Toon posts:

Jullie mening over dit systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag jullie mening hebben over dit systeem. Het moet nog gekocht en gebouwd worden dus ik heb graag nog wat tips. De onderdelen lijst is van Computerland en komt op een totaal van 1758 piekies.

Kan ik binnen die prijsklasse een betere preformance krijgen? Zo ja, welke onderdelen kan ik beter vervangen door anderen. Het is gewoon een (simpele) computer voor thuisgebruik en games.

Dit is de config:

COMPUTERLAND prijs
Miditower f 111,00
Cooler f 40,00
floppydrive 1,44 inch f 39,00
CD-speler AOPEN 52X f 120,00
128 MB RAM f 155,00
15 GB Maxtor HD f 315,00
Gigabyte GA 7IXE4 AMD Chipset f 314,00
(Athlon& Duron)
AMD Duron 800 MHz (SoA) f 283,00
ASUS V710T GeForce 2 MX f 354,00
(32 MB versie)
toetsenbord f 27,00
totaal f 1758,00

Graag jullie mening Tweakermensen! :)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
hmm redelijk systeempje en niet duur.. leuk voor de 'huis tuin en keuken' gebruiker, maar niet voor mij ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Goed zat, alleen een monitor?

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Eigenlijk kunnen wij hier niks zinnigs op zeggen natuurlijk.. Iedere pc die werkt kan voor jou prima zijn, het hangt er helemaal vanaf wat je ermee wil doen..

Me broertje heeft dat mobo ook en dat werkt op zich prima, een Duron is ook een budgetvriendelijke oplossing en presteert ook wel aardig, leuk videokaartje.. 128 Mb RAM, tsja een leuk systeem.. Niks bijzonders, maar zeker niet slecht..

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
en een muis?

www.kuiphuis.nl

• Tarin
  • Laatst online: 22:32

Tarin

Just plain weird.

-Monitor?
-Geluidskaart?
-muis (koop er een met een scrollwiel)
-hd kan iets groter.. scheelt niet eens zo gek veel en je hebt het zo vol.. ik kan het weten :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Leuk systeempje, persoonlijk had ik alleen voor een bigtower gekozen (meer ruimte voor fans e.d.), maar zolang je niet gaat overclocken is een standaard-miditowertje goed genoeg.
Ik zou alleen wel een ander moederbord kopen. Dit moederbord heeft namelijk nog de (verouderde) AMD750 chipset. Moederborden met een VIA KT133(A) chipset zijn sneller en kosten ongeveer hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 10:30 schreef Tarin het volgende:
-Monitor?
-Geluidskaart?
-muis (koop er een met een scrollwiel)
-hd kan iets groter.. scheelt niet eens zo gek veel en je hebt het zo vol.. ik kan het weten :)
Die onderdelen worden uit het oude systeem gesloopt. Het is idd. een computer voor de simpele huis tuin en keuken gebruiker. Grotere HD is idd geen slecht idee, de mijne is nu ook altijd vol :)

Wat is trouwens het grote verschil tussen die twee chipsets? En heeft iemand ook een bepaald moederbord waar dat nieuwe chipset inzit en wat goed is?

Bedankt voor jullie reacties. Dit is in ieder geval een goede hulp.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk pc'tje voor een tiepmiep. :7

En je kan er goed op gamen.

Whatever.

Verwijderd

Dit is een link naar een site waar o.a. de VIA KT133 en de AMD 750 chipset, qua specs, worden vergeleken:

http://www.via.com.tw/products/chipsetcompkt133.htm

De VIA KT133A chipset staat er niet bij, maar volgens mij is het enige verschil met de KT133 de ATA100 en FSB 266 (133 x2) ondersteuning.

Oh ja, nog een ander puntje: ik heb hier op het techforum een aantal negatieve berichten over de AOpen 52x gehoord (cdeetjes opeten etc.). Ik zou als ik jou was nog ff hierover de search raadplegen.

Verwijderd

Video Asus v710? Ik zou de V7100 nemen...;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Dump de Aopen 52X, en koop een Teac, Asus, of een Toshiba spelertje. Zijn ook niet duurder, maar stukken beter.

Ga voor je mobo voor een Asus (A7V133, 409,-), Abit (KT7A, 359,- ) of een MSI (MSI K7T Pro2A, 309,-) te gaan. Gegarandeerde goede plankjes, en met 266 FSB support voor de toekomst.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 12:02 schreef GaMeOvEr het volgende:
Dump de Aopen 52X, en koop een Teac, Asus, of een Toshiba spelertje. Zijn ook niet duurder, maar stukken beter.

Ga voor je mobo voor een Asus (A7V133, 409,-), Abit (KT7A, 359,- ) of een MSI (MSI K7T Pro2A, 309,-) te gaan. Gegarandeerde goede plankjes, en met 266 FSB support voor de toekomst.
MSI K7T Pro2A heeft geen FSB 266 support (KT133 chipset), de MSI K7T Turbo wel.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Whoops, my mistake. Typenummertjes door elkaar geshuffeld.

Deze dus : MSI K7T Turbo , 339,-

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1