Toon posts:

Touchpad technieken

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

Verwijderd

Topicstarter
Gister had ik les in hardware. We waren bezig met invoerapparaten.
We kwamen toen aan bij het touchpad.
De leraar gaf hier aan dat er verschillende soorten technieken waren over de werking van een touchpad.
Als we hier meer over wouden moesten we maar op google gaan kijken.

Na veel gezoek kom ik er niet echt uit.
Ik vind maar 1 techniek en dat is dat 2 elektrische geleiders elkaar dan aanraken als je het touchpad aanraakt en hierdoor de muis beweegt.

Heeft iemand meer informatie voor mij over de verschillende technieken voor de werking van het touchpad.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Op Wikipedia staat een artikel over touchpads, met onder ander een kleine beschrijving van de werking. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Wiki Touchpad geeft op google al 2 mogelijke principes

^En vooral ook wat hij zegt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Lolhozer op 17-05-2008 10:43 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer ik zie in dat artikel niks over 2 mogelijke principes.
Ik zal er wel 100 keer over heen gelezen hebben.
Misschien dat ff kunt aangeven waar.

En atleX dat artikel had ik al gevonden en er is ook een nederlandse beschrijving van op internet. Die had ik ook al gevonden.
Dat was die ik aangaf.

Maar er zouden er meerdere zijn.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Op http://electronics.howstuffworks.com/ipod4.htm staat hoe het touch wheel van de iPod werkt en in het artikel staat ook dat het eigenlijk net zo werkt als een touchpad, nl. via stroompjes en waar je vinger zit is meer capicitance (weerstand ofzo).

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

Er is zelfs nog een derde manier :Y) En het is nog goedkoop ook :p
http://ssandler.wordpress.com/MTmini/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wouden zijn dingen met veel bomen erin :+

Los daarvan, de bedoeling van een opdracht als deze is dat je leert zoeken. Blijkbaar heb je daar nog aardig wat te leren, want anderen vinden wel gelijk antwoorden. De antwoorden zijn in dit geval niet eens het halve werk, dus ik zou je met klem willen aanraden om nog eens zelf te gaan zoeken, anders heb je niets aan deze opdracht :o

Los daarvan, op GoT verwachten we ook dat je zelf kunt zoeken, en als je er niet uitkomt, je exact aangeeft waar je zocht, op welke termen, wat je toen wel vond en hoe je dan verder zocht. Omdat je dat niet doet, voldoet dit topic niet aan GoT regels en gaat het dan ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.