Toon posts:

geen geluid op een hdmi>hdmi kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag:

Ik heb een lcd/tv le32s81b en die heb ik met een hdmi>hdmi kabel verbonden naar mijn videokaart 8800 GT..
Ik heb wel beeld, maar geen geluid.

Ik heb mijn hd audio kabel op mijn moederbord aangesloten, ik had eerst de Ac 97'' er op aangesloten, en allebij de opties werken niet...ligt het hier aan?

Bij mijn configurationscherm heb ik mijn audio instellingen op hd audio output staan, tevens ook de enige optie die er is. (ook in bios staat het op hd audio ingesteld).

We hebben allerlij dingen geprobeerd maar niets heeft nog geholpen.

Daarom vraag ik of iemand mij met dit probleem kan helpen?

Alvast bedankt...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:14

mace

Sapere Aude

Volgens mij heeft de 8800 GT helemaal geen geluidsondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
als dat zo is, kan ik dan gewoon een audio kabel er naast van me pc in me tv doen?..of moet ik dan eerst een dvi>hdmi kabel hebben, ipv hdmi>hdmi kabel?..

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Je kan de HDMI gewoon laten zitten en een aparte audio kabel gebruiken als de TV beiden tegelijkertijd kan gebruiken.

www.mayaposch.com

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11
kan je niet op je videokaart een kabeltje (intern) aansluiten voor geluid, moet je mobo dit wel ondersteunen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nu een audio kabel van een vriend gekregen. Deze heeft 2 stekkertjes (rood en wit, die dan mijn tv in gaan) aan de ene kant en een audio stekkertje(die dan mijn geluidskaart in moet) aan de andere kant.

Mijn geluidskaart zit geintegreerd op het moederbord en daarop aangesloten zit een 5.1 systeem. Aangezien me pa nog een losse geluidskaart heeft, wilde ik weten of het mogelijk is dat ik die bij mij inbouw en dat ik dan die nieuwe kabel (die ik van me vriend heb) dat ik die dan in de die geluidskaart doe. Is het dan mogelijk dat je dan kan switchen tussen me 5.1 setje en me tv geluid.

Ik heb ook nog aan de voorkant 2 audio aansluitingen (voor in -en output), is er een optie dat ik die kabel daar in doe en zo dus helemaal geen extra geluidskaart hoef in te bouwen.

Graag hoor ik jullie bevindingen hiermee.

Ciao

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:24:
ok heb nu een audio kabel van een vriend gekregen. Deze heeft 2 stekkertjes (rood en wit, die dan mijn tv in gaan) aan de ene kant en een audio stekkertje(die dan mijn geluidskaart in moet) aan de andere kant.

Mijn geluidskaart zit geintegreerd op het moederbord en daarop aangesloten zit een 5.1 systeem. Aangezien me pa nog een losse geluidskaart heeft, wilde ik weten of het mogelijk is dat ik die bij mij inbouw en dat ik dan die nieuwe kabel (die ik van me vriend heb) dat ik die dan in de die geluidskaart doe. Is het dan mogelijk dat je dan kan switchen tussen me 5.1 setje en me tv geluid.

Ik heb ook nog aan de voorkant 2 audio aansluitingen (voor in -en output), is er een optie dat ik die kabel daar in doe en zo dus helemaal geen extra geluidskaart hoef in te bouwen.

Graag hoor ik jullie bevindingen hiermee.

Ciao
Je kan beter voor een Toslink kabel gaan, of coax SP-DIF.

Dit is dus een glasvezel kabel (Toslink), of een coax kabel met aan iedere zijde een tulp stekker.

Hiermee kan je het geluid digitaal naar je versterker sturen (moet je versterker wel zo'n digitale ingang hebben).
Voordelen zijn, dat je nu wel 5.1 geluid van af je PC naar je 5.1 systeem kan sturen. Dus optimaal geluid bij DVD en zo.

(P.S. je videokaart heeft kan dus geen geluid doorsturen, dus moet je het wel met een aparte kabel doen)

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 21-05-2008 07:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar het werkt toch ook met die kabel die ik nu heb. Ik hoef namelijk geen 5.1 geluid. Gewoon geluid van me TV. Volgens mij heb ik niet zo'n digitale ingang.

Maar ik ga het vanavond proberen, dus ik zal jullie op de hoogte houden.

Ciao

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:58:
Maar het werkt toch ook met die kabel die ik nu heb. Ik hoef namelijk geen 5.1 geluid. Gewoon geluid van me TV. Volgens mij heb ik niet zo'n digitale ingang.

Maar ik ga het vanavond proberen, dus ik zal jullie op de hoogte houden.

Ciao
als je geen 5.1 wil, dan werkt dit ook.
Dus dan ben je nu klaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, next problem:P

Het werkt niet. Heb op het mobo al de AC'97 en de HD Audio (dit is de goede) geprobeerd, maakt niks uit. Heb al met me Realtek instellingen lopen kloten, maar ook dit maakt niet uit. Me mobo is een P5K P35. Heb de kabel van me tv aan de voorkant van me pc gedaan. Hij ziet hem wel, maar der komt geen geluid uit:S

Ik heb een dvi>hdmi converter op me 8800GT zitten, maakt dit uit? Heb ik dan een dvi>hdmi verbinding of hdmi>hdmi, vanwege het feit dat ik een hdmi>hdmi kabel heb die in een dvi>hdmi converter gaat.

Op me tv zit een dvi>hdmi audio uitgang en een "audio out" uitgang. Waar moet die kabel in?

Help me!!!

Ciao

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
De audio kabel moet natuurlijk in de audio INgang van je tv. Je wilt toch geluid uit de boxen van je tv horen? Dus de ene kant van de kabel in de/een audio INgang van je tv en de andere kant in een audio UITgang van je laptop (line out of headphone out).

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik ook wel. Heb de ene kant van de kabel in de tv zitten en de andere kant van de kabel zit in pc aan de voorkant (de groene). Dan krijg ik van Realtek een scherm te zien, dat ie is aangesloten en dat ik moet kiezen wat voor apparaat ik heb aangesloten. Ik kan kiezen uit:

- Lijningang
- Microfooningang
- Hoofdtelefoon
- Frontluidsprekeruitgang
- Achterluidsprekeruitgang
- Centrum -/subwooferuitgang
- Uitgang voor zijluidspreker

Nu wil ik weten welke ik nu moet kiezen waardoor het geluid het gaat doen???

Want wat ik ook kies, er komt geen geluid uit me tv.

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:28:

Op me tv zit een dvi>hdmi audio uitgang en een "audio out" uitgang. Waar moet die kabel in?

Help me!!!

Ciao
wat heb je nu?
dvi en HDMI ingang
audio uitgang
"audio out" uitgang.

of anders?
tenminste dat haal ik uit jou verhaal.

Het zal wel aan mij liggen, maar je wil een film van af je PC op te TV afspelen.
Dus een dvi->HDMI (of HDMI->HDMI) kabel van PC naar je TV trekken. (dat heb je dus gedaan).

geluidskabel van je PC naar je TV trekken.
als je zo'n kabel gebruikt al hiervoor beschreven, dan moet je de 2 stekkers aansluiten op je TV (op de ingangs dus), en de kleine jack plug op je PC.

Maar wat ik van jou verhaal begrijp heeft je TV geen audio in. Behalve via HDMI, maar dat ondersteund je videokaart niet.

Mocht je wel een audio in hebben, dan zou je deze misschien ook nog moeten aktiveren in het menu van de TV.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle kabels al goed aangesloten, dat is het punt niet!! het gaat erom dat het niet werkt.
Ik heb een hdmi>hdmi kabel en dvi>hdmi converter op me videokaart zitten.

Waar moet je dat dan activeren in het menu van je tv?? heb een samsung le32s81b

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 10:41

xiD

12345

Het zou goed kunnen dat zodra je tv op HDMI staat er geen geluid van andere ingangen afgespeeld wordt. Volgens mij heb ik de zelfde tv en als ik op mn Xbox speel over HDMI dan hoor ik niet het geluid dat van mn PC af komt terwijl die wel degelijk op mn TV zit aangesloten en ook geluid uitspuugd op dat moment. Je zou dus voordat de HDMI kabel je TV ingaat het geluid al aan het signaal moeten toevoegen.

67890

Verwijderd

Topicstarter
Oke mannen van het goeie leven, het werkt!..XiD heeft ons geholpen met het probleem:P..ik dee eerst de geluid er in toen hdmi, en hij doet het!..bedankt voor deze moeite!...
Uiteindelijk zon klein probleempje, mhja je weet maar nooit he!..
Hoop jullie ook kunnen helpen in de toekomst:P..

Hou doe

• DaGroninger
  • Laatst online: 16-05 10:34
xiD schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:43:
Het zou goed kunnen dat zodra je tv op HDMI staat er geen geluid van andere ingangen afgespeeld wordt. Volgens mij heb ik de zelfde tv en als ik op mn Xbox speel over HDMI dan hoor ik niet het geluid dat van mn PC af komt terwijl die wel degelijk op mn TV zit aangesloten en ook geluid uitspuugd op dat moment. Je zou dus voordat de HDMI kabel je TV ingaat het geluid al aan het signaal moeten toevoegen.
en hoe doe je dat? ik heb nu hetzelfde probleem, heb wel beeld, geen geluid: hdmi vanaf m'n Point of View 9800 GT videokaart richting hmdi aansluiting van m'n panasonic 42PX80.

audio komt van m'n moederbord: P5Q-E

Had met m'n oude pc via S-video en geluidsstekker, naar mijn tv. Als ik nu diezelfde geluidskabels er weer in steek laat hij dat geluid niet horen op het betreffende hdmi kanaal, dat zit alleen op het AV kanaal. geluid van een andere bron instellen staat niet in de opties van m'n tv.

• DaGroninger
  • Laatst online: 16-05 10:34
Heb de oplossing gevonden. in de systemtray rechtsklikken op het geluidsicoontje, daarna digitale invoer als standaard instellen.
het gevolg is wel dat je het geluid nu niet meer door je luidsprekers hoort maar alleen op je hdmi apparaat, in dit geval m'n plasma scherm. Wel jammer dat je het geluid niet op beide kan houden, of kan dit ook anders?

Indien het hiermee nog niet werkt voor een volgende met dit probleem, dan heb je waarschijnlijk je SPDIF kabeltje nog niet aangesloten van je moederbord naar je videokaart. die zorgt ervoor dat de audio bij het videosignaal wordt gevoegd.
Pagina: 1