Aan een van de de Thomson experiabox-netwerkpoorten heb ik een redelijk snelle xp/pro-laptop met een aantal gedeelde usb harddisks gehangen. Allemaal prima te benaderen via het interne netwerk. Het copiëren naar deze schijven gaat echter te traag; doorgaans rond 2.5Mb/s, terwijl dat gegeven de netwerksnelheid (100Mbit) toch veel sneller zou moeten kunnen. Dacht eerst dat het aan Vista lag, maar ook xp-machines copiëren sloom. Is die Thomsom qua LAN-functionaliteit echt zo traag? Meer mensen die dit hebben? Kan ik er iets aan doen?
trage usb schijf misschien? google anders eens naar een programmatje wat je netwerk kan benchmarken
Usb schijven zijn usb 2.0, snelheid zo'n 15Mb/s als ik op de laptop waar ze aan hangen copieer. Zal idd eens naar een benchmark op zoek gaan ...
Het lijkt er toch echt op dat het de Thompson box is. Ik heb een asusrouter in het LAN (achter de thompson box) en de laptop/disks daaraan gekoppeld: met een pc die met een kabel op de asus is aangesloten copieer ik nu met rond 11Mb/s over het LAN.