Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD Bij Vista 32 bits 8 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen. Ik ben na wat googlen wijzer geworden over het feit waarom een 32 bits vista mijn 8 gb's niet pakt, maar eindigt op 3.5 gb.

Ik ben ook van plan deze week een 64 bits vista te kopen. Maar ik vraag me toch iets af.

Kan dit ook leiden tot BSOD om de haverklap? Hier even mijn systeem:

Asus m2a-vm moederbord
Athlon 6000+ processor
2 x 500gb sata harddisk
4 x 2gb geheugen (8 gb in totaal) kingston
geintegreerde videokaart

In de BSOD staat er ook iets over het dumpen van memory.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe zou het niet moeten liggen aan de hoeveelheid geheugen, de extra GBs worden gewoonweg niet geadresseerd. Wat het eerder is is mogelijk een incompatibility met je geheugen en moederbord.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:00:
Ik ben ook van plan deze week een 64 bits vista te kopen. Maar ik vraag me toch iets af.
Dat is véél beter voor zo'n ongelooflijke berg geheugen. 32-bit is nu echt zonde. :)
Kan dit ook leiden tot BSOD om de haverklap? Hier even mijn systeem:
Daar heb ik wel eens verhalen over gehoord ja. Maar dat gaat vaak om compatibiliteit kwesties.
In de BSOD staat er ook iets over het dumpen van memory.
Dat staat bij elke BSOD. Hij maakt dan een dump van de inhoud van je RAM, zodat je eventueel onopgeslagen werk en interessante debug-informatie (voor het oplossen van de oorzaak van je BSOD) nog kunt vinden. Dat is verder dus niet gerelateerd aan het probleem wat jij hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gegevens van mijn moederbord erbij gehaald en als het goed is moet dit gewoon compatibel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wolkje, hoe kan ik de debug-informatie weer opvragen? misschien dat wij daar wat wijzer van worden.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02
Welke modules van Kingston heb je?
Ik heb hetzelfde mobo en gebruik de 667 MHz modules van Kingston (2x2 en 2x1 GB) en dat werkt prima, onder XP.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:07:
Welke modules van Kingston heb je?
Ik heb hetzelfde mobo en gebruik de 667 MHz modules van Kingston (2x2 en 2x1 GB) en dat werkt prima, onder XP.
ik heb de volgende: DDR2 2GB 667

dit moet compatibel zijn als ik kijk naar de gegevens van mijn mobo

hij pakt het zelfs tot ddr2 800

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 22:11 ]

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:04:
Ik heb de gegevens van mijn moederbord erbij gehaald en als het goed is moet dit gewoon compatibel zijn.
Vaak is het probleem niet dat het moederbord het niet ondersteund maar de OS 32bits dus.
Ik wil daar niet mee zeggen dat elk moederbord 8GB ondersteund.

Uit nieuwsgierigheid ,waarom heb je die 8GB nodig.

Verwijderd

Topicstarter
b gelder, geen bepaalde reden. als ik toch bezig ben met bestellen, dan gelijk "goed", toch?

als ik het dus samenvat, jij denkt dat het over zal gaan zodra de 64 bit versie geinstalleerd wordt?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:06:
wolkje, hoe kan ik de debug-informatie weer opvragen? misschien dat wij daar wat wijzer van worden.
Ik zou eerst deze even doornemen voor je BSOD's; Windows XP en 2000 BSOD guide. Daar staan de meest voorkomende BSOD's allemaal, grote kans dus dat de foutmelding die jij krijgt hier ook gewoon tussen staat. :)

Voor informatie over debug-info moet je hier zijn; Windows Crash/Memory dumps FAQ

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik zal het de volgende keer opschrijven

bedankt

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je hebt automatisch herstarten bij een BSOD uit staan hoop ik? Anders heb je wat weinig tijd om die melding in detail over te schrijven. ;)

Als het nog aan staat, staat hier hoe je het uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja die had ik al uitgezet

bedankt

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:26
Mja bij mij had ik ook het probleem dat met 4 GB onder windows xp ik in battlefield 2 en track mania nations toch vaak vastlopers had. Nu onder vista 64 bit heb ik dat niet meer.

http://specs.tweak.to/16567

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22
heb je trouwens het ook reepje voor reepje geprobeerd? om te kijken of het misschien daar aan lig.

How are you doing?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen lijkt dit weinig meer met hardware te maken te hebben.

Move PMG -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1