nee, ik ben géén Belg!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn domme fout jongens..

Ik gebruik de PC niet specifiek voor games. Overclocken zal ik zeker niet doen. Verder heb ik weinig verstand van RAID of SLI (crossfire heb ik nooit van gehoord)

De videokaart kan dus altijd veranderd worden.

Ik wil voor een moederbord en een videokaart bij elkaar niet meer dan 210 euro uitgeven.

Ik zal hierna waarschijnlijk nog weinig upgraden. Misschien na een paar jaar wat geheugen extra, maar meer niet joh :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 11:59 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:18
Waar ga je het ding voor gebruiken? Wat is je budget? Zie ook nog even reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008

Verder moet je erop letten of Nero al niet wordt meegleverd met je DVD fikkert, ander koop je straks dubbel :o

Als je gaat gamen raad ik de 8500GT overigens niet aan. Neem dan liever een 9600GT.

Edit://
Gigabyte P35 DS3R - Zelfde functies als de DS4, maar dan een stuk goedkoper > € 85,-
MSI N9600GT - Zeer goede kaart voor hele nette prijs > € 120,-.
Als alternatief voor de 9600GT kun je ook de Sapphire HD3870 overwegen. Zelfde prijs > € 120,-

TechSpot: 9600GT vs. HD3870

Bij elkaar dus € 205,-, mooi binnen je mobo + graka budget :)

[ Voor 45% gewijzigd door Bitage op 17-05-2008 12:14 . Reden: PW linkjes ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst het moederbord van de mei editie.. maar op alternate.nl (waar ik het bestel, omdat je daar te zien krijgt of bepaalde producten met elkaar clashen of niet) hadden ze die niet OF het clashte. Iets klopte in elk geval niet.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 22:58

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:57:
Mijn domme fout jongens..

Ik gebruik de PC niet specifiek voor games. Overclocken zal ik zeker niet doen. Verder heb ik weinig verstand van RAID of SLI (crossfire heb ik nooit van gehoord)

De videokaart kan dus altijd veranderd worden.

Ik wil voor een moederbord en een videokaart bij elkaar niet meer dan 210 euro uitgeven.

Ik zal hierna waarschijnlijk nog weinig upgraden. Misschien na een paar jaar wat geheugen extra, maar meer niet joh :)
Ofwel, je hebt puur een mobo nodig waar een Core2Quad oppast. Zie de link van Wiethoofd en kies de goedkoopste uit met de aansluitingen die jij nodig hebt. Voor performance hoef je het dus niet te doen.

Doe er nog een 8800GT bij en je bent voor minder dan € 200,- klaar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 17-05-2008 12:03 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Maken de merken niet uit?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 13:57
Grote bekende merken niet maar alles behave Sweex ;)

Als videokaart zou ik een Saphhire ATI HD3850 512MB nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door crack_en_hack op 17-05-2008 12:16 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Bitage
Niet per definitie. Natuurlijk moet je wel een Intel S775 CPU hebben voor een S775 mobo, maar verder kun je prima een ATi kaart in een SLi mobo proppen (geen crossfire natuurlijk). Kijk naar de features van een bord en lees wat reviews en baseer daar je uiteindelijke keuze op. Gigabyte, MSI, Asus, etc. zijn gewoon merken en alleen een naampje zegt natuurlijk niets (per definitie!) over de prestatie.

En natuurlijk zoals de meneer boven mij zei: Sweex is dan weer iets wat je qua kritische hardware moet vermijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 17-05-2008 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de -

* Asus P5K

genomen.

Welke videokaart bedoelen jullie met de 8800?

EN8800GS/HTDP
Retail, TV-Out, 2x DVI

EN8800GT/G/HTDP/512M
Retail, TV-Out, 2x DVI

• Smarron

Smarron

The bend

Voor jouw doeleinden niet nee. Je zegt dat je geen hardcore gamer bent, niet gaat overclocken, geen RAID gaat gebruiken en het is niet duidelijk of je veel aan andere intensieve activiteiten gaat doen. Je eisenpakket is dus niet extreem. Daarom zou ik je prioriteit leggen op andere zaken, wellicht wat meer opslag ofzo (Als dat al belangrijk is), en anders kun je gewoon veel euro's besparen.

Elk merk maakt tegenwoordig goede plankjes en met normaal gebruik zul je niks merken dat de 1 beter of sneller is. Dit zal puur met benchmarks duidelijk worden en de verschillende merken met dezelfde chipset zullen slechts een paar procenten uit elkaar liggen, met normaal gebruik dus absoluut niet merkbaar.

Maar als er al plankjes zijn voor € 35,- vs. de wat betere plankjes, zoals hierboven genoemd de P5K-serie of DS3-serie, ga je veel besparen en je gaat er niet op functionaliteit op achteruit. Ik zou je van harte 1 van deze series aanraden (Ik heb zelf een Gigabyte P35C-DS3R), maar ga je hier geen optimaal gebruik van maken, zou ik zeggen: Hou die euro's in je zak!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:17:
Ik heb de -

* Asus P5K

genomen.

Welke videokaart bedoelen jullie met de 8800?

EN8800GS/HTDP
Retail, TV-Out, 2x DVI

EN8800GT/G/HTDP/512M
Retail, TV-Out, 2x DVI
Je zou de 8800GT kunnen pakken. Extreme prijs/kwaliteitsverhouding. Merk maakt wederom vrij weinig uit. (Hoeft dus zeker geen Asus te zijn, en je bespaart je alweer ruim € 20,-).

[ Voor 27% gewijzigd door Smarron op 17-05-2008 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
.. is al antwoord op gegeven.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog één vraag, ik zie bij de videokaarten DDR3 staan? Boeit dat iets in mijn geval?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:21:
De euro's blijven in mn zak, maar de 3d kaart dan? Ik zal nooit echt heftige games spelen. Misschien af en toe een battlefieldje, maar niet zozeer de nieuwste games. Daar heb ik mn xbox voor. Ik zag dat de 8800 €170 is, dat is het me dan ook weer niet waard
Battlefield is een behoorlijke grafische eiser. :)

Zie mijn link hierboven. de 8800GT is al voor € 125,- te krijgen !!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:23:
Nog één vraag, ik zie bij de videokaarten DDR3 staan? Boeit dat iets in mijn geval?
Nee. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 17-05-2008 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow.. alternate is dus duur. hier is het 170

• Bitage
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:24:
Wow.. alternate is dus duur. hier is het 170
Klopt, Alternate is één van de duurste. Kijk eens naar Salland Automatisering of Azerty. Zijn wat goedkoper. Echter heeft Alternate wel weer goede service, maar of dat de meerprijs rechtvaardigd, vraag ik me af.

Edit:// Zie hier een overzicht van alle shops in de Pricewatch.

[ Voor 12% gewijzigd door Bitage op 17-05-2008 12:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

Een Tweaker kan zelf reviews en ervaringen uitzoeken, en kan ook zelf een beetje rondstruinen op Pricewatch en uitzoeken hoe het werkt.

Op GoT is geen vraag te "dom", maar we verwachten wel eigen inzet en juist dat ontbreekt hier. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.