Toon posts:

Kloksnelheid HP Compaq NX 9010

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

ik heb een HP Compaq NX 9010 gekregen van mijn werk..
hier zit een P4 2.8 Ghz processor in, deze draait alleen nu op 1.60 Ghz..

bij systeemeigenschappen staat ook:
- Intel(R) CPU 2.80 Ghz
- Kloksnelheid: 1.60 Ghz, 448 MB

deze draait nu dus op 1.6 Ghz.. ik wil deze op 2.8 krijge!?

nu weet ik dat bij mijn oude laptop (toshiba P3) dat een functie in de bios is dat je deze kan aanpassen.. (heeft de cpu weinig te doen dan terug klokken en weer andersom wegens energie verbuik)
maar ik wil deze gewoon op maximale prestaties hebben.

heeft iemand enig idee waar dit in te stellen is? of is hier een handig tooltje voor?

alvast bedankt voor de reacties!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zodra je maximale prestaties krijg je die ook wel? :? Dat is dus het hele punt er van (speedstep heet het geloof ik). Je pc gaat er heus niet harder door ofso als je het uitzet :p Het zorgt er alleen voor dat je pc niet continu vol gas geeft terwijl je alleen maar wat zit te internetten. Als je iets zwaarders gaat doen gaat gaat je cpu wel sneller werken.

[ Voor 87% gewijzigd door jdm8 op 16-05-2008 21:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stress de CPU maar eens 100%. Dan zal je zien dat ie gelijk naar die 2.8GHz gaat.

Verwijderd

Topicstarter
dat was ook wel mijn idee idd.. maar is dit eventueel wel uit te schakelen?

• jdm8

jdm8

Misschien, aangezien compaq volgens mij altijd een nogal gestripte BIOS heeft waar je nauwelijks iets kan instellen, maar je kunt natuurlijk even kijken. Maar dan moet je mij wel even uitleggen waaorm je dat zou willen, want dat snap ik niet. Er zitten namelijk alleen maar nadelen aan ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het heeft idd alleen maar nadelen en geen enkel voordeel. De CPU springt echt in een fractie van een seconde naar de volledige snelheid zodra je die nodig hebt.

Bij een desktop heeft het zelfs niet echt voordelen om het uit te zetten. Bij een laptop die mobiel gebruikt wordt heeft het alleen meer nadelen.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2008 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:21:
Misschien, aangezien compaq volgens mij altijd een nogal gestripte BIOS heeft waar je nauwelijks iets kan instellen, maar je kunt natuurlijk even kijken. Maar dan moet je mij wel even uitleggen waaorm je dat zou willen, want dat snap ik niet. Er zitten namelijk alleen maar nadelen aan ;)
tis niet dat ik het persee wil..
maar de accu is zoiezo al erg lui, dus hij staat constant op de lader nu, dus voor energie besparing hoeft het al niet. maar hij reageerd dan net ff ietsje soepeler..
ik weet ook niet hoe ik het voor mekaar heb gekregen maar vanochtend stond ie telkens op 909 Mhz terwijl die dus niks deed.. en nu al op 1.60 Ghz..

• jdm8

jdm8

Misschien virusscanner ed wat meer belasting veroorzaakt. Het scheelt ook warmte en dus geluid he? Het wordt er niks soepeler van. Iig niet wat jij kunt merken (schakelt in echt een paar ms.) Meer geheugen zorgt daarentegen wel voor meer soepelheid ;)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Met een programmaatje als Speedswitch XP kun je de kloksnelheid van een mobiele Pentium processor helemaal zelf regelen, dynamisch of statisch. Al vraag ik me wel af waarom je hem op maximaal zou willen zetten, omdat de accu dan alleen maar sneller leeg gaat :?.
Pagina: 1