Popcorn Hour A-100 niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb vorige week mijn windows opnieuw geïnstalleerd, maar nu kan ik mijn popcorn niet meer benaderen. De situatie is als volgt:

- Ik draai Window XP met SP3 op mijn notebook
- Ik heb mijn notebook via een cross-utp aangesloten op de Popcorn

Ik heb het ooit aan de praat gekregen, maar ik weet niet meer hoe. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Ik gebruik op beide de werkgroep: mshome
- Popcorn wel / niet automatisch IP
- PC wel / niet automatisch IP
- Verbinding elke keer repairen
- Windows rebooten na een verandering

Aangezien mijn Popcorn stond op handmatig IP toewijzen. Denk ik dat dat nog steeds zo moet zijn. Ik heb daarbij de volgende instellingen gebruikt:
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Eerste DNS: 192.168.0.1
Tweede DNS: 208.67.220.220
Gateway: 192.168.0.1

Nu denk ik dat ik op mijn pc IP en DNS ook handmatig moet instellen bij de properties van TCP/IP van mijn LAN verbinding. Nu heb ik dat geprobeerd met verschillende instellingen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Met wat gokwerk kom ik er niet, en ik heb echt geen idee hoe het allemaal werkt. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik mijn PC nu instel om op de Popcorn te komen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met het herinstalleren van je laptop verandert er niks aan de instellingen in je Mediabox nee.

Dus dan zou het simpelweg een kwestie zijn van handmatig de instellingen inkloppen op de laptop zodat je IP adressen in hetzelfde subnet zitten - maar dan uiteraard niet hetzelfde IP adres gebruiken.

Ik mis alleen even de link tussen je internet verbinding en dergelijke, want wat is dan wel je gateway?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Oscar Mopperkont
Dat handmatig inkloppen heb ik geprobeerd, alleen kies ik kennelijk de verkeerde getallen. Welke getallen zou ik op de notebook moeten gebruiken bijvoorbeeld?

Wat bedoel je verder met je internetopmerking? Ik internet via WiFi. Maar het wel/niet hebben van internet hoeft toch geen invloed te hebben op of notebook en PCH elkaar vinden?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:19:
Dat handmatig inkloppen heb ik geprobeerd, alleen kies ik kennelijk de verkeerde getallen. Welke getallen zou ik op de notebook moeten gebruiken bijvoorbeeld?

Wat bedoel je verder met je internetopmerking? Ik internet via WiFi. Maar het wel/niet hebben van internet hoeft toch geen invloed te hebben op of notebook en PCH elkaar vinden?
Zoiets:
IP: 192.168.0.3

Probeer de popcornhour eerst te pingen. Als dat eenmaal werkt zit het niet meer in je netwerk.

Wifi kan ook het probleem zijn (andere interface op je router), gebruikte je voor de herinstall ook wifi? Zonee probeer het dan eens met draad.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 17-05-2008 01:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10
Had je al SP3 voor de herinstallatie? Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Je kan natuurlijk ook even proberen die Popcorn te resetten, zodat hij schone settings heeft (en dus ook terug gaat naar DHCP gaat)....

• Oscar Mopperkont
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:23:
[...]

Zoiets:
IP: 192.168.0.3

Probeer de popcornhour eerst te pingen. Als dat eenmaal werkt zit het niet meer in je netwerk.

Wifi kan ook het probleem zijn (andere interface op je router), gebruikte je voor de herinstall ook wifi? Zonee probeer het dan eens met draad.
Als ik 192.168.0.2 (ergo de PCH) ping is dat succesvol.

Ik gebruikte voor de herinstal ook al Wifi, dus daar ligt het denk ik niet aan. De Wifi gebruik ik alleen voor internet.
Sypher schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:26:
Had je al SP3 voor de herinstallatie? Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Je kan natuurlijk ook even proberen die Popcorn te resetten, zodat hij schone settings heeft (en dus ook terug gaat naar DHCP gaat)....
SP3 had ik niet voor de herinstallatie. Maar wel SP2 en ik heb twee installs na elkaar gedaan. Eerst Win XP met Sp2, toen kreeg ik het niet aan de praat en nu dus ook niet met SP3.

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-05-2008 01:37 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:36:
[...]

Als ik 192.168.0.2 (ergo de PCH) ping is dat succesvol.

Ik gebruikte voor de herinstal ook al Wifi, dus daar ligt het denk ik niet aan. De Wifi gebruik ik alleen voor internet.

[...]

SP3 had ik niet voor de herinstallatie. Maar wel SP2 en ik heb twee installs na elkaar gedaan. Eerst Win XP met Sp2, toen kreeg ik het niet aan de praat en nu dus ook niet met SP3.
Dan ligt het niet aan je netwerkinstellingen.

/▌

• Oscar Mopperkont
Waarom ligt het niet aan de netwerkinstellingen dan?

Situatie was:

1: Ik had Win XP SP2, ik had internetprobs e heb toen zitten kutten met mijn al mijn netwerkinstellingen, waardoor ik ook geen toegang meer kreeg tot mijn PCH
2: Ik heb Win XP met SP2 opnieuw geinstalleerd en toen SP3 gedownload. PCH werkte nog niet
3: Opnieuw complete installatie met Win XP met SP3 en nu ben ik dus waar ik nu ben, hij werkt nog steeds niet.

Overigens toen ik mijn PCH heel even op dynamisch IP had gezet, onder het mom alles proberen, toen voind Windows op een gegeven moment wel hoe de PCH heette. Alleen als ik er ook echt op wilde, kreeg je dat Windows zei dat ie hem niet kon benaderen. Maar aangezien hij dus pingbaar is en er gewoon wel een keer data is doorgekomen, moet het toch doable zijn om hem weer op te nemen in netwerk.

Heb de PCH trouwens ook gereset en teruggezet naar originele fabrieksinstellingen, maar dat hielp niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-05-2008 10:00 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:58:
Waarom ligt het niet aan de netwerkinstellingen dan?
Als je hem kan pingen dan kun je hem bereiken.
Situatie was:

1: Ik had Win XP SP2, ik had internetprobs e heb toen zitten kutten met mijn al mijn netwerkinstellingen, waardoor ik ook geen toegang meer kreeg tot mijn PCH
2: Ik heb Win XP met SP2 opnieuw geinstalleerd en toen SP3 gedownload. PCH werkte nog niet
3: Opnieuw complete installatie met Win XP met SP3 en nu ben ik dus waar ik nu ben, hij werkt nog steeds niet.

Overigens toen ik mijn PCH heel even op dynamisch IP had gezet, onder het mom alles proberen, toen voind Windows op een gegeven moment wel hoe de PCH heette. Alleen als ik er ook echt op wilde, kreeg je dat Windows zei dat ie hem niet kon benaderen. Maar aangezien hij dus pingbaar is en er gewoon wel een keer data is doorgekomen, moet het toch doable zijn om hem weer op te nemen in netwerk.

Heb de PCH trouwens ook gereset en teruggezet naar originele fabrieksinstellingen, maar dat hielp niet.
Probeer hem eens op een andere manier te bereiken. De PCH is op verschillende manieren te benaderen. Of draai het om, probeer eens met je PCH van je PC te streamen.

Probeer je hem eigenlijk op ip te benaderen of op netwerknaam?

/▌

• Oscar Mopperkont
Pingen deed ik op ip en mijn computer benaderen vanaf de PCH lukt ook niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-05-2008 10:25 ]

• Oscar Mopperkont
Pfff. ikb het aan het werk gekregen.

Heb nu bij de instellingen de DNS bij beide leeggelaten en daarnaast gekozen voor 192.168.2.1 adressen. Weet niet wat het uiteindelijk geweest is, maar goed het werkt :)

Verwijderd

Wat een klote apparaat.

Heb hem gister binnen gekregen, maar via me netwerk op de popcorn komen lukt niet, maar sowieso met de router die ik nu heb, kan ik op geen enkele computer binnen het netwerk komen wat met me vorige router dus wel kon??

Dus ik denk, ach er zit een usb aansluiting op, dus dan lukt het zo wel.... NIET dus...
Sluit die kabels aan krijg in me windows netjes het schermpje dat er nieuwe hardware is, dus ik was al half aan het juichen tot dat ik een melding krijg dat het niet helemaal gelukt was. Nu krijg ik geen reactie, helemaal niks als ik nog maar iets met de usb kabel probeer.

Maar de technologie van tegenwoordig is SUPER! Ze zeggen overal dat het zo easy aan te sluiten is, maar dat heb ik zelden meegemaakt en dat terwijl ik me best weet te redden met computers etc...

Iemand btw een oplossing of een tip voordat ik hem het raam uitgooi?
Pagina: 1