Ik heb vorige week mijn windows opnieuw geïnstalleerd, maar nu kan ik mijn popcorn niet meer benaderen. De situatie is als volgt:
- Ik draai Window XP met SP3 op mijn notebook
- Ik heb mijn notebook via een cross-utp aangesloten op de Popcorn
Ik heb het ooit aan de praat gekregen, maar ik weet niet meer hoe. Ik heb het volgende geprobeerd:
- Ik gebruik op beide de werkgroep: mshome
- Popcorn wel / niet automatisch IP
- PC wel / niet automatisch IP
- Verbinding elke keer repairen
- Windows rebooten na een verandering
Aangezien mijn Popcorn stond op handmatig IP toewijzen. Denk ik dat dat nog steeds zo moet zijn. Ik heb daarbij de volgende instellingen gebruikt:
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Eerste DNS: 192.168.0.1
Tweede DNS: 208.67.220.220
Gateway: 192.168.0.1
Nu denk ik dat ik op mijn pc IP en DNS ook handmatig moet instellen bij de properties van TCP/IP van mijn LAN verbinding. Nu heb ik dat geprobeerd met verschillende instellingen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Met wat gokwerk kom ik er niet, en ik heb echt geen idee hoe het allemaal werkt. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik mijn PC nu instel om op de Popcorn te komen?
- Ik draai Window XP met SP3 op mijn notebook
- Ik heb mijn notebook via een cross-utp aangesloten op de Popcorn
Ik heb het ooit aan de praat gekregen, maar ik weet niet meer hoe. Ik heb het volgende geprobeerd:
- Ik gebruik op beide de werkgroep: mshome
- Popcorn wel / niet automatisch IP
- PC wel / niet automatisch IP
- Verbinding elke keer repairen
- Windows rebooten na een verandering
Aangezien mijn Popcorn stond op handmatig IP toewijzen. Denk ik dat dat nog steeds zo moet zijn. Ik heb daarbij de volgende instellingen gebruikt:
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Eerste DNS: 192.168.0.1
Tweede DNS: 208.67.220.220
Gateway: 192.168.0.1
Nu denk ik dat ik op mijn pc IP en DNS ook handmatig moet instellen bij de properties van TCP/IP van mijn LAN verbinding. Nu heb ik dat geprobeerd met verschillende instellingen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Met wat gokwerk kom ik er niet, en ik heb echt geen idee hoe het allemaal werkt. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik mijn PC nu instel om op de Popcorn te komen?