• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik gebruik al jaren Zalman CPU koelers. Die dingen zijn gewoon erg goed, stil en koel. Voor m'n nieuwe systeem (zie specs in sig) heb ik dus ook weer een Zalman koeler genomen, dit maal de CNPS8700NT (vanwege de PWM functie). Hiervoor had ik een CNPS7000Cu, deze was doodstil, ook op hogere toeren. Echter, de 8700NT lijkt een brom te hebben vanaf ong 1500rpm. Ik hoor het in elk geval duidelijk, en het verschil met de 7000Cu die ik hier ook nog heb staan is best groot. Ik vind dit irritant, want ik wil m'n PC zo stil mogelijk hebben. Het lijkt alsof de fan niet helemaal in balans is, waardoor ie gaat resoneren ofzo.

Ik zou graag van andere CNPS8700 gebruikers willen weten of hun fan wel stil is, of dat dit "resoneren" normaal is. Anders gaat ie RMA.

Plaatje van de 8700NT:
Afbeeldingslocatie: http://www.sol-in-tech.hu/kepek/nagy_kepek/Processzorhuto/zalman-cnps8700-nt_big.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Dit resoneren komt zeer waarschijnlijk omdat de fan niet 100% gebalanceerd is. Aangezien de fan volkomen geintegreerd is zou ik 'm gewoon terugsturen.

www.mayaposch.com

Verwijderd

RMA!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Thanx. Ben blij dat jullie er hetzelfde over denken. Terug die hap ;)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:59

Theimon

Snapte!?

Verrek, ik heb deze sinds kort ook in mijn systeem zitten en hij bromt inderdaad.

Microkid, heb je 'm RMA verstuurd en zo ja, wat was/is het resultaat?

Edit: Ik zie dat ik 'm op 21-10-'08 heb besteld (hij heeft dus een tijdje stof lopen happen hier :P) met 24 maanden garantie dus een RMA hoeft geen probleem te zijn hier.

[ Voor 35% gewijzigd door Theimon op 06-06-2009 09:27 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Wow, da's een heftige kick. :)
Ja. ik heb hem inderdaad ge-RMA't. De fan was inderdaad niet goed gebalanceerd. Als je hem met je vinger een zetje gaf voelde je het trillen in je hand. Hij is dus zonder morren omgewisseld, en de nieuwe is weer heerlijk stil en trilt niet. Zoals het hoort bij Zalman.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:59

Theimon

Snapte!?

Hmm inderdaad een dikke kick, ik dacht zo snel 2009 te zien i.p.v. 2008 :P je zit trouwens wel bovenop je bookmarks. Wat een vlotte reactie! :)

Maar goed nieuws! Ik zal dan ook maar eens een RMA aanvragen, mn pc staat in de huiskamer en die brom gaat toch wel opvallen. Thx voor de info :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Pagina: 1