Toon posts:

Laptop keuze: MSI, XXODD? + vraag Intel core duo

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben hard op zoek naar een laptop. Ik wil een snelle, een goede, en eentje die zware 3d applicaties aan kan. Liefste 15". Maar ik wil graag een keynumpad.
Nou heb ik 3 pc's op een rijtje gezet:
msi gx600p
Deze bevat:
Intel core 2 duo T7300 - 2 Ghz - 4mb cache. (+turbo knop naar 2.5GHZ)
5400TPM harde schijf
4GB geheugen
Geforce 6800M GT
Deze laptop heeft de volgende accoisoires:
- Rugtas
- Muis
- Vista

Twee XXODD's
Beide met dezelfde processor, harde schijf, videokaart, en geheugen
15 inch
17 inch versie
De xxodd bevat:
- Intel core duo T9300 - 2.5 ghz - 6mb cache
- 7200 TPM harde schijf
- 4GB geheugen
- Geforce 8600M GS

De XXODD bevat de volgende accoisores
NIKS

De XXODD15 inch kost: 1038-
De XXODD17 inch kost: 1137-
De MSI 15 inch kost: 960-

Ik zit gewoon met de zware keuze, ik wil echt een snelle pc. Maar voor welke kan ik beter gaan?. De MSI heeft een mooi Keypad stukje. Terwijl de 15 inch van XXODD dat niet heeft. Daarintegen heeft de 17"dat wel, maar deze is dan ook wel weer duurder. De MSI heeft een mooie tas en muis erbij, de XXODD niet. Daarintegen is de XXODD volgens mij sneller??
Zal je ook echt het verschil merken tussen de T7300, en de T9300? En zal je verschil merken tussen de hardeschijven, van 5400 TPM naar 7200TPM?

Heeft er iemand ervaring met deze laptops? Zijn ze stevig, zijn ze goed? Graag jullie mening.

Heel erg bedankt!

Ik heb trouwens wel de review gelezen van de MSI.. Maar ben benieuwd naarj ullie mening

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Dit topic voldoet iig niet aan het CSL beleid (link zoek je zelf maar in de CSL, ja ik ben lui).

Ik wil je wel even op weg helpen. Bij computers is de bottleneck altijd nog de hardeschijf, zo ook bij een laptop die in vergelijking met desktops nog een tragere HDD heeft. 7200rpm is dus een stuk sneller. Verder is de nieuwe 9000-serie Core 2 Duo gebasseerd op de nieuwe Penryn CPU, zoek maar eens naar de desktop benchamrks van deze Penryn series voor de desktop. Die zijn per kloktik dus 15% sneller, tel daarbij de extra snelheid op en je zit dus op

Kijk ook eens bij de Asus M51Sn, die komt ook in de buurt van je eisen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. even na moet zoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.