Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[laptop] Verbinding kapot, moederbord naar aan/uit knop

Pagina: 1
Acties:

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 16:45
Bij het openmaken van m'n laptop heb ik een "verbindingsstuk" beschadigd wat ervoor zorgt dat ik mijn laptop aan/uit kan doen.

Het ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/9866/afb001uc0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/1797/afb000br3.jpg

Mijn laptop is drie jaar oud en heeft geen garantie meer. Ook gaat dat zo ie zo lang duren om het te laten opsturen naar de fabrikant. Het stukje kan je makkelijk losmaken, alleen er zitten van die dunne zilvere stukjes op waarvan een paar zijn gebroken. De enige manier om m'n laptop aan te doen is door met een schroevendraaier ergens langs te gaan. :9

Weet iemand hoe dit heet? En verkopen ze dit wel los?

Laptop: Medion 95500

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Blijkbaar heb je dus een flatcabletje gescheurd, die dingen zijn bijna niet te solderen in elk geval, dus het beste is een nieuwe halen. Mail Medion eens. Ik had zo'n zelfde kabeltje stuk in m'n MSI notebook. Ik heb MSI gewoon gemailed en voor mijn notebook buiten garantie kreeg ik dat ding gewoon opgestuurd. Dus ik zou zeggen, probeer het zelfde eens bij Medion, met wat geluk zijn ze vrij coulant, ook al heb je geen garantie meer.

• Cabo
Ja, het lijkt inderdaad op een flatcable. Medion heb ik erover gemailed, zodra zij geantwoord hebben zal ik dat hier plaatsen.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je hele kleine soldeerbout hebt en hele goede vaste hand kan je eventueel het proberen te solderen (vergrootglas houder is ook wel een vereiste denk ik, of je moet goed kunnen inzoomen :+)

Anders heb je ook van die plastic schoentjes waar je je flatcable in kan schuiven aan beide kanten en dan vastklikken. Weet alleen zo de naam even er niet van.

• Cabo
Kan niet solderen en ken ook niemand die dat kan... :)

• Cabo
Even een update. Medion heeft aangegeven dat ik m'n laptop op moet sturen.. Ach ja, ik kan wel even verder.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gaat de laptop niet toevallig aan als je de stekker er in stopt zonder accu? Compaq Armada's doen dat namelijk, dan ben je al een stuk verder qua bruikbaarheid...
Pagina: 1