Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scherm onderverdelen - mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:36
(jarig!)
Ik heb sinds kort een 1920x1200 scherm en zou graag het scherm virtueel indelen in meerdere aparte windows zodat ik elk programma in zijn eigen deel van het scherm kan laten draaien. Uiteraard kan je de windows verkleinen en mooi naast elkaar zetten, maar dat is niet hetzelfde. Je zou het kunnen vergelijken alsof je werkt met 2 of meerdere schermen. Je opent programma A op scherm 1 en programma B op scherm 2.

Is zoiets mogelijk onder windows XP? Ik neem aan dat hiervoor speciale programma's bestaan?

Thx
Genius

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik zat een tijd geleden ook met zoiets, ikzelf heb een aardige oplossing gevonden in het programma Gridmove

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:36
(jarig!)
Die Gridmove is wel een leuke tool. Zijn er soms nog alternatieven of is dat zowat het beste dat we op dit moment kunnen vinden.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik heb nog niet beter kunnen vinden maar ik heb dit topic maar ff gebookmarked voor het geval dat ;)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik gebruik ook gridmove, wat kun je nog meer wensen van een prog om je scherm te verdelen? Hij doet precies dat, niet meer en niet minder. Je kunt zelf je eigen indelingen maken ed. En ook de shortcuts om de windows te verslepen zijn in te stellen (gelukkig, scrollknop ingedrukt houden werkte voor mij heeeeeeeeeeel irritant ;)) Maar dit had ej vast zelf ook al allemaal gezien :p

[ Voor 64% gewijzigd door jdm8 op 17-05-2008 12:40 ]

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Ik raad ie ook dit programma aan:
http://www.codeplex.com/vdm

Gebruik hier nu Vista/XP Virtual Desktop Manager en Gridmove op Vista, ze werken perfect samen en storen elkaar of Vista (Flip3D bvb) niet.

Vind dit een machtige combinatie, bedankt Marijn en Genius. _/-\o_ 8)

[ Voor 89% gewijzigd door TaraWij op 17-05-2008 14:35 ]

Verwijderd

Of Acer grid ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kwam iets dergelijks tegen toen ik zocht naar "Linux MultiSeat". Het idee hiervan is meerdere monitors/toetsenborden/muizen aan 1 computer, voor meerdere gebruikers. Ik kwam toen ook een foto tegen van een grote monitor, opgesplitst in 2 delen, met aan elke kant een toetsenbord/muis! Op die manier zou je via bijvoorbeeld VMware meerdere guest-OSsen naast elkaar kunnen draaien, en alsnog krijgen wat je wilt :)
Pagina: 1