Toon posts:

Scan naar mail met multifuncion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag werd een grote multifunction printer, scanner en fax afgeleverd op kantoor. Ik zou hem wel even installeren maar dat viel tegen. Het is een netwerkprinter en binnen het netwerk heb ik alle pc's nu aangesloten.

Hij ook ook scannen en dat direct naar een willekeurig emailadres sturen. Dit is eigenlijk de belangrijkste functie voor ons en dit krijg ik nou net niet aan de praat.

Onze situatie:

KPN SDSL internetverbinding
Modem met daarachter router + switch, daarachter de pc's (en printer)
Geen server
Printer heeft eigen ip adres, en is op die manier ook geinstalleerd
Wel een netwerk (MSHOME)
Email doen we via een hosted exchange provider

Om te kunnen scannen naar mail moet je een smtp server invoeren, heb ik gedaan met mail.planet.nl. Ik heb ook een POP3 account gemaakt bij planet voor de printer.

Ik krijg steeds een foutmelding, weet iemand hier een oplossing voor?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het zou handig zijn om de foutmelding ook even te plaatsen :) En wie de melding geeft: mailserver of printer.

[ Voor 28% gewijzigd door Bastien op 16-05-2008 20:46 ]

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wat voor een foutmelding krijg je dan? Miscchien handig om er bij te vermelden :P

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 21:33
Het probleem is de smtp-server, aangezien mail.planet.nl niet de smtp-server van kpn is. Dit is nl smtp.kpn-officedsl.nl

Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door ljsquare op 16-05-2008 20:56 ]

Laurens-Jan Merkx

Verwijderd

Topicstarter
kijk, dat had ik niet aan gedacht. Ik dacht KPN is KPN dus die smtp maakt niet uit, ik ga het morgen gelijk proberen.

Foutmelding komt op de printer maar die kan ik door de printer niet verder laten specificeren.

Heb ik voor die printer eigenlijk een aparte emailaccount nodig (pop3 of exchange?) of gaat het alleen om de smtp server die goed ingesteld moet zijn? In dat geval zou je toch een mail zonder afzender kunnen versturen?

Ik neem aan dat het voor die printer niet belangrijk is om mail te kunnen ontvangen.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 21:33
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:59:
kijk, dat had ik niet aan gedacht. Ik dacht KPN is KPN dus die smtp maakt niet uit, ik ga het morgen gelijk proberen.

Foutmelding komt op de printer maar die kan ik door de printer niet verder laten specificeren.

Heb ik voor die printer eigenlijk een aparte emailaccount nodig (pop3 of exchange?) of gaat het alleen om de smtp server die goed ingesteld moet zijn? In dat geval zou je toch een mail zonder afzender kunnen versturen?

Ik neem aan dat het voor die printer niet belangrijk is om mail te kunnen ontvangen.
In principe hoeft de printer geen aparte email-account. Hij kan toch zijn mail niet lezen :P Vaak wordt er wel gevraagd bij het invullen van de smtp-server een afzender adres in te vullen.

Success

Laurens-Jan Merkx

Pagina: 1