• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 22:48
Hey,

Ik heb een server staan in de meterkast en daar download ik nog wel eens een filmpje. Nu wil ik graag dat filmpje bekijken op de tv in de woonkamer zonder er een dvd'tje voor hoeven te branden.

Dus toen dacht ik aan een dvd speler met ethernet functie of zoiets dergelijks maar op internet kon ik erg weinig vinden of het werd wel weer erg duur.

Jullie een ideetje?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

HTPC ;)
Elders stream je dan de film (VLC bv.) of deel je hem (Samba, NFS).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-02 07:48
Hangt er vanaf wat je precies wilt.. HD of geen HD. Ik heb zelf een Freecom Mediaplayer 35 met 250 gb harddisk en ethernet poort.

HD is optioneel

• Destroyertje
hmm en als ik de server dicht bij de tv zet en er dan een tv kaart inzet?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SMB protocol gebruiken, opgelost.
of NFS of whatever.

Wat draait er op dat pc'tje?

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Destroyertje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:41:
Hey,

Ik heb een server staan in de meterkast en daar download ik nog wel eens een filmpje. Nu wil ik graag dat filmpje bekijken op de tv in de woonkamer zonder er een dvd'tje voor hoeven te branden.

Dus toen dacht ik aan een dvd speler met ethernet functie of zoiets dergelijks maar op internet kon ik erg weinig vinden of het werd wel weer erg duur.

Jullie een ideetje?
Je kan ook kijken voor een DVD speler met USB aansluiting zoals een Philips 5980 of de opvolger de Philips DVP5990. Dat werkt hier prima en lijkt me een stuk betaalbaarder dan een DVD speler met ethernet of andere HTPC achtige dingen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Stop de server in een HTPC kast en maak hem stil. TV kaart erin en je hebt een mediacenter :-)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

raymonvdm schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:53:
Stop de server in een HTPC kast en maak hem stil. TV kaart erin en je hebt een mediacenter :-)
Lekker haalbaar advies als dat server-hardware is, en sowieso compleet geen oplossing voor zijn probleem.

• Destroyertje
nou ja het is een servertje met gewoon standaard onderdelen en geen serveronderdelen (lijkt btje op hardware.info thuisserver advies). Dat werkt nu gewoon netjes. We loggen met pc altijd netjes in op server en op server staat verder ook alle data. Alleen als je eens een film wilde bekijken moet je eerst film branden op dvd om hem te bekijken. Niet al te makkelijk natuurlijk.

Nu wil ik graag dus die film bekijken zonder dat ik ik hem eerst moet branden. Maar ja dat is nog aardig lastig. :) (vind ik zelf dan)

• Destroyertje
en toen werd 't toch ff wat lastiger :P :P

Verwijderd

Een Networked Media Tank, zoals bijvoorbeeld de Popcorn Hour A-100.
Pagina: 1