Toon posts:

PC valt uit bij hoge-kwaliteit spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik games speel als Battlefield 2, Battle for Middle Earth 2, Sims 2 en Caesar 4 valt de PC na een tijdje uit. Deze tijd kan variëren van 5 minuten tot een uur. Dat gebeurd zo: ik zit midden in het spel en opeens valt de hele PC uit. De aan/uit-knop op de voorkant van de PC werkt dan een tijdje niet meer. Ik moet dan het aan/uit-knopje aan de achterkant van de PC uit zetten, 10 seconden wachten, en dan weer aanzetten. Nu kan de PC weer opgestart worden. Maar de games blijven uitvallen. Ik hoop op jullie hulp. Ik weet namelijk niet wat er hier aan de hand is. Ik heb al eerder deze topic gezet, maar nu weet ik mijn systeemspecificaties (ik heb mijn pc gecheckt via een progamma dat Teset My Hardware heet):

Processor
Naam: Intel Pentium 4 CPU
Snelheid: 3412 MHz

Videokaart: NVIDIA Geforce 8600 GTS

Systeem: Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600)

Adapter RAM: 512 MB

Ik hoop dat dit genoeg is om jullie te helpen om mij te helpen.

Ik hoop op veel reacties. Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is mijn 'power' 230 volt

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kans dat het een warmte probleem is bij je processor of videokaart.
Check of de fans (indien aanwezig) goed draaien en of de koelribben voldoende lucht krijgen.

Alles kan stuk.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Wat heb je verder zelf al geprobeert om het probleem op te lossen?
En valt de pc ook uit als je de spellen speelt op een lagere resolutie?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Dit kan zoveel oorzaken hebben.
Temps,
oude drivers,
krijg je uberhaupt wel een bsod
is het alleen games dat ie crashed
etc.
Geef wat meer info aub!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:44:
Volgens mij is mijn 'power' 230 volt
;) Hoeveel Watt is de voeding?

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Heb een soortgelijk probleem gehad, steeds na een willekeurig aantal minuten herstart mijn PC. Hier heb ik bijna alles vervangen, bleek dit blijkbaar de voeding te zijn...

Dus het is misschien mogelijk dat je grafische kaart bij het gebruiken van meer stroom/spanning jouw voeding doet flippen omdat jouw voeding stuk is. (Je moet je voeding uitzetten om dit op te lossen...)

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Zoals je aan de reacties kunt lezen is er niet één enkele mogelijke oorzaak van het probleem, maar het is wel een hardware probleem. Het kan een temperatuurprobleem zijn (van processor, voeding of videokaart), een probleem met de voeding of zelfs het moederboord.
Als het een systeem is dat bij bv. Dell vandaan komt dan kun je het beste hun hulp inschakelen, als je er zelf aan gaat zitten rommelen verlies je namelijk de garantie.
Als er toch geen garantie meer op zit of het is een zelfbouw systeem dan kun je (of de buurjongen die handig is met computers) alle genoemde onderdelen steeds 1 voor 1 omruilen met een onderdeel dat zeker 100% werkt en dat goed zou moeten werken met je systeem (dus niet een 400watt boeding vervangen door een 250watt voeding, dat gaat niet goed werken). Dit is over het algemeen de 'reparatie' methode, net zo lang dingen vervangen tot het wel werkt en dan kijken waar het probleem vandaan komt. Als je dat weet kun je dat onderdeel terug brengen voor garantie (als dat er nog op zit) of gewoon een nieuwe kopen. Je kunt trouwens het beste beginnen met het vervangen van de voeding, ik denk dat dat de boosdoener is. Meet eventueel de spanningen op een molex stekkertje met een multimeter, tussen geel en zwart moet altijd 12V staan (5% tolerantie) en tussen rood en zwart moet 5V staan (ook 5% tolerantie. Doe dat ook als je een spelletje doet waarbij je PC normaal gesproken vast loopt.

Succes!

edit: Als het niet een systeem is van Dell ofzo (anders verlies je je garantie, er zit een seal achterop die je dan doorbreekt), haal dan het linker zijpaneel eraf (van voren gezien). Laat eventueel een grote kamerventilator naar binnen blazen. Werkt het nu wel zonder problemen? Dan is het een temperatuurprobleem (maar aan welk onderdeel?)

[ Voor 16% gewijzigd door brute51 op 17-05-2008 10:18 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "PC valt uit bij hoge-kwaliteit spellen"

Ook met je systeemspecs erbij kunnen wij niet ruiken wat er mis is met jouw PC. Er zijn zeer veel mogelijke oorzaken en de enige manier om uit te zoeken welke het in dit geval is, is om simpelweg een voor een dingen uit te sluiten, zoals beschreven staat in de link die ik je in je vorige topic al gaf:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder is het zonder overleg "heropenen" van een gesloten topic op GoT not done en gaat zo'n topic per definitie op slot, zie ook:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.