Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:54 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.google.nl/sear...l=nl&q=dollarrekening&met

Een dollarrekening niets voor jou?

Verwijderd

Nu zou ik natuurlijk die 140k in m'n broekzak kunnen proppen als ik naar S'pore gaat maar iets verteld me dat dat geen veilig idee is.
Je mag niet eens zoveel geld meenemen naar een ander land (in cash) voor zover ik weet. Even opgezocht en ik kom op de volgende tekst:
U komt binnen in Nederland of in een ander land van de Europese Unie en u komt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie. Als u € 10.000 of meer bij u hebt, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane.

U reist naar een land dat geen lid is van de Europese Unie en u vertrekt uit Nederland of een ander land van de Europese Unie. Als u € 10.000 of meer bij u hebt, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane in het land waar u vertrekt. U mag dat geld in uw land van bestemming op een bankrekening storten. Maar er gelden regels voor (spaar)geld in het buitenland. Lees meer informatie op www.belastingdienst.nl, in de rubriek Europese spaarrenterichtlijn.

Let op!

Voor de invoer in dat andere Iand kunnen beperkende regels gelden. Informeer daarvoor bij de autoriteiten van het land waar u naar toe reist.

Let op!

Behalve voor geld geldt deze regeling ook voor andere liquide middelen, zoals bijvoorbeeld 'stukken aan toonder'.
Bedenk wel dat de koers van de dollar momenteel erg zwak is: op zich dus het moment om te wisselen als je daar iets wil kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:54 ]

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

kun je niet gewoon je geld op je huidige rekening laten staan en in Singapore in grotere of kleinere porties geld overboeken naar een Singaporese rekening? De grootte van de porties hangt dan af van beperkingen als wetgeving (ongebruikelijke transacties) en conversieverlies.

Op deze manier ben je in ieder geval veilig tegen boeven en douaneverplichtingen.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:25:
[...]
Bedenk wel dat de koers van de dollar momenteel erg zwak is: op zich dus het moment om te wisselen als je daar iets wil kopen :P
Dit gaat om Singapore dollars (SGD), niet om Amerikaanse dollars (USD), dus totaal andere wisselkoersen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:54 ]

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Kid Buu

Huh, Pietje?

De Singapore Dollar is vastgepind op de Brunei Dollar (1:1). Zie hier de live koers: http://finance.yahoo.com/...EUR&to=SGD&submit=Convert

Ik neem aan dat je gewoon je bankrekening in Nederland nog kan aanhouden, misschien een idee om voor het gemak gewoon tijdelijk nog je Euro rekening aan te houden tot je helemaal gesettled bent daar?

Trouwens erg cool dat je tijdelijk gaat emigreren, ik zelf ga waarschijnlijk minimaal een jaartje in Dubai wonen na de zomer. Misschien lichtelijk offtopic, maar wat ga je precies in Singapore doen?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 14:05 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Open daar een bankrekening en wire het geld over van je NL bankrekening naar je rekening in Singapore. Simpel als dat zou het moeten zijn. Wil je overigens daar een woning kopen of huren? Ik neem aan dat de woningprijzen daar een stuk hoger liggen dan hier?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:55 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Als je daar een lokale valuta rekening opent, zal een wire in euros automatisch worden omgezet naar SGD. Of je kan een wire verzenden in SGD, en dan hoeft het ook niet meer omgezet te worden daar (en heb je geen verrassingen wat betreft conversiekosten).

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Je kunt gewoon geld meenemen, om 140.000 euro cash mee te nemen is natuurlijk een risico maar een geld-riem bied zeker een uitkomst. En het klinkt naar veel geld maar als je uiteindelijk 280 briefjes van 500 je hebt liggen valt dat toch wel tegen. Er is maar 1 maar zoals aangeven, de belastingdienst die zien namelijk niet zo graag geld verdwijnen en dit dien je of aan te geven, of je vertrekt met het risico aangehouden te worden (belastingdiesnt zal zowieso wel een brief sturen waar het geld is gebleven van je huis) en achteraf te betalen, of te vertrekken en niet meer terug te komen in NL. Bij terugkomst en vertrek zonder te betalen zal de duane je zeker eruit pikken bij het uitchecken.

Maar als je het belastingdienst verhaal hebt gehad, waarom zet je niet daar een rekening op en stuur je het over? Singapore zal allicht ook een ABN hebben waardoor je makkelijk kunt overschrijven/omzetten. Overzetten naar een dollar rekening en dan Singapore dollars lijkt me erg dom aangezien je dan 2x het omzetten van valuta betaald. Ik heb overigens een vriend (Nederlander) van me wonen die werkt voor Philips daar, als je wilt kan ik hem je wel met je contact brengen misschien dat die nog wat tactische tips heeft.

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Zulke bedragen in cash meenemen per vliegtuig gaat echt zo makkelijk niet hoor, zeker internationale vluchten. Buitendien is het ook harstikke onveilig. Waarom zou je aan zoiets beginnen als het gewoon heel makkelijk overgemaakt kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 14:05 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Heb je al met je bank gesproken? Die kunnen je er echt wel goed advies over geven.

• n4m3l355
Kid Buu schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:04:
Zulke bedragen in cash meenemen per vliegtuig gaat echt zo makkelijk niet hoor, zeker internationale vluchten. Buitendien is het ook harstikke onveilig. Waarom zou je aan zoiets beginnen als het gewoon heel makkelijk overgemaakt kan worden?
Vrij offtopic ervan uitgaande dat hij het niet zou doen, maar wat is het probleem? 140.000 euro is 28 mm aan papier, in een riem is dat niets, sterker nog er is zelfs ondergoed waar je je geld in kan stoppen. Onveilig? Ook dat is vrij betrekkelijk.
Dit soort dingen leer je wel mee om te gaan als je soms in het buitenland bent en je maakt ooit mee dat je beide pin kaarten niet werken, en de bank voorsteld even langs te komen... in NL.

Maar alle gekkigheid terzijde zie draadje. Stap even bij je lokale ABN of welke bank je hebt en vraag even naar de opties. En bel een accountant om te vragen hoe je het financieel het slimste kan doen om te voorkomen dat de belastingdienst er dubbel op zit.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 14:05 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

n4m3l355 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:10:
[...]

Vrij offtopic ervan uitgaande dat hij het niet zou doen, maar wat is het probleem? 140.000 euro is 28 mm aan papier, in een riem is dat niets, sterker nog er is zelfs ondergoed waar je je geld in kan stoppen. Onveilig? Ook dat is vrij betrekkelijk.
Dit soort dingen leer je wel mee om te gaan als je soms in het buitenland bent en je maakt ooit mee dat je beide pin kaarten niet werken, en de bank voorsteld even langs te komen... in NL.

Maar alle gekkigheid terzijde zie draadje. Stap even bij je lokale ABN of welke bank je hebt en vraag even naar de opties. En bel een accountant om te vragen hoe je het financieel het slimste kan doen om te voorkomen dat de belastingdienst er dubbel op zit.
De TS wil een nieuw bestaan opbouwen in Singapore en wil zijn gehele kapitaal verschepen, en jij praat over het geld in een onderbroek stoppen? Zie jezelf daar de absurditeit niet van in? Je vergeet ook even voor het gemak de problemen die dit zal opleveren wanneer je eventueel een X-ray krijgt. Plus het feit nog dat het veel makkelijker is om dit geld gewoon per bank over te maken.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

Neem maar van mij aan dat vertekken met 140000 cash je bijzonderheden oplevert bij uitreis...De scan en fouillering ziet alles!

http://yor.minitroopers.com

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 08:54
Gewoon een beetje rondshoppen voor de bank die de laagste overboekingskosten in rekening brengt en de beste koers (i.e. niet dat de bank de koers van een paar dagen geleden hanteert, nog een paar cent van de wisselkoers inhoudt, en nog een percentage van het totaalbedrag van je afpakt).

Ik heb alles via de Postbank overgemaakt en niks bij de douane/BD aangegeven of zo. Dat hoeft volgens mij als je emigreert ook helemaal niet. Let ook op of de ontvangende bank niet ook nog wat geld incasseert. Soms kan het zelfs goedkoper zijn om alle kosten door de ontvangende bank te laten maken.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Naar Singapore gaan, bankrekening daar openen, familie die 140.000 over laten boeken?

Of gewoon zelf doen via internetbankieren?

Of denk ik nu te simpel....

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Je kunt dat gewoon via de bank doen, met een internationale overboeking. Je kunt ook een cheque op jouw naam uitschrijven, en dan daar cashen/ opnemen. dat laatste had ik ooit eens gedaan toen ik voor 30.000 guldens in de USA een auto ging kopen, is wat veiliger dan contant geld mee.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat je doet is.

Je gaat naar Singapore, opent een bankrekening (Zoals HSBC, deze kan je ook openen vanuit Nederland, dan moet je ff naar Amsterdam om je passport te verifieren).

Je gaat naar een foreign wissel zoals www.xe.com en je kan je geld wisselen tegen een ZEER goed tarief. Ik heb zo 10.000 euro naar CAD omgewisseld, wat mij bijna 1000 dollar goed kwam :)

[ Voor 15% gewijzigd door Megamind op 19-05-2008 09:18 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat ik nog ff niet snap, is waarom je al dat geld meteen zou willen converteren. Ok, als je idd meteen een huis koopt heb je het ws. ook allemaal nodig, maar als dat niet zo is dan zou ik het lekker in NL laten staan, de euro lijkt me een sterkere munt dan de SGD..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 21:05
Heb je je eigenlijk al verdiept in Singapore? Op het moment is er een enorme property bubble aangezien er een grote vraag verwacht wordt. Mede daardoor gaan veel expats weg (verdubbeling van de huur komt voor) waardoor de vraag weer daalt. Je kunt daar zo maar een paar ton kwijtraken bij verkoop.

Als je een beetje leuk wilt wonen en je bent geen Singaporean, dan kom je met 280k sgd echt niet zo heel ver. Dan ben je een behoorlijke hypotheek nodig, waarvoor je weer werk nodig hebt. Als ik jou was zou ik eerst een jaartje huren en pas daarna wat kopen.

Voor wat betreft het geld overmaken, zodra je daar bent een rekening openen bij DBS (meeste ATM's, gastgebruik hebben ze niet) en je geld gewoon via internet bankieren overmaken. Het grote verschil in koers komt doordaat gwk niet echt goede koersen bied.

Ten slotte, als je gaat voor een goede, leuke, fijne, prettige werkplek, blijf in NL. Je baas is daar de baas en duld geen tegenspraak. Werktijden zijn van 09:00 tot de baas weggaat (uurtje of 9 's avonds).

It doesn't make sense to make sense.....

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Siemi schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:21:
Ten slotte, als je gaat voor een goede, leuke, fijne, prettige werkplek, blijf in NL. Je baas is daar de baas en duld geen tegenspraak. Werktijden zijn van 09:00 tot de baas weggaat (uurtje of 9 's avonds).
Of je gaat naar Nieuw Zeeland.. net als ik :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
tazzman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:09:
[...]

Of je gaat naar Nieuw Zeeland.. net als ik :)
Of naar Canada, net als ik :?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je klaar bent met de bank, kan je dan even laten weten? Ben wel benieuwd wat ze zeggen
Siemi schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:21:
Mede daardoor gaan veel expats weg
Expats worden toch uitgestuurd door buitenlandse bedrijven, dus ze wonen op kosten van bedrijf. Waarom zouden ze weggaan uit zichzelf? Lijkt me meer dat het bedrijf hun weer terughaalt dan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• n4m3l355
kmf schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:04:
Expats worden toch uitgestuurd door buitenlandse bedrijven, dus ze wonen op kosten van bedrijf. Waarom zouden ze weggaan uit zichzelf? Lijkt me meer dat het bedrijf hun weer terughaalt dan.
Bedrijven sturen je rond de wereld, meestal blijf je op 1 plaats voor 3 jaar en dan ga je weer verder. Het is niet (tenzij je het aangeeft) dat je na 3 jaar weer terug komt in NL.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ardana schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:29:
Naar Singapore gaan, bankrekening daar openen, familie die 140.000 over laten boeken?

Of gewoon zelf doen via internetbankieren?

Of denk ik nu te simpel....
Precies! GWK heeft vrij hoge provisie, en giraal omzetten is altijd goedkoper dan via de papieren tussenstap.

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 21:05
kmf schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:04:

Er zijn ook genoeg Expats die op een lokaal contract staan, aangezien de belastingdruk daar niet zo erg drukkend is. Als je bij de verlenging van je huur van 10.000 SGD (knap condotje in district 9 of 10) naar 20.000 SGD per maand gaat, dan doet dat wel pijn.

Overigens zijn Expats mensen die in een land wonen waarvan ze niet de nationaliteit hebben. Tenminste, dat zegt wiki.

De categorie die door hun bedrijf gestuurd zijn hebben bijna allemaal een budget. Als je van een Penthouse met uitzicht op Orchard road moet verhuizen naar een gewoon condotje net buiten Orchard, dan wordt je daar ook niet vrolijk van.

It doesn't make sense to make sense.....

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 14:48

GieltjE

Niks te zien...

Bij mijn lessen recht op de tu/e is mij verteld door de leraar dat nederland veel gebruikt word door zakelnlui omdat je hier gewoon met een koffer met geld naar binnen en naar buiten mag, en dat we blijkbaar de enigste hierin in de wereld zijn. Alleen zou je dan problemen kunnen krijgen bij het andere land.

Klinkt als iets om ff goed uit te zoeken hoe dat legaal zit aangezien er een goed voordeel mee te halen is blijkbaar.

Hell / 0

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Siemi schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:45:
[...]

Overigens zijn Expats mensen die in een land wonen waarvan ze niet de nationaliteit hebben. Tenminste, dat zegt wiki.
Dat klopt niet helemaal - expatriates of "expats" - is de benaming voor alle mensen die in een ander land wonen dan waar zij opgegroeid of cultureel geworteld zijn. Iemand met bijvoorbeeld de Turkse nationaliteit maar die in Nederland geboren en getogen is, is geen expat.

Ik ben geboren en getogen in Nederland maar ik woon en werk sinds enige jaren in Duitsland - hier ben ik dus een expat. Over 3 weken vertrek ik naar Nieuw Zeeland voor onbepaalde tijd en ben daar dus ook een expat - maar in beide gevallen word ik niet door een werkgever gestuurd.
GieltjE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:51:
Bij mijn lessen recht op de tu/e is mij verteld door de leraar dat nederland veel gebruikt word door zakelnlui omdat je hier gewoon met een koffer met geld naar binnen en naar buiten mag, en dat we blijkbaar de enigste hierin in de wereld zijn. Alleen zou je dan problemen kunnen krijgen bij het andere land.
Dat klopt ook niet - in Nieuw Zeeland mag je gewoon grote fiscale bedragen "mee nemen" - je moet er ook geen belasting over betalen ofzo. Maar je *MOET* er wel aangifte van doen zodat de influx van grote sommen lokale en vreemde valuta wel geregistreerd kan worden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:55 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Is het geen optie om de boel om te draaien? Zij met kinderen naar NL toe laten komen.

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 11:19

TNH

Pura Vida!

Ook ik heb in een soortgelijke situatie gezeten waarbij ik uiteindelijk heb gekozen voor een rekening in zowel Nederland als Costa Rica (waar ik woon). Toevallig heb ik er een aantal dagen geleden nog een vrij uitgebreid artikel op mijn weblog aan gewijd.

In het kort komt het erop neer dat gezien de inflatie in Costa Rica (momenteel 11%) het voor mij verstandiger is om het geld in Nederland op de bank te laten staan. Als ik geld nodig heb, en dat heb ik regelmatig, dan neem ik dat vaak op bij de lokale ATM hier. Ik neem dan meteen het maximale toegestane bedrag op. Als ik soms echt grote sommen geld nodig heb dan maak ik dat over via een internationale overboeking rechtstreeks naar mijn bankrekening hier.

Het grote voordeel van deze aanpak, althans voor mij, is dat ik geen last heb van de inflatie. De kosten voor het opnemen van het geld wegen ruimschoots op tegen het verlies dat ik anders per maand zou hebben.

Wellicht dat deze oplossing ook voor jou kan werken.

• n4m3l355
TNH schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:45:
Ook ik heb in een soortgelijke situatie gezeten waarbij ik uiteindelijk heb gekozen voor een rekening in zowel Nederland als Costa Rica (waar ik woon). Toevallig heb ik er een aantal dagen geleden nog een vrij uitgebreid artikel op mijn weblog aan gewijd.

In het kort komt het erop neer dat gezien de inflatie in Costa Rica (momenteel 11%) het voor mij verstandiger is om het geld in Nederland op de bank te laten staan. Als ik geld nodig heb, en dat heb ik regelmatig, dan neem ik dat vaak op bij de lokale ATM hier. Ik neem dan meteen het maximale toegestane bedrag op. Als ik soms echt grote sommen geld nodig heb dan maak ik dat over via een internationale overboeking rechtstreeks naar mijn bankrekening hier.

Het grote voordeel van deze aanpak, althans voor mij, is dat ik geen last heb van de inflatie. De kosten voor het opnemen van het geld wegen ruimschoots op tegen het verlies dat ik anders per maand zou hebben.

Wellicht dat deze oplossing ook voor jou kan werken.
Op zich wel een sterke oplossing alleen heeft Singapore geen last van een sterke inflatie. Sterker nog als ik kijk naar wat de exchange doet heb ik haast meer vertrouwen in de SGD dan de Euro.
Kid Buu schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:19:
Is het geen optie om de boel om te draaien? Zij met kinderen naar NL toe laten komen.

//offtopic
Nederland heeft het niet op buitenlanders. Ik hok zelf ook met een niet Europese en je wilt niet weten wat voor idiote eisen je moet voldoen en hoeveel het kost om zoiets van de grond te krijgen. Om eerlijk te zijn kan ik de TS geen ongelijk geven en dan naar daar te vertrekken aangezien dat veel makkelijker verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 14:05 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

GWK heeft over het algemeen zeer onvoordelige (voor de klant dan - voor hunzelf is het behoorlijk voordelig) wisselkoersen en hoge provisie kosten. Probeer inderdaad een zelfstandig wisselkantoor te zoeken met een goede wisselkoers, of laat je bank het afhandelen bij het overboeken (je kan waarschijnlijk ook een euro rekening openen bij een bank in S'pore zodat je niet direct om hoeft te wisselen - alleen wanneer je daadwerkelijk daar het geld nodig hebt zal je dan moeten wisselen).
Bij het uitvoeren van deze sommen van geld bij een emigratie zal de Nederlandse belastingdienst over het algemeen verder geen problemen maken. Zorg wel voor een complete aangifte natuurlijk voor het jaar dat je NL verlaat. Een belletje met de belastingdienst is altijd aan te raden in dit geval. Zorg er ook voor dat de belastingdienst je nieuwe adres in S'pore krijgt (of een adres in NL van familie die post naar je door zal sturen) zodat je alles af kan handelen en je de uiteindelijke belasting vaststellingen over de jaren ervoor ook binnen krijgt.
Wel nog checken bij de b-dienst in S'pore hoe het zit met invoeren van deze sommen van geld.
Verder veel succes gewenst met de emigratie

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1