ICS van UTP naar PC naar WIFI naar PDA

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Soms heb je het idee dat je oud aan het worden bent.. OF althans dan merk je dat de afgelopen jaren je aandachtspunten wezenlijk zijn verschoven ..

Ik heb een probleempje waar ik niet echt uitkom.. terwijl het imho toch redelijk eenvoudig moet zijn ..

Het zit als volgt, ik heb hier een PC met win2k er op die is verbonden via utp met een router en die hangt weer aan inet.. de router en de inet verbinding staat bij de buurman en deze heeft geen wifi mogelijkheden .. Sinds enige tijd heb ik een telefoon met wifi mogelijkheden en om daar nu een beetje mee te klooien in een gecontrolleerde omgeving zonder dat ik gebruik moet maken van andermans netwerken en om te kijken hoe het allemaal werkt, heb ik (eigenlijk een beetje zonder nadenken) een wifi pci kaart gekocht, zo van dr in prikken ff configureren internet delen aan zetten en gaan :)

Alles lijkt prima te gaan op een ding na.. ik kan nu op mijn desktop internetten via zowel me vaste verbinding, als via mijn wifi kaart.. dr zijn (hier een stuk of 5 open verbindingen.. ) maar ik kan met mijn telefoon niet verbinden met mijn PC over wifi .. dan moet ik een vooraf gedeelde sleutel invoeren, maar voorzover ik weet heb ik helemaal geen sleutel aangemaakt en of daar iets mee gedaan .. Ik heb nog niks aan veiligheidsinstellingen ingevoerd.. :? Het gaat hier trouwens om een belkin wifi kaart .. "Wireless G desktop Card"

Nu zou het zomaar kunnen dat ik het verkeerde ding gekocht heb .. maar dat lijkt me niet .. is gewoon een nic .. met antenne toch? Ik heb eigenlijk nog nooit eerder iets met wifi gedaan dus weet het eigenlijk niet zo goed, verder heb ik alles ingesteld zoals ze het eigenlijk overal op internet vertellen ..
zie bijv.. http://www.tekstenuitleg..../internet_delen_windows/1

nu ontbreken dr in win2k een aantal opties in de "properties" van de inet verbinding, die wel in XP zitten.. zoals het kunnen aanvinken van een aantal specifiek bevoegdheden .. maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt ..

Eigenlijk krijg ik dus mijn basale netwerk tussen pc en telefoon niet tot stand om vervolgens te kunnen zien of het inet wel goed gerouterd wordt.. althans zo begrijp ik het ..

Ik kan dus niet verbinden met mijn computer om te kijken of mijn ICS instellingen allemaal werken ..

Iemand een ideetje?

edit:

volgens mij weet a wat een deel van het probleem is .. ik heb namelijk de hele zwik weer opnieuw geinstaleerd .. mijn ervaring leert dat dat gek genoeg nog wel eens wil helpen :? .. maar nu kom ik niet verder, kan het " internet sharen" tabje niet meer aanzetten, omdat het ip dat ik nu gebruik voor mijn internet al een "lokaal" ip is.. nou mij quest gaat verder. .mocht iemand ene idee hebben hoe ik het toch aan dde rpaat krijg :)

joechei. ik kom steeds iets verder.. ha ha nu heb ik eindelijk adhoc verbindingen .. alleen wordt inet nog niet geshared.. Wie biedt :)

edit:
weer een edit!!!

Ik ben er zonder jullie hulp toch uitgekomen :)

Op de een of andere on verklaarbare wijze werkt het nu toch ..

Althans ik heb wel een regestry setting aangepast
HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip \Parameters

en dan IPEnableRouter van 0 naar 1 ..

[ Voor 19% gewijzigd door hendrikjan op 17-05-2008 16:41 ]