Toon posts:

Wegvallende ADSL bij dimmen halogeenlampen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

in mijn woning heb ik ADSL. De router werkt prima en kan perfect verbinding maken met de centrale, totdat ik beneden mijn dimmers van 2 halogeenlampen gebruik. Dan valt de verbinding weg en is het niet meer mogelijk te "connecten". Zou iemand me kunenn vertellen wat ik hieraan zou kunnen doen, naast de lampen uitlaten beneden ?

Alvast bedankt!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 12:59
elektricien bellen :9

kan niks anders bedenken dat dat je dimmer een of andere interferentie op je telefoonlijn veroorzaakt, waardoor het signaal naar de tering gaat. kun je nog wel bellen met je vaste lijn als je de halogeentjes dimt?

bizar verhaal, is weer eens wat anders dan 'splitter verkeerd om aangesloten' :D

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd router op ander stopcontact, maar helpt niet. Telefoon doet het prima!

Het gaat overigens bij 1 lichtpunt fout. Dit lichtpunt is aangesloten op een dimmer met twee afzonderlijke draainkoppen voor twee afzonderlijke lichtpunten. Het ene lichtpunt doet het perfect, en het andere niet....Wel vreemd, want de twee verschillende lichtpunten met twee verschillende draaiknoppen zitten dan wel op dezelfde trafo's aangesloten lijkt me......

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik schat zo in dat je per draaiknop een transformator hebt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
klopt

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
zo duur zijn die krengen toch niet? gewoon even je dimmer vervangen neem ik aan?

Verwijderd

als de telefoonlijn of router dichtbij de dimmer liggen zou elektro magnetische interferentie de oorzaak kunnen zijn. grotere afstand of betere dimmer

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 17:27
Zijn het wel originele/halogeengeschikte dimmers? Gewone dimmers gaan namelijk zo stuiteren dat allerlei electronica nogal overstuur raakt (je adsl modem bv ;)). Ook zou je kunnen proberen een netfilter voor de halogeendimmers/lampen te plaatsen en/of je modem op een andere groep (liefst andere hoofdfase) te plaatsen.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Het is toch niet zo dat het stopcontact waar de router op zit ook wordt gedimd? :o
Probeer even een lampje ofzo op dat stopcontact. Waarschijnlijk is het gewoon de dimmer, waarschijnlijk een goedkoop praxis dingetje. Voor halogeen verlichting heb je aparte dimmers nodig, afhankelijk van de gebruikte trafo's. Er zijn trafo's die het ook doen met gewone huis tuin en keuken dimmers.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 21:50
Ik heb hier ook last van :P. Als ik me lamp op zolder aan doe valt de verbinding 5 seconden weg. Maar komt wel weer terug.
Pagina: 1