• KooiInc
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-12 13:16
Aan een van de de Thomson experiabox-netwerkpoorten heb ik een redelijk snelle xp/pro-laptop met een aantal gedeelde usb harddisks gehangen. Allemaal prima te benaderen via het interne netwerk. Het copiëren naar deze schijven gaat echter te traag; doorgaans rond 2.5Mb/s, terwijl dat gegeven de netwerksnelheid (100Mbit) toch veel sneller zou moeten kunnen. Dacht eerst dat het aan Vista lag, maar ook xp-machines copiëren sloom. Is die Thomsom qua LAN-functionaliteit echt zo traag? Meer mensen die dit hebben? Kan ik er iets aan doen?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
trage usb schijf misschien? google anders eens naar een programmatje wat je netwerk kan benchmarken ;)

• KooiInc
Usb schijven zijn usb 2.0, snelheid zo'n 15Mb/s als ik op de laptop waar ze aan hangen copieer. Zal idd eens naar een benchmark op zoek gaan ...

• KooiInc
Het lijkt er toch echt op dat het de Thompson box is. Ik heb een asusrouter in het LAN (achter de thompson box) en de laptop/disks daaraan gekoppeld: met een pc die met een kabel op de asus is aangesloten copieer ik nu met rond 11Mb/s over het LAN.