.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:54 ]
Verwijderd
Je mag niet eens zoveel geld meenemen naar een ander land (in cash) voor zover ik weet. Even opgezocht en ik kom op de volgende tekst:Nu zou ik natuurlijk die 140k in m'n broekzak kunnen proppen als ik naar S'pore gaat maar iets verteld me dat dat geen veilig idee is.
Bedenk wel dat de koers van de dollar momenteel erg zwak is: op zich dus het moment om te wisselen als je daar iets wil kopenU komt binnen in Nederland of in een ander land van de Europese Unie en u komt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie. Als u € 10.000 of meer bij u hebt, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane.
U reist naar een land dat geen lid is van de Europese Unie en u vertrekt uit Nederland of een ander land van de Europese Unie. Als u € 10.000 of meer bij u hebt, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane in het land waar u vertrekt. U mag dat geld in uw land van bestemming op een bankrekening storten. Maar er gelden regels voor (spaar)geld in het buitenland. Lees meer informatie op www.belastingdienst.nl, in de rubriek Europese spaarrenterichtlijn.
Let op!
Voor de invoer in dat andere Iand kunnen beperkende regels gelden. Informeer daarvoor bij de autoriteiten van het land waar u naar toe reist.
Let op!
Behalve voor geld geldt deze regeling ook voor andere liquide middelen, zoals bijvoorbeeld 'stukken aan toonder'.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Dit gaat om Singapore dollars (SGD), niet om Amerikaanse dollars (USD), dus totaal andere wisselkoersen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:25:
[...]
Bedenk wel dat de koers van de dollar momenteel erg zwak is: op zich dus het moment om te wisselen als je daar iets wil kopen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Vrij offtopic ervan uitgaande dat hij het niet zou doen, maar wat is het probleem? 140.000 euro is 28 mm aan papier, in een riem is dat niets, sterker nog er is zelfs ondergoed waar je je geld in kan stoppen. Onveilig? Ook dat is vrij betrekkelijk.Kid Buu schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:04:
Zulke bedragen in cash meenemen per vliegtuig gaat echt zo makkelijk niet hoor, zeker internationale vluchten. Buitendien is het ook harstikke onveilig. Waarom zou je aan zoiets beginnen als het gewoon heel makkelijk overgemaakt kan worden?
De TS wil een nieuw bestaan opbouwen in Singapore en wil zijn gehele kapitaal verschepen, en jij praat over het geld in een onderbroek stoppen? Zie jezelf daar de absurditeit niet van in? Je vergeet ook even voor het gemak de problemen die dit zal opleveren wanneer je eventueel een X-ray krijgt. Plus het feit nog dat het veel makkelijker is om dit geld gewoon per bank over te maken.n4m3l355 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:10:
[...]
Vrij offtopic ervan uitgaande dat hij het niet zou doen, maar wat is het probleem? 140.000 euro is 28 mm aan papier, in een riem is dat niets, sterker nog er is zelfs ondergoed waar je je geld in kan stoppen. Onveilig? Ook dat is vrij betrekkelijk.
Dit soort dingen leer je wel mee om te gaan als je soms in het buitenland bent en je maakt ooit mee dat je beide pin kaarten niet werken, en de bank voorsteld even langs te komen... in NL.
Maar alle gekkigheid terzijde zie draadje. Stap even bij je lokale ABN of welke bank je hebt en vraag even naar de opties. En bel een accountant om te vragen hoe je het financieel het slimste kan doen om te voorkomen dat de belastingdienst er dubbel op zit.
http://yor.minitroopers.com
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
[ Voor 15% gewijzigd door Megamind op 19-05-2008 09:18 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
It doesn't make sense to make sense.....
Of je gaat naar Nieuw Zeeland.. net als ikSiemi schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:21:
Ten slotte, als je gaat voor een goede, leuke, fijne, prettige werkplek, blijf in NL. Je baas is daar de baas en duld geen tegenspraak. Werktijden zijn van 09:00 tot de baas weggaat (uurtje of 9 's avonds).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Expats worden toch uitgestuurd door buitenlandse bedrijven, dus ze wonen op kosten van bedrijf. Waarom zouden ze weggaan uit zichzelf? Lijkt me meer dat het bedrijf hun weer terughaalt dan.Siemi schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:21:
Mede daardoor gaan veel expats weg
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Bedrijven sturen je rond de wereld, meestal blijf je op 1 plaats voor 3 jaar en dan ga je weer verder. Het is niet (tenzij je het aangeeft) dat je na 3 jaar weer terug komt in NL.kmf schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:04:
Expats worden toch uitgestuurd door buitenlandse bedrijven, dus ze wonen op kosten van bedrijf. Waarom zouden ze weggaan uit zichzelf? Lijkt me meer dat het bedrijf hun weer terughaalt dan.
Precies! GWK heeft vrij hoge provisie, en giraal omzetten is altijd goedkoper dan via de papieren tussenstap.Ardana schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:29:
Naar Singapore gaan, bankrekening daar openen, familie die 140.000 over laten boeken?
Of gewoon zelf doen via internetbankieren?
Of denk ik nu te simpel....
Er zijn ook genoeg Expats die op een lokaal contract staan, aangezien de belastingdruk daar niet zo erg drukkend is. Als je bij de verlenging van je huur van 10.000 SGD (knap condotje in district 9 of 10) naar 20.000 SGD per maand gaat, dan doet dat wel pijn.kmf schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:04:
Expats worden toch uitgestuurd door buitenlandse bedrijven, dus ze wonen op kosten van bedrijf. Waarom zouden ze weggaan uit zichzelf? Lijkt me meer dat het bedrijf hun weer terughaalt dan.
It doesn't make sense to make sense.....
Hell / 0
Dat klopt niet helemaal - expatriates of "expats" - is de benaming voor alle mensen die in een ander land wonen dan waar zij opgegroeid of cultureel geworteld zijn. Iemand met bijvoorbeeld de Turkse nationaliteit maar die in Nederland geboren en getogen is, is geen expat.Siemi schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:45:
[...]
Overigens zijn Expats mensen die in een land wonen waarvan ze niet de nationaliteit hebben. Tenminste, dat zegt wiki.
Dat klopt ook niet - in Nieuw Zeeland mag je gewoon grote fiscale bedragen "mee nemen" - je moet er ook geen belasting over betalen ofzo. Maar je *MOET* er wel aangifte van doen zodat de influx van grote sommen lokale en vreemde valuta wel geregistreerd kan worden.GieltjE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:51:
Bij mijn lessen recht op de tu/e is mij verteld door de leraar dat nederland veel gebruikt word door zakelnlui omdat je hier gewoon met een koffer met geld naar binnen en naar buiten mag, en dat we blijkbaar de enigste hierin in de wereld zijn. Alleen zou je dan problemen kunnen krijgen bij het andere land.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Op zich wel een sterke oplossing alleen heeft Singapore geen last van een sterke inflatie. Sterker nog als ik kijk naar wat de exchange doet heb ik haast meer vertrouwen in de SGD dan de Euro.TNH schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:45:
Ook ik heb in een soortgelijke situatie gezeten waarbij ik uiteindelijk heb gekozen voor een rekening in zowel Nederland als Costa Rica (waar ik woon). Toevallig heb ik er een aantal dagen geleden nog een vrij uitgebreid artikel op mijn weblog aan gewijd.
In het kort komt het erop neer dat gezien de inflatie in Costa Rica (momenteel 11%) het voor mij verstandiger is om het geld in Nederland op de bank te laten staan. Als ik geld nodig heb, en dat heb ik regelmatig, dan neem ik dat vaak op bij de lokale ATM hier. Ik neem dan meteen het maximale toegestane bedrag op. Als ik soms echt grote sommen geld nodig heb dan maak ik dat over via een internationale overboeking rechtstreeks naar mijn bankrekening hier.
Het grote voordeel van deze aanpak, althans voor mij, is dat ik geen last heb van de inflatie. De kosten voor het opnemen van het geld wegen ruimschoots op tegen het verlies dat ik anders per maand zou hebben.
Wellicht dat deze oplossing ook voor jou kan werken.
Kid Buu schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:19:
Is het geen optie om de boel om te draaien? Zij met kinderen naar NL toe laten komen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq